[gparted]resize met powerfail

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05
Ik heb gisteravond mijn 1TB-partitie enigszins verkleind, maar in de tussentijd is de stroom per ongeluk onderbroken. In hoeverre zal mijn data dan corrupt zijn? Ik neem aan dat de partitietabel in ieder geval weg is (staat thuis dus kan helaas niet controleren). Maar dat moet wel lukken om die op de oude manier terug te zetten. Maar in hoeverre is alles heen en weer gekopieerd? Hij was ongeveer op 65% toen de stroom eraf ging.

Hoe kan ik het beste deze data recoveren mocht dit nodig zijn?

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:25

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Heb je de partitie aan het begin of aan het einde kleiner gemaakt?
Welk filesystem stond er op?
Had je het filesystem al verkleind of moest parted dat voor je doen?

Het programma testdisk kan je misschien helpen.
tip: doe je best om een image van die schijf te maken zodat je veilig kan testen zonder je data te riskeren.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05
Het was een ext3 schijf en hij is in het begin verplaatst... Maar het lijkt geen probleem te zijn geweest... Ben nog geen kapotte bestanden tegengekomen en mounten werkte ook...

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:44
Paultje3181 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 20:42:
Het was een ext3 schijf en hij is in het begin verplaatst... Maar het lijkt geen probleem te zijn geweest... Ben nog geen kapotte bestanden tegengekomen en mounten werkte ook...
Ik zou eerst read-only mounten en fsck'tje uitvoeren alvorens ik hem in gebruik zou nemen.
Maar ext3 is idd erg robuust. :)

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog