Euhm ja ik heb een Abit kt7 en hoe weet ik of mijn HD op deze scsi controller insteekt laten we stellen dat dit zo is kan ik mijn HD dan sneller laten gaan?? En als ik die controlle rnu installeer hoe zeg ik dan dat mijn HD er op insteekt? Weet er iemand hoe die HPT 366 werkt of ineenzit?
Verwijderd
dit is dus geen scsi-controller. Het is een udma-66 IDE controller.
Als je een onboard IDE-controller met UDMA-33 hebt, zal de udma-66 sneller zijn.
Je moet natuurlijk wel UDMA-66 IDE-drives hebben!!
Windows 98 en NT geven deze controller inderdaad als en scsi-controller weer...
Als je een onboard IDE-controller met UDMA-33 hebt, zal de udma-66 sneller zijn.
Je moet natuurlijk wel UDMA-66 IDE-drives hebben!!
Windows 98 en NT geven deze controller inderdaad als en scsi-controller weer...
Ik heb WIN ME en ja ik heb in vaste schijf controllers 2 IDE controllers staan (1= HD en 2= CDrom) moet ik dan 1 deleten en meteen de HPT 366 installeren en dan hopen dat die via daar werkt want dat is dan toch UDMA66 niet?
(ty ahead)
(ty ahead)
Verwijderd
nee,
je moet bij hardware inderdaad 2x scsi-controller hebben staan. Windows ziet je HPT366 daarvoor aan.
Wijzig de driver van die 2 scsi-controllers en verwijs naar de hpt-366 drivers voor windows ME!
Waar jij zit te kijken zijn dus je harddisk en je cdrom. die worden apart vermeld.
je moet bij hardware inderdaad 2x scsi-controller hebben staan. Windows ziet je HPT366 daarvoor aan.
Wijzig de driver van die 2 scsi-controllers en verwijs naar de hpt-366 drivers voor windows ME!
Waar jij zit te kijken zijn dus je harddisk en je cdrom. die worden apart vermeld.
ja die 2 staan apart vermedl maar ik heb geen enekle SCSI device staan nu enkel 2 IDE controllers in de sectie vaste schijf controllers. Maar stuurprogramma bijwerken van die 2 ging niet dus hoe zeg ik dan dat die IDE controllers HPT 366 zijn? ze Deleten en 2 scsi controllers installe?
Verwijderd
je kan bij de ide-controllers de driver opnieuw installeren en verwijzen naar je drivers voor hpt366. Als dat niet werkt heb je misschien geen hpt366??
Haal wel de laatste drivers op voor de hpt366
http://www.highpoint-tech.com/
Haal wel de laatste drivers op voor de hpt366
http://www.highpoint-tech.com/
ja dat is WIn 98 ik heb die al toch opnieuw gedownd en nog eens geprobeerd, gewoon stuurprogramma bijwerken en dan die drivers geselecteerd maar dan zegt die dat de apparaatgegevens ontbreken. Maa rals ik enem nieuwe hardwar dan SCSI... dan de driver dan staat hij in het lijstje, maar hoe weet ik dan of die via daar werkt en is er een manier om te checken of ik HPT 366 heb ?? Ik heb gewoon een KT7 gekocht en niks verder dus als het niet standaard is heb ik hem niet?
Verwijderd
Ik kan zo gauw zien bij abit zien of de KT7 een hpt366 controller heeft.
Het beste is om even een reactie af te wachten van iemand die wel een KT7 heeft en vragen hoe hij dat heeft gedaan..
sorry.
Het beste is om even een reactie af te wachten van iemand die wel een KT7 heeft en vragen hoe hij dat heeft gedaan..
sorry.
da's niet de HPT366 maar de HPT 370 dacht ik op de raid. Ik heb ook een KT7 en daar zit dus geen Highpoint controller op. Op mijn vorige BE6-II zat ie wel.
De KT7 RAID heeft HPT370, en de versie zonder raid heeft volgens mij niks van HighPoint.
Mijn HPT370 worden ook als SCSI controllers door Windows herkend, en het vreemde is dat Windows de devices ook zo herkend dat je ze bijvoorbeeld kan disconnecten en sync data transfer (iets wat bij IDE normaal niet kan)
Oh ja, mijn PlexWriter 12/10/32A wilde er trouwens niet mee werken, die zit aan de normale IDE controller, evenals m'n Fujitsu UDMA66 schijf.
Mijn HPT370 worden ook als SCSI controllers door Windows herkend, en het vreemde is dat Windows de devices ook zo herkend dat je ze bijvoorbeeld kan disconnecten en sync data transfer (iets wat bij IDE normaal niet kan)
Oh ja, mijn PlexWriter 12/10/32A wilde er trouwens niet mee werken, die zit aan de normale IDE controller, evenals m'n Fujitsu UDMA66 schijf.
Pagina: 1