Sitecom WL-306 achter Thomson TG787v

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuw abbonnement bij KPN, en vandaag was de monteur langsgekomen met de modem/router. Het is een Thomson TG787v. Internet doet het, telefoon doet het, geen probleem. Maar er zit alleen een G kaart in met nogal een slecht bereik. Ik heb hier ook een Sitecom wl-306 liggen, en ik probeer deze erachter te zetten als een access point.

De Thomson heeft als IP adres 192.168.2.254 en DHCP-range 192.168.2.1 t/m 192.168.2.251. Ik heb de Sitecom 192.168.2.253 als LAN IP gegeven, en de DHCP server uitgezet. Vervolgens met een UTP kabel van een LAN poort van de Thomson naar een LAN poort van de Sitecom. Alles opnieuw opgestart. Als ik probeer te verbinden met het draadloze netwerk van de Sitecom krijg ik geen IP adres, als ik verbind met het netwerk van de Thomson doet alles het zonder problemen.

Af en toe (willekeurig lijkt het wel) krijg ik wel een IP adres van de Sitecom, en dan doet ie het, maar na 5 seconden ofzo ben ik die weer kwijt. Ik heb echt geen flauw idee waardoor ie het niet doet, ik heb het meermaals geprobeerd en volgens mij doe ik niks fout. Iemand enig idee?