Nieuwe Monitor

Pagina: 1
Acties:

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Er zullen wel al andere topix geweest zijn, maar ik probeer een beetje een up to date monitor te vinden :)

dus,

Ik zoek een nieuwe monitor, want m'n Trust (yech, weet het) is bijna dood.
Minimaal 17", en rond de prijsklasse van 400 tot 800 gulden.
(moet ook nog een extra HD, en een nieuwe videokaart hebben, dus vandaar :))
Liefst ook een scherpe monitor, want de trust is niet zo heel scherp :(

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-02 14:17

SambalBij

We're all MAD here

De enige tip die ik kan geven is, kijk eerst zelf goed naar een aantal monitoren, en ga niet blindelings af op merken die mensen gaan roepen. Veel mensen zullen zeggen ga voor een IIyama, vrij goede monitoren voor niet al te veel geld.

Toen ik zelf een nieuwe monitor ging kopen kocht ik ook een IIyama, vond ik het een prima beeldkwaliteit, helaas ging die monitor binnen een dag dood, dus ik terug, nieuwe meegekregen, weer binnen een dag dood.
Waarschijnlijk slechte serie ofzo, dus toen maar omgeruild voor een Sony. Die bleek (naar mijn mening) een veel scherper en helderder beeld te hebben. Ik dus nu erg blij dat ik toen die sony nam.
(niet dat ik je nu direct sony wil aanpraten, maar kijk eerst naar een paar merken voordat je wat koopt)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
thnx alvast, ik heb verder weinig ervaring met verschillende monitoren, dus dit geeft al wat bekendheid.

maar ik zal eens ff kijken op de site van sony

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Neem zeker de Philips Brilliance-serie mee in je beslissingen, ook heel lekkere monitoren!

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Goedkope 17" iiyama (die bolle, S700 ofzow) is echt enorm oud en slecht, dus trap er niet in omdat het toevallig iiyama is.. verder heb je duurdere iiyama's.. Vision Master Pro 412 ofzow en 411.. die zijn wel goed, plat, maar duur.. iets goedkoper is ook nog de niet geheel platte S704 (vision master 410, dus niet pro ervoor)
Verder heb ik laatst met iemand de Philips 107G op de kop getikt bij de mediamarkt (is exact hetzelfde als 107S overigens alleen de ene komt uit spanje en de andere uit polen dus maakt geen fuck uit allebei B landen ;)) maaruh.. die is goedkoop en erg goed, waarom goedkoop? omdat hij niet plat is.. is denk ik wel ongeveer de beste niet platte 17" in verhouding met zijn prijs. rond de 600 piek.. er is ook nog een lightframe versie maar dat is echt bullshit want das gewoon knoppie op desktop die een deel van het scherm scherper maakt, moet handig zijn in tekenprogramma's welke zelf wel een optie daarvoor hebben, stelt gewoon erg weinig voor.. contrastknoppie max openschuiven en brightness lekker hoog doet ongeveer hetzelfde..

Overigens moet ik toevoegen dat het me opviel dat de philips 107S zo een enorme OVERKILL kleurenkanon heeft.. ik moest (met contrast uiteraard max zoals dat hoort bij webdesign :)) de brightness minimaal zetten en dan was hij net perfect.. maar hoger ging echt niet hoor >:)

Verwijderd

Zit jullie nu te vervelen achter mijn Samsung 700 IFT. Koste me iets van 700 piek. Maar das inkoop :-) I.i.g. errug goede monitor scherp , tot in de hoeken. Flat-screen en geen damplijntjes..
Pagina: 1