Beste allemaal,
Ik zit met een probleempje, ik probeer uit een legacy systeem dmv 1 query een aantal records op te halen.
Nu mis ik alleen nog 1 veld..en dat ik een soort van tekst veld.
Echter in de database vind ik nu een tabel met tekstregels waarbij elke regel tekst 1 record in de database is
Die tabel tekstregels ziet er zo uit.
Verder heb ik een tamelijk ingewikkelde query maar het komt neer op
echter als ik nu die tekstregels wil toevoegen en ik maak er een join op zoiets als
dan krijg ik dus als er 4 tekstregls zijn ook 4 keer de hoofdregel
Is er een manier dat ik dit in mijn join kan samenvoegen?
Ik kan natuurlijk voor elke row uit de hoofdtabel wel een aparte query doen om de tekstregels op te halen maar er komen 54.000 records uit die hoofdtabel...das nogal veel om bij elk record weer een query te doen.
Ik kan ook nog 1 aparte query doen waarbij ik alle tekstregels ophaal en op ato_idt concat en samenvoeg in een array en als ik dan die andere query doe bij elke regel een lookup doen in die array.
Ik zit met een probleempje, ik probeer uit een legacy systeem dmv 1 query een aantal records op te halen.
Nu mis ik alleen nog 1 veld..en dat ik een soort van tekst veld.
Echter in de database vind ik nu een tabel met tekstregels waarbij elke regel tekst 1 record in de database is
Die tabel tekstregels ziet er zo uit.
code:
1
2
3
4
| gdl_att_lys ato_idt vlg_num oms |
Verder heb ik een tamelijk ingewikkelde query maar het komt neer op
code:
1
| SELECT velden FROM gdl_ato a |
echter als ik nu die tekstregels wil toevoegen en ik maak er een join op zoiets als
code:
1
| SELECT velden FROM gdl_ato a INNER JOIN gdl_att_lys b ON a.ato_idt = b.ato_idt |
dan krijg ik dus als er 4 tekstregls zijn ook 4 keer de hoofdregel
Is er een manier dat ik dit in mijn join kan samenvoegen?
Ik kan natuurlijk voor elke row uit de hoofdtabel wel een aparte query doen om de tekstregels op te halen maar er komen 54.000 records uit die hoofdtabel...das nogal veel om bij elk record weer een query te doen.
Ik kan ook nog 1 aparte query doen waarbij ik alle tekstregels ophaal en op ato_idt concat en samenvoeg in een array en als ik dan die andere query doe bij elke regel een lookup doen in die array.