Draadloos printen

Pagina: 1
Acties:

• jgoor
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
Ik wil een kleurenlaserjetje voor thuisgebruik.
Ik twijfel tussen de Samsung CLP-315 en CLP-315W. Het verschil is dat de tweede wireless is.
Dat is handig.
Echter het prijsverschil is nu zo'n 70 euro.

Kan ik dan niet beter de CLP-315 kopen (met USB2) en een separate wireless USB printserver erbij? Deze kosten nl. zo'n 70 euro. Dit geeft meer flexibiliteit indien ik een andere printer wil.

De Vraag Van Vandaag:
Waarom zou ik wel en waarom zou ik niet een USB printer kopen in combinatie met een separate Wireless USB printserver, even afgezien van het voordeel van de eerder genoemde flexibiliteit?

Verwijderd

waarom niet:
stroom
extra onderhoud
is het echt compatible met alle printers?

waarom wel:
flexibel ivm nieuwe printer

meer voordelen kan ik niet bedenken, echter weegt het voordeel mijn inziens zwaarder dan het nadeel, gewoon zo'n print server kopen voor 70 euro

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Meer apparaten is meer gezeik als het niet werkt, of als bepaalde functies niet lekker werken bijvoorbeeld. De printer mét wireless is erop gebouwd en dan kan je ook ondersteuning ontvangen als het niet werkt.

Zelf zou ik voor de ingebouwde kiezen. Tegenwoordig doe je best lang met een printer en je hebt best kans dat een eventuele volgende printer het ook ingebouwd zal hebben, aangezien je dat steeds meer ingebouwd ziet. Het prijsvoordeel is er sowieso misschien en dan vergeet je je energierekening, want die adapter van dat apparaat zit wel continu in het stopcontact en zal vast niet zo heel efficient zijn

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Ik zou voor de printer zonder Wireless gaan. Het wireless gedeelte in de samsung printers is zeer slecht.

Hier op de zaak 2 weken terug 2 van deze printers met wireless gehad. Allebei het zelfde probleem. Met de router op 2 meter afstand van de printer is draadloos printen geen probleem maar zodra de router een meter of 10 verderop staat is de verbinding al slecht en duurt het printen van een document vreselijk lang. Ga je tussen de printer en de router in staan of gaat de glazen deur die er tussen zit dicht dan verliest de printer direct verbinding.

1 van die printers is opgestuurd naar Microfix voor reparatie omdat wij dachtend dat het niet zo hoorde. In de brief die we terug kregen van Microfix stond dat het normaal voor dat type printer is en dat de wireless afstand waarmee hij werkt maximaal 5 tot 10 meter zonder tussenliggende objecten is.

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-01 21:25
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:13:
Ik zou voor de printer zonder Wireless gaan. Het wireless gedeelte in de samsung printers is zeer slecht.

Hier op de zaak 2 weken terug 2 van deze printers met wireless gehad. Allebei het zelfde probleem. Met de router op 2 meter afstand van de printer is draadloos printen geen probleem maar zodra de router een meter of 10 verderop staat is de verbinding al slecht en duurt het printen van een document vreselijk lang. Ga je tussen de printer en de router in staan of gaat de glazen deur die er tussen zit dicht dan verliest de printer direct verbinding.

1 van die printers is opgestuurd naar Microfix voor reparatie omdat wij dachtend dat het niet zo hoorde. In de brief die we terug kregen van Microfix stond dat het normaal voor dat type printer is en dat de wireless afstand waarmee hij werkt maximaal 5 tot 10 meter zonder tussenliggende objecten is.
Heb de 3175-FW (wireless) en erg tevreden. Ik snap niet dat de wireless niet goed zou werken. Hier werkt die zeer goed met WPA2 protectie.
Mischien eens een goede wireless-AP of router kopen ;-)
Bij mij staat ie zelfs helemaal in een hoek op de grond in een kamer waar de ontvangst het slechtste is in heel de woning.

• jgoor
Waarom zou een USB2 WiFi printerserver niet compatible zijn? Het lijkt me dat het de fabrikant alles aan te doen is dit te bewerkstelligen en hierin niets aan het toeval over te laten.
En wat 'doet' een moderne adapter per jaar qua stroomverbruik? 1 euro? 5? 10?

• jgoor
Kan ik ergens terugvinden dat deze max 10m van de accesspoint goed bereik heeft? Op de Samsung site staat er niet over. Ik verwacht niet minder bereik dan mijn laptop, 10m afstand met een betonplaat ertussen.

Verwijderd

jvanhambelgium schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:21:
[...]

Heb de 3175-FW (wireless) en erg tevreden. Ik snap niet dat de wireless niet goed zou werken. Hier werkt die zeer goed met WPA2 protectie.
Mischien eens een goede wireless-AP of router kopen ;-)
Bij mij staat ie zelfs helemaal in een hoek op de grond in een kamer waar de ontvangst het slechtste is in heel de woning.
Die fatsoenlijke APs zijn er wel hoor ;)
Het is geprobeert met Linksys, Zyxel en Netgear APs maar het hielp niet.
En het feit dat Microfix zelf al toegeeft dat de 315W maximaal 5 tot 10 meter haal zonder obstakels is toch geen goed punt lijkt mij.

• jgoor
Hmm... van alle argumenten is dit toch wel een heel sterke om er een doosje bij te plaatsen die als hoofdtaak heeft te ontvangen en te spoolen. Iemand ervaring met goede/slechte van rond de 7 tientjes?

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-01 21:25
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:29:
[...]

Die fatsoenlijke APs zijn er wel hoor ;)
Het is geprobeert met Linksys, Zyxel en Netgear APs maar het hielp niet.
En het feit dat Microfix zelf al toegeeft dat de 315W maximaal 5 tot 10 meter haal zonder obstakels is toch geen goed punt lijkt mij.
Ik heb wel de CLP-3175FW , maar ik dacht dat Samsung maar 1 wireless multifunctional in z'n gamma heeft zitten.
Ik gebruik hier een Linksys WRT160N.
Toegegeven, ik zit met de printer ook geen 30meter van de router hoor, maar mischien eerder iets van een 15m in vogelvlucht met een deur en een vloer ertussen en bij mij trekt ie het goed. Nog nooit zonder signaal gevallen eigenlijk.

De reden waarom ik deze genomen heb was inderdaad dat ik hem kon plaatsen waar ik wilde zonder eventueel extra doosje voor wireless functionaliteit te geven.

• jgoor
Zijn er wellicht meer bronnen op internet welke ik kan checken?
Pagina: 1