Toon posts:

hp dv6000 cpu kapot ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumleden ik heb weer eens jullie hulp nodig. Dit maal ligt het probleem bij mijn laptop die gisteren plots dienst weigerde. Het gaat om een hp DV6000 laptop. Bij dit toestel heb ik eind maart het moederbord vervangen.

Afbeeldingslocatie: http://www.ccsexport.com/images/DV6000.jpg

Toen ik zondag morgen mijn laptop opstarte ondervond ik niets van problemen. Ik werkte op de batterij en sloot netjes mijn pc weer af. Toen ik s'avonds thuis kwam wou ik opnieuw opstarten ditmaal lukte het niet. De pc weigerde dienst zowel op batterij als op netstroom. De lampjes gingen gaan aan en de fan begon even te draaien en daarna viel de laptop compleet uit. Ik krijg niets van beeld.

Ik persoonlijk denk dat de cpu kapot is, aangezien ik bij een desktop pc gelijkaardige symptomen had. Maar misschien denken jullie daar anders over?

Wat heb ik al gedaan:

*opgestart op batterij
*opgestart met batterij en via netstroom
*opgestart zonder batterij maar wel met netstroom
*Ram geheugen geherinstalleerd
*opgestart met 1 rammodule
*opgestart zonder rammodules
*hdd geherinstalleerd
*bios reset (batterij 20s losgehaald)

Specificaties:

HP dv6000

cpu: amd turion 64 x2 1.8ghz
ram: 1gb ddr2 (2*512mb)
hdd: 120gb 5400rpm
grafische chip: nvidia 7300le
besturingssysteem: windows xp home edition 32bit

het vreemde aan het hele zaakje is dat de laptop zo plots stopt met werken. Hij werd niet blootgesteld aan vocht of hoge trillingen en werkte die ochtend nog perfect. Wat denken jullie?
Alvast bedankt voor jullie hulp :)

Verwijderd

Dood moederbord/grafische kaart is een bekender kwaaltje met de serie waaruit jouw laptop komt, neem contact op met een HP Partner om te vragen hoe het zit met garantie van jouw model.

Dit was bij m'n vaders laptop in ieder geval nog makkelijk binnen garantie.

Verwijderd

Topicstarter
Laptop is niet meer in garantie dit had ik al in maart gecheckt door contact op te nemen met hp. Daarom heb ik zelf het mobo vervangen.

Maar als mijn ervaring me niet in de steek laat, dan maakt een laptop/pc met een kapot moederbord toch bootloops zonder zichzelf volledig uit te schakelen? Dit was althans het geval in maart toen ik de laptop van een vriend gekregen heb.

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11 22:16

Strikie

Athletics

Haal de batterij er eens uit ook netstroom en alle externe hardware loskoppelen.
aan/uit knop 30 sec ingedrukt houden . Probeer nu eens opnieuw te booten met accu/netstroom.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014

Streaming History

Verwijderd

Topicstarter
@strikie: Heb het geprobeerd maar heeft niet geholpen, toch bedankt

Het staat intussen wel vast dat er iets mis is met de laptop en dat garantie geen optie is. De vraag is en blijft welk component er kapot is. Wat denken jullie aan de hand van de symptomen (start, blijft 2 seconden aan, led's gaan branden, fan draait even, geen beeld, na 2 seconden valt de laptop compleet uit)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:10
Tsja, je zou een andere CPU kunnen proberen te regelen, maar ik vraag het me af of het de CPU is... Die gaan echt niet zomaar kapot, of je laptop moet heel heet zijn geworden natuurlijk..

Verwijderd

Topicstarter
Wel Genetx ik moet toegeven toen ik in maart het moederbord heb vervangen dat ik een grove fout heb begaan. Toen ik alles vol zorg terug in elkaar had gepuzzeld probeerde ik de OS te installeren. Maar telkens viel de laptop uit. Deze kreeg heel warm waardoor de laptop uit veiligheid afsloot. Ik vond het heel vreemd. Toen ontdekte ik dat de fan niet draaide. Na de laptop weer volledig uit elkaar te hebben gehaald ontdekte ik dat ik de connecter voor de fan had vergeten aan te sluiten. De laptop heeft minstens 5 keer oververhit geraakt. Later ondervond ik nog hitte problemen maar deze werden met een bios update verholpen. Ik vermoed dus dat de levenstijd van de cpu heel erg achteruit is gegaan door de hitte problemen. Maar ik ben met je akkoord dat een cpu nooit zomaar stopt met werken.
Pagina: 1