Toon posts:

Bedrijfs Computer bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 486 views

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik ben bezig een computer samen te stellen voor de bedrijf waar ik werk(Designers).
Ik zit met 2 problemen en dat zijn:

De eerste computer is:
Q9550
Raptor 2x160gb 16mb cache
8gb ddr2 800mhz

De tweede computer:
I7 920
1.2 TB 7200RPM 32mb cache
8gb ddr2 800mhz

Nou vraag ik me af welke de beste is(of als jullie wat anders hebben) en waarom.

Alvast bedankt voor alle hulp.

Groetjes,

Hameezy

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

Totaal afhankelijk van het soort werk. Is het 3D werk (renderen!) ? Beetje photoshoppen? Programmeren?
Wat voor software gebruiken ze? OS-gebonden? Zijn ze Mac-minded (Mac Pro)? Wat is het budget? Is dit je stage opdracht die je ons nu op laat lossen?

[ Voor 17% gewijzigd door r0b op 16-09-2009 15:29 ]

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:19

superwashandje

grofheid alom

ddr2 op een i7?

zowieso ben je een beetje vaag met je beschrijvingen

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Heeft een i7 niet triple databus? dus 3x1GB, 3x2GB, 3x3GB...oftewel 3 RAM reepjes nodig? :? (weet ik zelf ook niet precies hoor, maar dacht zoiets ergens gehoord te hebben)

Waarom XP? Waarom geen Vista? Wat is de reden van de keuze voor het OS is dus mijn vraag.
Geen monitoren? :D Lijkt me ook wel handig.
Moet er een support contract op zitten met SLA's J/N?

Nu te weinig info voor ons om een antwoord te kunnen geven.

Enne groetjes doen we elkaar al volgens de FAQ...hoef je niet alsnog te doen :w

[ Voor 9% gewijzigd door Tallguy op 16-09-2009 15:37 ]

specs | 3360wP met SE3000

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Kensei schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:35:
Heeft een i7 niet triple databus? dus 3x1GB, 3x2GB, 3x3GB...oftewel 3 RAM reepjes nodig? :? (weet ik zelf ook niet precies hoor, maar dacht zoiets ergens gehoord te hebben)
i7 is triple jah.
En, designers (daar versta ik 2D/3D bewerking onder , photoshop ,3d studio max, maya etc dus) hebben geloof ik ook een videokaart nodig.

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:55
Ik zou gewoon een fatsoenlijke HP Workstation kopen oid, met garantie en care pack als het systeem bedrijfsmatig gebruikt wordt.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

maikelstraub schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:49:
[...]

i7 is triple jah.
En, designers (daar versta ik 2D/3D bewerking onder , photoshop ,3d studio max, maya etc dus) hebben geloof ik ook een videokaart nodig.
En ik neem aan dat ie het ook niet voor z'n collega's gaat vasthouden allemaal, want zonder mobo doet een graka ook niet veel.

En zonder voeding past het misschien wel in een schoenendoos. Maar zonder voeding gaat het hem ook niet lukken.

Laat staan het installeren gezien er geen optiscla drive is, en zijn z'n zelf te bouwen systemen totaal onbruikbaar door de inkompleetheid.

Ik ben benieuwd waarom de TS het zelf wil bouwen, en in welk opzichte het beter moet zijn dan een kompleet systeem, zoals een Dell, HP, whatever...

Ey!! Macarena \o/

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou je aanraden [BBG] Best Buy Guide topicoverzicht eens door te nemen als je zelf wilt bouwen. Dit soort 'wat moet ik kopen' vragen zijn in deze vorm namelijk niet de bedoeling.
Belangrijk is dat je zelf eerst aan de gang gaat met uit te zoeken wat je nodig hebt en welke hardware daarvoor het beste is. Dit kun je doen door middel van reviews en benchmarks van de diverse hardware.
Er is niet iets 'het beste', dat hangt compleet af van je eisen en wensen voor het systeem.

Dit topic gaat in elk geval op slot, mocht je na het uitzoeken van je hardware nog tegen specifieke zaken aanlopen kun je natuurlijk een nieuw topic openen, maar geef dan wel aan wat je hebt gevonden en waarom je voor die hardware hebt gekozen.

@Kensei, je kunt prima met 2 of 4 dimmen werken op een i7, dat je dan geen triple channel hebt klopt, maar het is wel mogelijk :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.