Prestaties GeForce GTS 250

Pagina: 1
Acties:

• Nefje_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-05 18:12
Ik zit er over na te denken om een GeForce GTS 250 (1 GB) aan te schaffen.
Deze kaart heeft echter een PCI Express 2.0 aansluiting en mijn moederbord heeft enkel PCI Express x16 (1.0) sloten. Nou heb ik gelezen dat het geen probleem is en dat 2.0 kaarten ook in 1.0 sloten werken.
Ik vroeg mij af of er verder geen prestatieverlies is en dan bedoel ik voornamelijk bij het gamen.

Tevens zou ik willen weten hoe goed GTA 4 draait met deze videokaart (en of het vorige punt hier veel uitmaakt). Met mijn huidige videokaarten kan ik GTA 4 wel spelen, maar het beeld laat wat te wensen over (alles op laagste instellingen zowat). Ik wil graag zeker weten of de nieuwe videokaart het geld waard is.

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:09
Wellicht even bijvertellen wat voor kaart je nu hebt en de rest van het systeem. Daarnaast zijn er vast genoeg benchmark resultaten te vinden op het internet..

[ Voor 33% gewijzigd door rscheper op 16-09-2009 13:33 ]

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:38
Is gewoon weer een rebranded 8800GT/8800GTS (512MB)/9800GTX -> zoek hier reviews voor icm een P35 chipset of iets dergelijks en je hebt je antwoord m.b.t. PCI-E 1.0/1.1/2.0 (GTA4 heeft eigenlijk 2GB nodig, maar om voor zo'n spel een 2GB kaart te kopen wil ik je afraden).

[ Voor 4% gewijzigd door Paprika op 16-09-2009 13:34 ]

Verwijderd

/me is het eens met Vipeax

GTS 250 is gewoon een 9800GTX+ 1GB. Ik zou kijken naar een HD4870, GTX 260, HD4890(die zijn allemaal sneller!). Al wil je het puur voor GTA 4 zou ik kijken naar deze: pricewatch: Sapphire VAPOR-X HD 4870 2GB GDDR5 PCI-E. Nog liever: pricewatch: Gigabyte GV-N285UD-2GI. Maar die laatste is niet verkrijgbaar. De nvidia kaarten doen het in de regel iets beter in GTA 4.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2009 13:58 ]

• Nefje_
Bedankt voor de reacties.

Misschien was het handiger als ik meteen mijn budget erbij had vermeld. Ik ben niet van plan duurder dan deze videokaart te gaan. Daarnaast heb ik liever geen Radeon videokaart, aangezien deze niet goed werken (enkel sommige high end kaarten) met een ander spel dat ik ook wil spelen. Dus de videokaarten die jij noemt, vallen allemaal af. Het prijsverschil lijkt mij het trouwens ook totaal niet waard.

http://www.hardware.info/...ia_GeForce_GTS_250_test/9
De Radeon HD 4870 is inderdaad iets sneller, maar legt het bij GTA 4 toch (net) af tegen de GeForce GTS 250.

Volgens deze en andere bronnen zal GTA 4 met de GTS 250 wel goed op de hoogste instellingen moeten kunnen draaien.
Er rest dus nog enkel de vraag over de aansluiting van de videokaart. Ik heb gelezen dat het iig voor de bandbreedte uitmaakt, maar ik weet niet in hoeverre dit de gameprestatie beïnvloedt. Ik neem aan dat het wel meevalt of is het toch beter om een goede 1.0 kaart te zoeken?

Verwijderd

Nefje_ schreef op woensdag 16 september 2009 @ 14:27:
met een ander spel dat ik ook wil spelen.
Lijkt mij niet, maar welk spel gaat het om?
Volgens deze en andere bronnen zal GTA 4 met de GTS 250 wel goed op de hoogste instellingen moeten kunnen draaien.
Als je op een hele lage resolutie speelt wel....

Verwijderd

Ik zeg maar een ding over die test: VEROUDERDE DRIVER. Ati heeft al heel wat nieuwere drivers met: Fixes voor GTA 4. De HD4870 is dus sneller in GTA 4 dan de GTS 250. Daarbij in andere games -nog- weer een stuk sneller. Daarbij werken Radeon videokaarten net zo goed/slecht als nvidia kaarten. Waar dat fabeltje van daan komt, geen idee(bij de nvidia fanboys).

GTS 250 heeft voldoende aan Pci-e 1.0

• Nefje_
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 14:30:
[...]
Lijkt mij niet, maar welk spel gaat het om?
Ik denk zeker niet negatief over Radeon videokaarten. Mijn oude Radeon kaart die veel slechter was dan mijn huidige videokaarten gaf soms zelfs beter beeld (met oude games dan wel).

Echter draait de Sims 3 niet bepaald goed met high end Radeon videokaarten (en soms met Radeon videokaarten over het algemmen..). Hier een voorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=bsRCVhU1Rus
Het technische forum op de officiële site wordt ook overspoeld door mensen met problemen en het zijn vaak de Radeon kaarten die problemen geven. EA heeft toegegeven dat er inderdaad problemen zijn, maar tot nu toe hebben ze weinig oplossingen geboden. Vaak is het 'U hebt een niet ondersteunde videokaart, dus u hebt maar pech'.
Het zijn trouwens vaak geen grafische problemen, maar het spel valt na een tijdje gewoon uit. Iemand met dat probleem heeft vervolgens de videokaart vervangen door een GeForce kaart en opeens was het probleem verholpen.

Nou speel ik de Sims 3 vrijwel nooit, maar het is toch irritant als ik problemen zou krijgen. Dan gaat toch mijn voorkeur uit naar een GeForce kaart.

Verwijderd

Nou dat is voor mij nieuw en ik lurk hier op het forum toch genoeg. Daarbij komt er bij ATI elke maand een nieuwe driver uit met genoeg fixes er in. De meeste mensen moeten dus gewoon lekker blijven updaten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 14:49:
Nou dat is voor mij nieuw en ik lurk hier op het forum toch genoeg.
Had het al gezien, maar is de oplossing niet gewoon om zonder AA te spelen?

• Nefje_
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 14:54:
[...]

Had het al gezien, maar is de oplossing niet gewoon om zonder AA te spelen?
Nee, het lost wel de grafische problemen op, maar het uitvallen blijft.

@Reinman
Dat lijkt me tamelijk logisch aangezien waarschijnlijk 90% hier van het mannelijke geslacht is en vrijwel niemand hier sims speelt.
Met 'de officiële site' bedoelde ik trouwens het simsforum van EA Games.
Ik heb hierover trouwens al eens een topic hier geopend: ATI Radeon 4800 series en De Sims 3

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nefje_ schreef op woensdag 16 september 2009 @ 14:45:
Nou speel ik de Sims 3 vrijwel nooit, maar het is toch irritant als ik problemen zou krijgen. Dan gaat toch mijn voorkeur uit naar een GeForce kaart.
De fout ligt daar niet bij Ati maar bij EA die om één of andere reden geen aanleiding ziet om in dat spel Ati-kaarten support te geven. Erg raar en volgens mij ook uniek (ik ken geen andere spellen die alleen op Nvidia of Ati werken).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Gta4 blijft een zware game, ik zou dus iets kiezen boven of rond de gtx260,
1gb video geheugen moet ook voldoende zijn, is het niet het ram geheugen wat vol loopt?

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-05 20:23

Bolletje

Moderator Harde Waren
GTA4 leunt volgens mij juist veel op de CPU en heeft een shitload aan videokaartgeheugen nodig.

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
GTA4 is alleen max te draaien met een flinke quad core + 2GB VRAM maar zoals al eerder gezegd is t eigenlijk een beetje zonde om alleen voor gta4 een 2gb kaart te halen.

[ Voor 43% gewijzigd door cpt.skydiver op 16-09-2009 18:26 ]

• Nefje_
bwerg schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:34:
[...]

De fout ligt daar niet bij Ati maar bij EA die om één of andere reden geen aanleiding ziet om in dat spel Ati-kaarten support te geven.
Heb ik ooit beweerd dat de fout niet bij EA maar bij ATI ligt?
Ik wilde eigenlijk dat er nog bijzetten, maar het leek mij vrij overbodig omdat je dat al kan afleiden uit het feit dat ik zei dat het slechts bij 1 spel zo is.

Iedereen bedankt voor jullie reacties. Ik denk toch dat ik het maar laat zitten. GTA 4 is op dit moment de enige game die ik heb waarvoor een betere videokaart wel fijn zou zijn. Ik heb dit spel toch al bijna uitgespeeld, dus ik kan net zo goed even wachten totdat ik écht een upgrade nodig heb.

Verwijderd

cpt.skydiver schreef op woensdag 16 september 2009 @ 18:25:
GTA4 is alleen max te draaien met een flinke quad core + 2GB VRAM maar zoals al eerder gezegd is t eigenlijk een beetje zonde om alleen voor gta4 een 2gb kaart te halen.
Klopt een PC af stemmen op GTA IV is geld weggooien, want 'normale' games hebben hele andere eisen.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nefje_ schreef op woensdag 16 september 2009 @ 18:35:
[...]

Heb ik ooit beweerd dat de fout niet bij EA maar bij ATI ligt?
Nee, dat wilde ik ook niet zeggen, maar het leek alsof je een B-product verwachtte waar je zeker problemen mee gaat krijgen. Dat wilde ik even ontkrachten, en even aangeven dat er geen structurele problemen zijn speciefiek bij één merk ofzo. Bij Ati en NVidia gaat allebei wel eens wat mis, en mij lijkt op dit moment niet een van de twee merken kwalitatief slecht ofzo. :) (Maar als je een graka koopt speciaal voor de sims 3 is het natuurlijk wel duidelijk :P)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07-2025
Ik speel GTA IV hier met een 896 MB GTX260 OC (gigabyte) op z'n hoogst en haal een dikke 63 frames in de benchmark. (oke, met een 3,8 Ghz c2q) Alleen viewdistance staat op 50 omdat het verschil tussen 50 en 100 groot is qua verbruik en klein in het effect. Die kun je beter kopen dan een GTS, echt waar.

specs

Pagina: 1