Toon posts:

Aanschaf nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag bij Azerty onderdelen besteld om zo mijn eigen pc in elkaar te knutselen (dit is overigens de 1e keer dat ik het doe).
Nu kreeg ik van Azerty een e-mail met het bericht dat de AMD processoren (heb een Phenom X4 955 gekocht) zeer gevoelig zijn en dat men de pinnetjes vaak kapot drukt.

Waarop natuurlijk tegen betaling assemblage mogelijkheden werden beschreven.

Is het daadwerkelijk zo dat het risico erg groot is om deze processor 'kapot' te drukken ?

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nee, het risico is niet erg groot, die mail versturen ze standaard (ook bij mijn intelprocessor :P) Als je het voorzichtig doet gaat het gewoon goed. Alleen áls het mis gaat en een pinnetje breekt af, dan ben je de sjaak :P. Maar dat gebeurt dus alleen als je er lomp mee omgaat, of hem aan gaat drukken terwijl ie niet goed zit ofzo.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Anders kies je ervoor om alleen het moederbord met processor door hun te installeren.

Maar er kan nagenoeg niks fout gaan. Gewoon zorgen dat je driehoekje goedplaatst. Ik heb dezelfde processor en daar zat een handleiding met plaatjes bij.

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

En socket helemaal open doen. Hendel dus voluit open. Daarna leg je rustig de processor op zijn plek met driehoek aan goede kant.
Beetje schuiven en de processor zal vanzelf erin vallen. Je hoeft dus niet eens erop drukken. Ik druk geen vinger op de koelplaat, maar altijd met 2 vingers aan de zijkanten, op zelfde manier waar je ook processor met 2 vingers uit de verpakking haalt. Dat moet je doen. Andere methodes zijn er bijna niet.
Zodra de processor duidelijk erin gevallen is druk je wel aan zijkanten tegenaan terwijl je de hendel van de socket omlaag haalt. Dat maakt je zeker dat processor niet beetje omhoog komt maar helemaal tegen de socket voet blijft.

Werk geduldig en kijk steeds na, dan zal het goed gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht al dat een standaard mail zou zijn.

Ok, dus er kan eigenlijk weinig mis gaan.
Socket helemaal openen, goed erin laten 'vallen' en dan een kwestie van de socket goed sluiten.

Ik las ook nog iets van koelpasta ofzo. Zit dat er bij deze processor bij of op ?

Heel erg bedankt voor jullie snelle hulp ! _/-\o_