andere ac adapter

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 281727

Topicstarter
Beste mede Tweakers,

Ik was vorige week mijn adapter van mijn Sony Vaio laptop kwijt, aangezien ik liever geen 140 euro uit wou geven voor een nieuwe heb ik besloten om een adapter via Marktplaats te kopen. Nu heb ik die vandaag binnengekregen en hij werkt. Uiteraard is het dus geen orginele Sony adapter. Toevallig heb ik ook mijn oude adapter weer terug gevonden, na 4 dagen:P Maar nu vroeg ik me dus af wat nu de gevolgen zijn als ik nu de nieuwe adapter ga gebruiken.
Had zelf even gekeken naar wat er precies op de adapter stond:
Sony adapter: Ac adapter input 100V-240V-1,5A 50/60Hz
Output 19,5V 4,7A
De nieuwe (merkloze) adapter: Replacement AC adapter VGP-AC19V10. Input 100-240V 2,5A 50/60 Hz.
Output 19,5V 4,7A.

Dus het enige verschil wat ik kon vinden is dat de input bij de Sony adapter 1,5A, terwijl dit bij de nieuwe (merkloze) AC adapter 2,5A is. Kan dit kwaad? Of wat maakt dit eigenlijk precies uit?

Via Google heb ik hierover helaas niks kunnen vinden, dus ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen, want evt. zou ik de nieuwe (merkloze) adapter nog terug kunnen brengen als dit echt van mindere kwaliteit zou zijn in vergelijking met de orginele Sony adapter.

Met Vriendelijke Groet,
Niels

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-07 22:26
Vaak betekend het alleen dat hij wat minder effecient is... Hij heeft meer stroom nodig aan de buitkant dan hij aan de binnenkant afgeeft, dus zal hij wel een slechter rendement hebben...
Meestal zijn die getallen echte piekbelasting... Dus het kan best zijn dat ze effectief hetzelfde gebruiken....

Even niets...

Anoniem: 281727

Topicstarter
aha, maar het si dus verder niet schadelijk voor de accu/laptop? Dat hij wat langer erover doet om op te laden (en evt. iets meer stroom vraagt) maakt mij niet zoveel uit, zolang het verder maar geen schade of iets dergelijks aanricht.