Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

xcopy wildcard gebruik.

Pagina: 1
Acties:

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Hey mensen,

Ik zit hier met een probleem. Ik moet bij verschillende users een icoon op het bureablad toveren het zijn er zo'n 200.

Ik had mij het volgende uitgedacht:

xcopy c:\snelkoppeling.url "C:\Documents and Settings\*.*\Desktop\

Maar deze wildcard werkt niet. Is er hier een andere mogelijkheid voor?
Heb ook al combi's als \*%*\desktop gebruikt maar allemaal zonder resultaat.

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:50

RaseriaN

So much choices..

Je hebt hopelijk een login script, dus maak daar dan gebruik van.

Plaats daar je kopieeractie in, maar maak gebruik van C:\Documents and Settings\%username%\Desktop en klaar ben je :)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Waarom drop je hem niet gewoon in: C:\Documents and Settings\All Users\Desktop\ ??

Dan heeft iedereen hem automagisch.

Edit:
Sterker nog, op het moment dat die kopieer slag zou werken, met wildcard, heeft iedereen hem dubbel, omdat je dan ook "All Users" pakt.

Hmm.. Ik las niet goed, ik sluit me toch maar aan bij m'n voorganger.. Ignore me 8)7

@hieronder: Nou, dat valt ook wel mee. Het eenvoudigst is toch de optie boven me. Mijn optie is meer richting een thuis-pc (standalone), en niet echt iets om meerdere werkstations langs te moeten gaan.

[ Voor 73% gewijzigd door RaZ op 16-09-2009 15:49 ]

Ey!! Macarena \o/

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Misschien is het alleen maar een missend kwootje " aan het einde van de regel :+

Edit:

Raz is goed wakker ! _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door u_nix_we_all op 16-09-2009 15:46 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• bobsquad
  • Niet online
RaZ schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:41:
Waarom drop je hem niet gewoon in: C:\Documents and Settings\All Users\Desktop\ ??

Dan heeft iedereen hem automagisch.

Edit:
Sterker nog, op het moment dat die kopieer slag zou werken, met wildcard, heeft iedereen hem dubbel, omdat je dan ook "All Users" pakt.

Hmm.. Ik las niet goed, ik sluit me toch maar aan bij m'n voorganger.. Ignore me 8)7
U bent officeel mijn held voor vandaag _/-\o_

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Had je trouwens ook gewoon copy voor kunnen gebruiken, maargoed. Mooi dat het een oplossing bood. Al is het op meerdere werkstations natuurlijk niet fijn om te moeten doen. Dan zou ik persoonlijk het opnemen in het loginscript. :)

Ey!! Macarena \o/

• bobsquad
  • Niet online
RaZ schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:51:
Had je trouwens ook gewoon copy voor kunnen gebruiken, maargoed. Mooi dat het een oplossing bood. Al is het op meerdere werkstations natuurlijk niet fijn om te moeten doen. Dan zou ik persoonlijk het opnemen in het loginscript. :)
Het ging om terminal profiles dus dat scheelt al aanmerkelijk. Uiteindelijk 5 min gekost voor alle icoontjes terwijl ik al wel 30 minuten had gezocht. :o
Pagina: 1