Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gui voor command-line programmas

Pagina: 1
Acties:

• dexus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 16:51
Hallo,

Voor elk bestand typen is wel een converter te vinden. Vaak open-source en te besturen via de command-line. Bijvoorbeeld:Voor veel van deze programmas is ergens wel een gui te vinden. Maar is er ook een programma dat ze combineert. Een alles-converter?
Als ik mijn office document will veranderen naar een jpeg2000, dan moet ik het eerst omzetten naar een plaatje met ghostscript en dan naar jpeg2000 met nconvert. Waar is het programma dat dit automatisch doet?

(Deze website klinkt veel belovend maar er lijkt niets te zijn verandert sinds 2006)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat zou het voordeel van een 'alles convertor' boven losse GUI's zijn, wil je dan vanuit een soort command-center je conversies gaan doen? Daarnaast vraag ik me af waarom je een GUI zou willen voor een een-regelig commando?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• dexus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 16:51
Deze programmas overlappen op sommige gebieden. Video kan omgezet worden naar plaatjes en office documenten of web paginas ook.
Of als ik besluit dat ik mijn muziek in mp3 formaat wil hebben ipv flac dan moet ik ook tussenstap maken. Eerst naar wav met flac.exe en dan naar mp3 met lame.exe aangezien het niet direct kan.
Als ik mijn rar bestanden wil omzetten naar 7z dan moet ik ze eerst uitpakken en dan weer inpakken. Het is handig als dit automatisch gaat.
En als ik een lijst met documenten heb geladen in een GUI, dan wil ik dat niet nog een keer te doen twee minuten later.

Commandos kunnen veel instellingen bevatten en ik wil niet elke keer de documentatie erbij moeten pakken als ik iets wil veranderen.
Met een GUI zijn alle opties netjes gesorteert en hoeft ik niet op te zoeken dat de codec mpeg2video heet ipv mpeg2.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:12

BCC

Bij het converteren van muziek of video of plaatjes gaat bijna altijd kwaliteit, functionaliteit of zelfs beide verloren. Ik zou niet weten waarom je dat zou willen vergemakkelijken?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat soort programma's zijn er wel.

AutoGK is exact wat jij bedoeld.

Je krijgt een lading tools, met 1 gui waarmee je tools wel of niet laad, settings goed zet, en dan Heb je in 1 klik een DivX van je DVD'tje. Werkt geweldig.

1 gui voor diverse CLI tools is wel degelijk handig, kijk maar wat AutoGK aanstuurd allemaal.

Ey!! Macarena \o/

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Script het zelf dan voor de voor jou het meest voorkomende handelingen?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1