Toon posts:

computer start niet op, komt gelijk in bios

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag mensen,

Ik zit hier met een probleem waar ik echt niet uit kom. Na het opstarten krijg ik de bekende message confirmation the system intruded, chassis opened or tempered before. Bij opnieuw opstarten blijft dit terugkomen, en ik zit dus in een loop.
Na uitgebreid onderzoek op google en hier heb ik een aantal oplossingen geprobeerd.
Mijn mobo is een p4s800 met een P4 3Gh processor.

- Ik heb op het mobo gezocht naar de jumper waarmee je deze sensor kan overbruggen, deze jumper zit erin en vervangen door een zeker werkende jumper, dat maakt niks uit.
- In het bios gezocht naar de instelling om deze melding te kunnen negeren, maar ik kan nergens iets van system security oid vinden waar ik zulke aanpassingen kan doen
- Het bios terug naar default gezet
- Ik heb de batterij vervangen voor een andere, tevens gekeken bij hardware monitor maar hij zit boven de 3.3 volt.
- Ik heb de boel zo kaal mogelijk opgestart, dus zonder dvd-drives, 1 balkje geheugen, 1 schijf etc.
- Proberen eerder in het bios te komen en vanaf daar doorstarten
- Esc toets inhouden tijdens opstarten om zo de sensor te negeren

Allemaal helpt het niet en ik ben ten einde raad. Ik heb de werkelijke switch nog niet gevonden, maar ik betwijfel heel erg of hij erin zit. Heeft iemand nog andere ideeen?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

Dit is een gokje maar is het misschien mogelijk dat je de PC-kast niet helemaal perfect heb dichtgedrukt? En daardoor die sensor dus aan blijft geven dat er iets niet goed zit?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je hebt waarschijnlijk toch echt een "chassis intrusion detection" optie in je BIOS...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het probleem komt me bekend voor Ik had zelf geloof ik een Asus P4S8X (of iets in die richting, iig Asus P4 met SiS chip) die precies hetzelfde gaf. Ik vond geloof ik wel ergens een chassis intrusion ding, maar zelfs als ik die kortsloot bleef ik die error krijgen.
Ik denk dat je het beste afscheid kan gaan nemen van het bordje, want waarschijnlijk is het ding gewoon stuk. Het enige dat ik niet heb geprobeerd destijds is de bioschip te vervangen door een andere met een goede bios erop, maar het lijkt me sterk dat daar het probleem ligt. Er is denk ik ook niet veel meer te proberen dan een evt sensor kort te sluiten en hopen dat hij dan doorboot

Verwijderd

Topicstarter
AzzKickah schreef op woensdag 16 september 2009 @ 14:35:
Dit is een gokje maar is het misschien mogelijk dat je de PC-kast niet helemaal perfect heb dichtgedrukt? En daardoor die sensor dus aan blijft geven dat er iets niet goed zit?
Ik kan sowiso een kant open hebben zonder dat er iets gebeurt, dat heb ik al vaak genoeg gehad. De andere kant heb ik er al eraf gepakt en nergens een sensor gevonden, tevens snap ik ook niet waarom het zo ineens gebeurt.
Exorcist schreef op woensdag 16 september 2009 @ 14:35:
Je hebt waarschijnlijk toch echt een "chassis intrusion detection" optie in je BIOS...
Ik heb het hele bios nagelopen, volgens de vele replies die ik erover gelezen heb zou hij onder het kopje boot moeten staan. Daar staat hij bij mij niet tussen, ik snap er echt niks van

Verwijderd

Bekend probleem met deze bordjes, helaas hier is niks tegen te doen!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 14:42:
Bekend probleem met deze bordjes, helaas hier is niks tegen te doen!
Hij gaat dan ook wel geruime tijd mee, zeker een jaar of 5. Vind het alleen klote dat ik niet bij mijn data kan, zit nu op mijn laptop en kan dus niks met de interne schijven. Word dus een andere vinden, of gelijk een heel nieuw systeem.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 14:40:
Ik kan sowiso een kant open hebben zonder dat er iets gebeurt, dat heb ik al vaak genoeg gehad. De andere kant heb ik er al eraf gepakt en nergens een sensor gevonden, tevens snap ik ook niet waarom het zo ineens gebeurt.
Het heeft dan ook niet (direct) veel met je kast te maken. Alleen als daar zo'n sensor op zit (wat simpelweg een drukknopje is, dat geen verbinding meer maakt zodra de kap er vanaf is). Maar dat zie je eigenlijk alleen in OEMbakken en serversystemen, ik heb het nog nooit in zelfbouw gezien eignelijk.

Verwijderd

Topicstarter
TERW_DAN schreef op woensdag 16 september 2009 @ 14:53:
[...]

Het heeft dan ook niet (direct) veel met je kast te maken. Alleen als daar zo'n sensor op zit (wat simpelweg een drukknopje is, dat geen verbinding meer maakt zodra de kap er vanaf is). Maar dat zie je eigenlijk alleen in OEMbakken en serversystemen, ik heb het nog nooit in zelfbouw gezien eignelijk.
Zoiets verwacht je inderdaad eerder op een werkvloer zodat de computer niet leeg gejat word. Maar hij is dus ten dode opgeschreven?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ga er maar vanuit dat het ding dood is ja. Ik heb al talloze Asus P4Sjes gehad, die dingen gaan nu eenmaal op vage manieren dood, waarvan de chassis intrusion er eentje is

Je data zal je natuurlijk niet helemaal kwijt zijn, hdds kun je altijd in een andere pc erbij prikken natuurlijk.

• AzzKickah
  • Nu online

AzzKickah

06-CENSORED

TERW_DAN schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:13:
Ga er maar vanuit dat het ding dood is ja. Ik heb al talloze Asus P4Sjes gehad, die dingen gaan nu eenmaal op vage manieren dood, waarvan de chassis intrusion er eentje is

Je data zal je natuurlijk niet helemaal kwijt zijn, hdds kun je altijd in een andere pc erbij prikken natuurlijk.
Of haal je zo'n IDE-to-USB ding voor 20 euro.
Superhandig, maak je van elke HD een externe. Kun je in ieder geval je belangrijke data op een andere PC plempen.

• dreddie
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-02 18:25
Is dit probleem opgelost?

Ik heb nu ook een chassis intruded error.
Ik krijg mijn systeem met mobo asus p5n7a-vm weer eenmalig aan de praat door een clear cmos , battery eruit en terug en dan defaults laden in de setup. Maar een reboot daarna, komt hij weer met dezelfde melding.
de jumpers staat goed, ook al extra schoongemaakt.

ik ben out of options. 8)7 iemand nog een idee?
in een andere thread werd ook het indrukken van de reset knop tijdens het wachten bij de clear cmos. Dit heeft helaas ook niet tot een goed resultaat geleidt.

ideeen en opties zijn zeer welkom

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-02 09:05
Kan je die melding niet gewoon uitzetten in de BIOS? Bij mijn Asus bordjes kan dat wel in ieder geval ;)

Desktop | Server | Laptop

• dreddie
nope helaas in deze bios niet.
net nog eens de jumpers gewisseld voor andere, en nog maals een x aantal keer gereset, maar no luck
morgen maar eens terug naar de shop, kom er niet uit.

• dreddie
om even af te ronden,
Mobo is defect, inmiddels vervangen.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Rupie schreef op maandag 22 maart 2010 @ 07:29:
Kan je die melding niet gewoon uitzetten in de BIOS? Bij mijn Asus bordjes kan dat wel in ieder geval ;)
Je kunt het wel uitzetten, maar dat heeft geen nut, want die error komt doodleuk weer terug :P
Pagina: 1