Sitecom Mimo achter UPC Modem (Arris)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Hallo,

We hebben een Arris modem/router van UPC. Hier zit digitale televisie + 1 pc op aangesloten. Omdat deze modem/router maar één poort heeft en geen wireless heeft mijn oom een Sitecom Mimo-XR router aangeschaft.

Nu is het beste om die aan te sluiten achter de Arris modem/router ivm digitale televisie. Echter als ik de sitecom aansluit en in het webbeheer kijk om de 'routerfunctie' uit te schakelen kan ik helemaal niets vinden wat hier op lijkt.

Ik heb de uitgang van de Arris modem aangesloten op de 'modem' ingang op de sitecom. Ook als ik hem op 1 van de 4 ethernet aansluitingen aansluit behaal ik ook geen resultaat.

Iemand enig idee hoe ik dit kan aanpakken?

(Als ik de wizzard volg kan ik wel UPC kiezen, maar dan gaat ie uit van een routerfunctie lijkt mij, en dat wil ik juist niet omdat we een Arris modem/router hebben).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Waar heb je het over?

De Arris modems die UPC levert zijn gewoon modems, geen routers. En digitale televisie (ervan uitgaande dat het van UPC is) gaat over een heel ander kastje dat op de coaxkabel aangesloten zit.

Is die Sitecom wel een ethernet router en niet een of andere ADSL modem/router combo :? Iig levert Sitecom niets wat je rechtstreeks op een coaxkabel kunt aansluiten ofzo, dus alles voor internet moet per definitie na de modem aangesloten worden :o

Geef eens exacte specs. Welke Sitecom? (productnummer geven, iets als "WL-306" oid). Je hebt iig geen router van UPC/Arris, dus routerfunctie van de Sitecom is juist wel gewenst...

Waarschijnlijk werkt alles wel, maar omdat je meerdere apparaten op de modem aangesloten hebt zonder het te resetten weigert het met de nieuwe apparaten te communiceren.

Makkelijkste:
- PC uit, router uit, modem uit.
- alleen modem aanzetten, wachten tot hij online komt
- router nog nergens op aansluiten. Stroom erop en terugzetten naar fabrieksinstellingen (knopje achterop, evt mbv paperclip)
- router wee van stroom
- WAN poort van de router (mogelijk "modem" genoemd, maar lijkt me raar) met ethernetkabel verbinden met ehternetpoort van modem. Router dan weer van stroom voorzien. Wachten tot router online komt.
- PC om te beginnen iig met ethernetkabel aansluiten op LAN poort van router. PC aanzetten.

Als het goed is heeft je router nu een publiek IP op de WAN-poort staan, heeft hij netjes NAT en DHCP aanstaan voor de LAN poorten en heeft je PC een private IP van de router gekregen. Controleer dat laatste, als dat in orde is, gewoon via de web-interface de router benaderen (meestal 192.168.0.1 of 192.168.1.1 ofzo, staat meestal gewoon op de router en iig in de handleiding). Daar het nodige instellen.

Niet moeilijk doen met "wizards", gewoon handmatig werken, dat is bijna altijd makkelijker.

Oslik blyat! Oslik!