Ik gebruik mijn dell xps m1330 icm een targus dock via expresscard. Mijn idee was nu (omdat de notebook nu op mijn bureau staat en ten koste gaat van mijn werkruimte) om een soort metalen "zak" aan de zijkant van mijn bureau te monteren met voldoende koelingsmogelijkheden en bescherming e.d. om de notebook hier verticaal in te laten zakken. Mijn vraag is dus alleen....heeft dit negatieve effecten op bijv. de harde schijf? Of kan deze net zo goed verticaal functioneren als horizontaal?
Deze functioneert verticaal net zo goed als horizontaal. Beter gezegd, een HDD is stevig genoeg in elkaar geschroefd en ook bestendig tegen enkele G-krachten als je je notebook laat vallen.
Ik zie er in ieder geval geen probleem in
/Edit: laat.
Ik zie er in ieder geval geen probleem in
/Edit: laat.
[ Voor 3% gewijzigd door DaMarcus op 16-09-2009 18:57 ]
wel een leuk idee! plaats je ook een foto als ie uiteindelijk hangt? Ik wil zoiets misschien ook wel maken.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Let er wel op dat je de laptop niet onder een hoek gaat gebruiken, dus alleen horizontaal en vertikaal. Tegenwoordig heb je wel van die standaarden waarop je de laptop onder een hoek van bijvoorbeeld 45 garden plaatst, ditis niet bevordelijk voor de levensduur vn de hardeschijf. Persoonlijk snap ik dan ook niet dat ze met dergelijke oplossingen lopen te "stunten".
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Heb je hier ergens een bron van? Want het lijkt mij vreemd dat veel fabrikanten als HP en Sony die deze docking stations maken (waar je laptop niet horizontaal maar ook niet verticaal staat, maar onder een hoek van 45 graden) dat doen met de kennis dat het de levensduur van de harde schijf zal benadelen. Wij hebben op kantoor al jaren dit soort docking stations, en nog nooit last gehad van falende harde schijven._Dune_ schreef op donderdag 17 september 2009 @ 00:20:
Let er wel op dat je de laptop niet onder een hoek gaat gebruiken, dus alleen horizontaal en vertikaal. Tegenwoordig heb je wel van die standaarden waarop je de laptop onder een hoek van bijvoorbeeld 45 garden plaatst, ditis niet bevordelijk voor de levensduur vn de hardeschijf. Persoonlijk snap ik dan ook niet dat ze met dergelijke oplossingen lopen te "stunten".
Ik weet het, maar zo af en toe zitten er van die leuke flyers bij vervangende hardeschijven van deze zelfde partijen waarop aangegeven wordt wat wel en niet met de hardeschijf gedaan mag worden. Het leuke is dat een van de plaatjes een hardeschijf geplaatst onder een hoek van 45 graden is waar een groot kruis door staat. (ik en collega's hebben dit ook nooit begrepen) Overigens ze ik die flyers de laatste tijd niet meer, maar de verpakking en inhoud wijzigt nog wel eens.Morgoth88 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:18:
[...]
Heb je hier ergens een bron van? Want het lijkt mij vreemd dat veel fabrikanten als HP en Sony die deze docking stations maken (waar je laptop niet horizontaal maar ook niet verticaal staat, maar onder een hoek van 45 graden) dat doen met de kennis dat het de levensduur van de harde schijf zal benadelen. Wij hebben op kantoor al jaren dit soort docking stations, en nog nooit last gehad van falende harde schijven.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Ik heb ooit een laptop op ongeveer 45 graden schuin op de kop gezien (aan een schuin dakje boven een bar vastgemaakt).
De laptop heeft 3 jaar prima gewerkt en werd toen vervangen omdat het niet echt praktisch was i.v.m. rook van klanten.
De vraag waarom het ooit zo gemaakt is heb ik ook gehad, maar het schijnt dat er weinig ruimte was om het laptopje op een handige plek neer te zetten.
De laptop heeft 3 jaar prima gewerkt en werd toen vervangen omdat het niet echt praktisch was i.v.m. rook van klanten.
De vraag waarom het ooit zo gemaakt is heb ik ook gehad, maar het schijnt dat er weinig ruimte was om het laptopje op een handige plek neer te zetten.
PC 2x27", 9850X3D, x870, 5070TI, 64GB | Sonos | HomeAssistant | Marstek | Samsung TV's & mobiel | Speciaalbier, wijn & likeur | doet Hardlopen & Fitness | kijkt Voetbal, F1 | Koken & BBQ | Kamperen & vliegen | informatieanalist in ziekenhuis | EHBO'er
Pagina: 1