Toon posts:

Abit BE6 II waar ligt de grens ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met een Intel P3-450 en PC100 geheugen en Asus V6600 PURE draait mijn systeem nu al op 4,5 x 133 FSB = 600 MHZ en draait dus nu met een AGP busspeed van 89 MHZ >:) (onmogelijk volgens het blad Computer Totaal) stabiel zonder enige vastlopers.
Ben gestopt bij een FSB 136 omdat ik niet hoger 'durfde'. Om je videokaart stabiel te laten lopen op de hoge AGP bussnelheid is het verhogen van de voltage van de APG bus aan te raden, default staat dit op 3,3 volt maar het blijkt dat het meer schommelt tussen 3,2 en 3,3 volt te laag dus. Het voltage met 0,1 volt verhogen naar 3,4 schommelt het volgens diverse programma's tussen 3,3 en 3,4 volt veel beter dus en het systeem draait daardoor veel stabieler.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:22

Stropdas

Insert subtitle here

Zie mijn topic: Deling

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:05
Kun je met een progje zien of je AGP 1x of 2x hebt. Ik heb wel eens gehoord, dat videokaarten terugschakelen naar 1x als ze worden overgeklokt. Ik dacht dat er ook progjes waren om dat te kunnen zien.

ff off-topic
Een moederbord met een BX-chip ondersteunt alleen de AGP-delingen van de BX-chip, te weten 1/1 en 2/3. Voor andere delingen zul je naar een andere chipset moeten. De PCI-bus is onafhankelijk van de BX-chip te delen. Dat hangt van je klokchip.

Verwijderd

Topicstarter
Het progje wat je bedoelt is Sisoft Sandra ook kun je dit zien met Powerstrip. Bij mij draait het nu op Agp 2 X.

Dennis

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:36

botoo

💀 too old to die young

Dennis1, ik heb het zelfde met een Asus P2B-F 4.5*133, PC 100, AGP 2/3 = 89 MHz??? ik heb C!T al eens een mailtje gestuurd om te vertellen dat het wel mogelijk is om op AGP 89 MHz te draaien of mij uit te leggen waarom dat niet zo is , nog geen respons gehad.
Ik kon de 4.5*150 niet halen, m'n systeem wilde niet eens booten, de Asus heeft geen 1 MHz stapjes dus heb ik 'm op 133 laten staan.

Nu sta ik voor het probleem dat ik eigenlijk over wil op een GeForce maar als de AGP echt 89 MHz is zou die wel eens niet kunnen draaien en terug naar 4.5*100 zie ik niet zitten. FF een GeForce lenen om te proberen ziet m'n leverancier niet zitten >:) :'(

Ik blijf er bij dat de AGP niet op 89 draait maar op een of andere manier toch teruggeschakeld wordt op 1/2, helaas kan ik hier geen bewijzen voor vinden, wel een hoop mensen die stellen dat de BX chipset geen 1/2 AGP ondersteund.
Ik vraag mij af of de berekening van de AGP MHz niet is gekomen na de ontwikkeling en alleen maar een berekenining is en dus geen meting. Het lijkt mij dat de AGP misschien wel 2*PCI is, dat zou een hoop verklaren. (en kan ik met een gerust hart een Geforce gaan halen :9 )

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Topicstarter
Botoo, de Geforce van Asus de V6600 kan in ieder geval een AGP busspeed aan van 89 MHZ want die heb ik zelf. En Botoo je kunt het makelijk controleren hoe snel je Agp bus is door het programma Sisoft Sandra te gebruiken: www.sisoftware.co.uk/sandra
Kies in het programma: modules, information modules, mainboard information. Daar staat precies vermeld je huidige Agp busspeed en de transfer mode 1x of 2x, ik hoor het nog wel

Dennis

• DareDevil
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05 20:18
Ik heb een bp6 en ik heb de deler een keer op 1/1 gezet...geen probleem als je celly's op 66 hebt lopen maar dat doet niemand, toch?

Dus bij mij staat de AGP bus op 100 mhz, het is dus wel mogelijk, maar wat het nut is...?merkte niet echt een verbetering maar dat moet ik nog maar ff verder testen.

Paradigm: Shift happens.

Verwijderd

Topicstarter
Dus bij mij staat de AGP bus op 100 mhz, het is dus wel mogelijk, maar wat het nut is...?
Het is niet voor een prestatie verbetering van de Agp bus maar het is meer eigenlijk een noodzakelijk kwaad voor het overclocken van je processor op een moederbord met BX-chipset. Om bijv je P3-450 op 600 MHZ te laten lopen moet je FSB op 133 MHZ zetten als je processor en je geheugen die snelheid wel trekt maar je videokaart niet op 89 MHZ dan heb je er nog niks aan.

Dennis

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Dennis, ik bekijk dat AGP vanavond ff, ik zit nu op m'n werk (met een ouwe lampenbak :r )

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:16
ik heb mijn bak op 140 mhz draaien P2 350@490(P2 350 (de eerste met 100 mhz core) op een abit be6) en dus de agp op 93 mhz.. heeft ie ook geen enkel probleem mee. ik heb ook al op 150 mhz gedraait (agp dus op 100 mhz) en ook dat hield ie zonder problemen vol.
Alleen houdt mijn geheugen dat niet vol. 7ns kan max 143 mhz aan.. 150 is iets teveel gevraagd :(

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor een videokaart heb jij Acidburn >:) , en die 7ns chippies is dat PC100 of PC133 geheugen, ik heb ze van het merk Toshiba volgens Sisoft kunnen ze een max.freq. aan van 125 MHZ maar op 133 MHZ lopen ze nog steeds lekker.

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Nou SiSoft Sandra geeft toch AGP 89MHz aan met een data tranfer rate va 2 x dwz 178MHz.

Toch nog maar ff wachten met die GeForce dan :( of zou die het ook kunnen hebben? :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

Topicstarter
Toch nog maar ff wachten met die GeForce dan of zou die het ook kunnen hebben?
Botoo, de Geforce van Asus de V6600 kan in ieder geval een AGP busspeed aan van 89 MHZ want die heb ik zelf.
:)

Dennis
Pagina: 1