Beste forumleden ik heb weer eens jullie hulp nodig. Dit maal ligt het probleem bij mijn laptop die gisteren plots dienst weigerde. Het gaat om een hp DV6000 laptop. Bij dit toestel heb ik eind maart het moederbord vervangen.

Toen ik zondag morgen mijn laptop opstarte ondervond ik niets van problemen. Ik werkte op de batterij en sloot netjes mijn pc weer af. Toen ik s'avonds thuis kwam wou ik opnieuw opstarten ditmaal lukte het niet. De pc weigerde dienst zowel op batterij als op netstroom. De lampjes gingen gaan aan en de fan begon even te draaien en daarna viel de laptop compleet uit. Ik krijg niets van beeld.
Ik persoonlijk denk dat de cpu kapot is, aangezien ik bij een desktop pc gelijkaardige symptomen had. Maar misschien denken jullie daar anders over?
Wat heb ik al gedaan:
*opgestart op batterij
*opgestart met batterij en via netstroom
*opgestart zonder batterij maar wel met netstroom
*Ram geheugen geherinstalleerd
*opgestart met 1 rammodule
*opgestart zonder rammodules
*hdd geherinstalleerd
*bios reset (batterij 20s losgehaald)
Specificaties:
HP dv6000
cpu: amd turion 64 x2 1.8ghz
ram: 1gb ddr2 (2*512mb)
hdd: 120gb 5400rpm
grafische chip: nvidia 7300le
besturingssysteem: windows xp home edition 32bit
het vreemde aan het hele zaakje is dat de laptop zo plots stopt met werken. Hij werd niet blootgesteld aan vocht of hoge trillingen en werkte die ochtend nog perfect. Wat denken jullie?
Alvast bedankt voor jullie hulp

Toen ik zondag morgen mijn laptop opstarte ondervond ik niets van problemen. Ik werkte op de batterij en sloot netjes mijn pc weer af. Toen ik s'avonds thuis kwam wou ik opnieuw opstarten ditmaal lukte het niet. De pc weigerde dienst zowel op batterij als op netstroom. De lampjes gingen gaan aan en de fan begon even te draaien en daarna viel de laptop compleet uit. Ik krijg niets van beeld.
Ik persoonlijk denk dat de cpu kapot is, aangezien ik bij een desktop pc gelijkaardige symptomen had. Maar misschien denken jullie daar anders over?
Wat heb ik al gedaan:
*opgestart op batterij
*opgestart met batterij en via netstroom
*opgestart zonder batterij maar wel met netstroom
*Ram geheugen geherinstalleerd
*opgestart met 1 rammodule
*opgestart zonder rammodules
*hdd geherinstalleerd
*bios reset (batterij 20s losgehaald)
Specificaties:
HP dv6000
cpu: amd turion 64 x2 1.8ghz
ram: 1gb ddr2 (2*512mb)
hdd: 120gb 5400rpm
grafische chip: nvidia 7300le
besturingssysteem: windows xp home edition 32bit
het vreemde aan het hele zaakje is dat de laptop zo plots stopt met werken. Hij werd niet blootgesteld aan vocht of hoge trillingen en werkte die ochtend nog perfect. Wat denken jullie?
Alvast bedankt voor jullie hulp