Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

(Online) Hulp gevraagd bij installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte forum leden,

Ik heb sinds 14 september adsl + telefonie van provider Online, althans ik zou adsl moeten hebben. Tevens heb ik nog een analoge lijn van KPN.
Echter krijg ik geen dsl signaal vanaf mijn isra punt. Mijn isra punt zit in mijn woonkamer en is een wandcontactdoos. Ik heb met online gebeld om hun mede te delen dat ik geen dsl signaal krijg. Op verzoek van online moest ik mijn aderparen wisselen. Standaard was het linksboven rood, rechtsboven blauw, linksonder oranje en rechtsonder wit. Nu heb ik rood en blauw omgewisseld met oranje en wit. Helaas heb ik dan ook geen dsl signaal en ook geen analoge kpn lijn. Het is dus duidelijk dat er op de rode en blauwe draden(1e aardepaar) mijn analoge kpn lijn binnenkomt maar geen dsl lijn en op de oranje en witte draden (2e aardepaar) geen analoge kpn lijn en geen dsl verbinding. Online verklaard dat hun wel degelijk een signaal sturen. Mijn vraag is, weten jullie wat de rede kan zijn dat ik geen dsl signaal krijg?

Mvg

Verwijderd

Indien er direct op isra geen DSL signaal (linesync) is kan het zijn dat de kruisdraden op de HVD (hoofdverdeler/telefooncentrale) niet aanwezig zijn. Bel Online en vraag om een ticket aan te maken voor KPN Wholesale (TIE).

Verwijderd

Topicstarter
Kpn inmiddels ook aan de tel gehad en die zeggen dat ze het dsl signaal via het 2e aardepaar(oranje en wit) sturen. Echter zoals hierboven vermeld krijg ik hier dus ook geen dsl signaal.

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-11 23:11
Chiller, weet je 100% zeker dat je IS/RA punt in de woonkamer zit? Want die komt toch echt 99/100 keer in de meterkast naarboven.

En als je geen signaal krijgt, kan de KPN/ Online je wel vertellen tot welk punt je nog wel dsl signaal hebt? Dit lijkt mij weer eens een KPN grapje, kruisdraden niet goed aansluiten.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Oranje en wit wel goed aangesloten en niet omgewisseld?

Ook kans dat je oranje en wit hebt kortgesloten bij het aansluiten. Dan springt er een beveiliging op in de centrale en na ongeveer een half uur is het aderpaar weer bruikbaar.

Zoals eerder gezegd: zoek het huis een door of je ergens een (ander) ISRA punt tegen komt.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:35
Er moet idd in je huis een ISRA zitten wat niet je wandcontactdoos is, enige uitzondering is een flatgebouw, daar is alles vertakt waardoor je alleen een wandcontactdoos heb. Gewoon op zoek gaan naar vierkant kastje of een lasdop.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:16
MadDonkey schreef op donderdag 17 september 2009 @ 00:39:
Chiller, weet je 100% zeker dat je IS/RA punt in de woonkamer zit? Want die komt toch echt 99/100 keer in de meterkast naarboven.

En als je geen signaal krijgt, kan de KPN/ Online je wel vertellen tot welk punt je nog wel dsl signaal hebt? Dit lijkt mij weer eens een KPN grapje, kruisdraden niet goed aansluiten.
Dat hoeft niet zo te zijn.In oudere huizen zit het isra gewoon als telefoondoos in de woonkamer.Ergens halverwege de jaren 80 begon kpn met het leveren van israpunten in de meterkast.

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

Ik dacht ook dat mijn IS/RA punt de wandcontactdoos in de huiskamer was. Woon in een ouder huis, geen meterkast, meer een meter-nis (waar het punt ook niet was). Telkens aangegeven bij problemen dat ik dat punt als IS/RA punt zag en niets anders kon vinden, nu kwam ik vorige week na 2 jaar erachter dat er een klein kastje naast mijn voordeur zit (overgeschildert, onderin een hoek) wat dus mijn IS/RA punt bleek te zijn.

Als er niet duidelijk een kpn kabel naar die doos gaat dan zou ik nog even op ontdekkingstocht gaan in je eigen huis =)

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
Ik weet zeker dat dit mijn isra punt is. Het huis is gebouwd in 1983. De kabel die in dit punt aankomt is dikker als ieder ander telefoonkabel en heeft 2 isolatie mantels. Naast de 4 kleuren komt er ook een blanke aderdraad uit deze kabel maar is niet aangesloten. Ik heb oranje en wit ook al een aantal keer omgewisseld. Iedere keer dat ik wissel laat ik de setup minimaal een uur draaien voordat ik weer van aderparen wissel. Al een paar keer zelfs de hele nacht. Ik ben bang dat ze bij Kpn mij inderdaad niet goed hebben aangesloten.

Mvg

Verwijderd

KPN kan een meting uitvoeren om en daarmee zien of ze je modem kunnen bereiken. Als dit lukt zit de bekabeling over het algemeen wel goed. Zelf KPN bellen voor een dergelijke meting heeft meestal niet zoveel nut omdat ze je niet kunnen vinden. Online bellen voor een lijnmeting

Verwijderd

Topicstarter
Een buurman van me heeft met een dsl meter de lijnen gemeten maar er zit op geen enkel aderpaar een dsl signaal. Online gebeld en het is nu afwachten op een monteur. Waarschijnlijk zit er iets niet goed in de wijkcentrale.

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:16
Of de order is nog niet aangemaakt,of de rangering naar je huisadres is naar een ander adres gezet.
Pagina: 1