Ziggo met 2 routers

Pagina: 1
Acties:

• Badie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-02 10:51
Hallo,

Afgelopen week was er een leuk feest bij mij op het werk, nu heb ik dus een kleine draadloze sitecom router gewonnen. Voordat er mensen gaan zeggen: Koop een switch!... Nee, ik heb deze gewonnen dus lijkt me makkelijk om deze te gebruiken.

Mijn probleem:
Voor school heb ik een laptop aangeschaft, ik slaap zelf op de zolder dus de verbinding van beneden na boven is slecht.

Nu wil ik dus de nieuwe router aansluiten op mijn kamer, ik heb al een bedrade verbinding op mijn kamer liggen voor mijn desktop. De router krijgt de internet verbinding die normaal naar mijn desktop gaat in 1 van de 4 lan poorten( dus niet in de Wan ).

Klein voorbeeld:

Router 1 ( tevens ook een Sitecom ) staat beneden in de meterkast
Router 2 ( Sitecom 2 ) staat op zolder.
Router 2 is aangesloten op de kabel in de LAN poort, dus niet in de WAN.
Router 2 heeft DHCP uitgeschakeld zodat hij werkt als een Switch.

Probleem 1: Als ik in router 2 DHCP uitschakel, kom ik niet meer in de router zelf.
Probleem 2: Als ik verbinding heb met internet via router 2, dan valt de verbinding weg na zoveel minuten en komt hij weer terug.

Ik heb al veel onderzoek gedaan op dit forum na oplossingen, mijn probleem komt een beetje overeen met dit topic onderwerp:
http://gathering.tweakers...ges/1344739///2%2Crouters

Suggesties?

Verwijderd

je stelt op sitecom 2 een ip in(in het subnet van sitecom 1), schakelt dhcp uit, en kan hem dan niet meer op het gegeven ip benaderen?

• Badie
Als ik inderdaad DHCP uitschakel in router 2, dan valt de verbinding weg tussen router 2 en mijn laptop ( bedrade verbinding ).

Stop ik de lankabel van router 1 in router 2 in de lan poort, dan heb ik wel internet.
Wil ik in router2 komen via 192.168.0.1, dan kom ik automatisch in router1, en dus niet in router 2.

Maak ik geen verbinding met router1, dus alleen router 2 aangesloten met een bedrade verbinding na de laptop, dan kom ik helemaal niet meer in de router.

Verwijderd

Geef de betreffende router 2 eens een ander ip adres dan router 1 heeft.

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-03 15:44

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

je moet router twee dan ook een eigen ip adres geven in het subnet van router 1 dus router 1 is 192.168.0.1 dan geeft je router 2 bv. ip 192.168.0.101 (even kijken welk adres nog niet is gebruikt door andere computers in je netwerk

[ Voor 22% gewijzigd door Tweak-Freak op 16-09-2009 15:37 ]

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-02 23:16
Badie schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:33:
Als ik inderdaad DHCP uitschakel in router 2, dan valt de verbinding weg tussen router 2 en mijn laptop ( bedrade verbinding ).

Stop ik de lankabel van router 1 in router 2 in de lan poort, dan heb ik wel internet.
Wil ik in router2 komen via 192.168.0.1, dan kom ik automatisch in router1, en dus niet in router 2.

Maak ik geen verbinding met router1, dus alleen router 2 aangesloten met een bedrade verbinding na de laptop, dan kom ik helemaal niet meer in de router.
Dan moet je router 2 een vast ip geven in hetzelfde subnet als router 1. Dus een 192.168.0.x adres.

In mijn linksys staat het onder Lan IP.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Dit topic lezen: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Startpost goed lezen (keer of 2), exact de stappen daar volgen en dan komt het helemaal goed.

• Badie
Ja ik had het al deels doorgelezen, maar op het moment dat ik mijn router2 ipv 192.168.0.1 192.168.0.2 geef, en dan DHCP ipv: Server -> Disabled zet. Krijg ik de melding: Beperkte verbindings mogelijkheden, tevens kom ik niet meer in de router en krijg ik een heel apart ip adres te zien bij mijn netwerk verbinding?

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:44
Router 2 is aangesloten op de kabel in de LAN poort, dus niet in de WAN.
Waarom niet in de WAN? Lijkt mij dat hij juist wel op die poort aangesloten moet worden.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Badie schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:55:
Ja ik had het al deels doorgelezen, maar op het moment dat ik mijn router2 ipv 192.168.0.1 192.168.0.2 geef, en dan DHCP ipv: Server -> Disabled zet. Krijg ik de melding: Beperkte verbindings mogelijkheden, tevens kom ik niet meer in de router en krijg ik een heel apart ip adres te zien bij mijn netwerk verbinding?
169.x.x.x adres? dat krijg je als je pc geen ip adres krijgt (wat logisch is omdat je de dhcp server uitzet).
Je tweede router aansluiten op de eerste (aan beide kanten een lanpoort gebruiken!!!!!)

En dan kijken of de boel weer werkt.
En daarnaast niet deels doorlezen, topicstart 2 maal goed aandachtig doorlezen..
Snappen wat er staat, en snappen wat je doet.
My-life schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:57:
[...]

Waarom niet in de WAN? Lijkt mij dat hij juist wel op die poort aangesloten moet worden.
Nee niet.. omdat je niet 2maal wilt gaan natten.

[ Voor 70% gewijzigd door job op 16-09-2009 15:59 ]

Verwijderd

My-life schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:57:
[...]

Nope dan word die als router gebruikt, in de switch poort moet hij idd .

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-02 23:16
Badie schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:55:
  • Koppel de 2e router los van het netwerk.
  • Reset de router naar fabrieks instellingen. (Knopje achterop router)
  • Koppel de router direct aan een computer.
  • Op de computer waar je 'm op aan sluit stel je een vast IP in. (192.168.0.3)
  • Ga nu in de router en stel het Lan IP in/DHCP uit. (192.168.0.2)
  • Probeer of je nog in de router kan komen (zo ja ga door)
  • Stel de machine die je net gebruikt heb weer zo in dat je via DHCP een adres krijgt.
  • Sluit de router aan op de rest van het netwerk.
Dit zou zo moeten werken, nu kan je naar hartenlust alles instellen qua draadloos en zo.

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-03 11:05
LzpAppel schreef op woensdag 16 september 2009 @ 16:06:
[...]
  • Stel de machine die je net gebruikt heb weer zo in dat je via DHCP een adres krijgt.
Dit zou zo moeten werken, nu kan je naar hartenlust alles instellen qua draadloos en zo.
Klopt helemaal, aansluiten is dan als volgt:
Van Modem naar router 1 WAN poort
Van Router 1 LAN poort naar router 2 LAN poort.

Alle andere pc's komen gewoon in de LAN poorten van de router(s). Je gebruikt op router 2 de WAN poort dus niet.

• Badie
LzpAppel schreef op woensdag 16 september 2009 @ 16:06:
[...]
Heb het niet helemaal zoals jij het beschrijft gedaan, maar de verbinding is nu stabiel, zowel draadloos als bedraad.

^^^^
Dit lukt mij dus niet, bij dit moment heb ik mijn 1e router van beneden aangesloten op de lan aansluiting van de 2e router. Inmiddels is mijn dhcp uitgeschakeld en mijn ip adres is nu 192.168.0.2.
Na het aansluiten van de 1e router op de 2e router, kon ik in de zoekbalk 192.168.0.2 invoeren en kwam ik weer in de 2e router.

Probleem is opgelost. Iedereen bedankt voor de medewerking, en zal in het vervolg de andere topics wat beter doornemen.
Pagina: 1