Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Asus p5k3 deluxe
3 gig Cosair ddr3 1600 mhz downclock op rond de 1400 mhz
sapphire 4890 @ 930 1100
2 x samsung f1 1tb raid 0
Mugen 2 CPU koeler
Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike
Zoals je zelf al aangeeft is de i7 sneller dan jouw huidige processor, maar er hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan. Daarnaast is je huidige moederbord niet geschikt voor een i7, dus zal je ook een nieuw mobo moeten kopen.
Edit: je specs zijn best ok zo te zien. Je zou bv naar 4gb geheugen kunnen upgraden, maar dat zou ook geen wonderen verrichten denk ik zo. Waarom is je geheugen trouwens underclocked? ivm je cpu overclock?
Je cpu zou gewoon snel genoeg moeten zijn in voor battleground europe.
[ Voor 29% gewijzigd door Flowmo op 16-09-2009 13:39 ]
Een E8400 op 3.8Ghz die de bottleneck vormt in een game van 2001 en je hoopt dat een i7 beterschap brengt?
Je FPS zakt tot een ongezien onspeelbaar dieptepunt als 30FPS?
Sorry hoor, ik kom niet meer bij.
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Verwijderd
Verwijderd
Mijn internet verbinding is telfort 20mb. Zit 350meter van de centrale.
De server van dit spel staat wel in amerika, Dus zit wel met een ping van 150ms
Dit spel van 2001 wordt elke keer geupdate. Het is niet dat het spel niet speelbaar is maar met drukke gevechten merk ik dan de CPU volledig belast wordt.
Verwijderd
Ben aan het spelen geweest met de NB en SB voltages maar dit lijkt niks te werken.
Een nieuw MB is leuk maar dan kan ik net zo goed een P55 + 860 halen en de p5k3 8400 verkopen voor een leuke prijs.
Verwijderd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2009 14:40 ]
Verwijderd
Alleen ga je er in zo'n single threaded game op achteruit of gelijk, maar iig niet vooruit....Masterkale1 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 14:39:
Een nieuw MB is leuk maar dan kan ik net zo goed een P55 + 860 halen en de p5k3 8400 verkopen voor een leuke prijs.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2009 14:44 ]
Bedankt in ieder geval voor het meedenken. Met toekomst op bv. een 5870 zou ik deze 8400 dan kunnen aanhouden? Of zullen we moeten wachten op de officiele benchmarks. Lijkt me wel dat een enkel GPU minder CPU kracht vraagt. Met een x2 is die i7 aan te bevelen.
Het is niet dat ik alleen maar dat battleground speel. Vind spellen zoals crysis, COD en far cry ook er leuk.
Eerlijk, met die hardware KAN hij niet zakken onder de 30fps tenzij er iets 'mis' is. Of je hebt per ongeluk alles op extreme staan met 8xAA/16xAF + Vsync etc.
De meeste mensen deugen!
ook een cpu upgrade kan wel werken, maar in het algemeen (indien je op hetzelfde platform blijft, dus zelfde snelheid van geheugen, fsb etc) mag je ervan uit gaan dat je op zijn minst een 50% snelelre cpu nodig hebt om sowieso als mens enig verschil te kunnen merken in de responsiveness van een systeem. Tuurlijk kan je een 10% hogere overclock doen, zul je er iets van merken ? behalve met paar benchmark-resultaten is het antwoord erg simpel : nee....
Dus beter gewoon een 5870 halen :-). Zal misschien voor battleground niet veel uitmaken maar voor de rest van de spellen wel.TIGER79 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:29:
ok, met alle respect maar of je nu wel of niet dual channel draait zal al met al misschien 5 a 10% meer framerate met zich meebrengen, laat je nu niet de indruk opleggen dat het verschil zonder en met dual-channel echt te merken is, dat is het namelijk niet...
ook een cpu upgrade kan wel werken, maar in het algemeen (indien je op hetzelfde platform blijft, dus zelfde snelheid van geheugen, fsb etc) mag je ervan uit gaan dat je op zijn minst een 50% snelelre cpu nodig hebt om sowieso als mens enig verschil te kunnen merken in de responsiveness van een systeem. Tuurlijk kan je een 10% hogere overclock doen, zul je er iets van merken ? behalve met paar benchmark-resultaten is het antwoord erg simpel : nee....
Een groot aantal mensen heeft het over de hardware terwijl het daar niets mee te maken heeft.
De system requirements van het spel:
* Windows XP
* 1.2 GHz CPU (2 GHz Recommended)
* 512 MB of RAM (1GB Recommended)
* 128 MB 3d Video Card (OpenGL v1.2 compliant)
* DirectSound-compatibile Audio Card
* 32X CD-ROM (installation only)
* 56K Modem or with Internet connection
(broadband internet connection recommended)
* 1GB free hard disc space
* DirectX 9.0 or higher
(USB joystick recommended)
Of je windows install is niet lekker, of het zijn je drivers, of het is het spel zelf. Maar mij kan je niet wijsmaken dat het de hardware is!
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Het zal waarschijnlijk gewoon aan het spel liggen. Wat ik al zei het spel loopt gewoon goed alleen framedrops in drukke stukken vind ik gewoon jammer.ChojinZ schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:49:
Lol! Wat een adviezen weer....![]()
Een groot aantal mensen heeft het over de hardware terwijl het daar niets mee te maken heeft.
De system requirements van het spel:
* Windows XP
* 1.2 GHz CPU (2 GHz Recommended)
* 512 MB of RAM (1GB Recommended)
* 128 MB 3d Video Card (OpenGL v1.2 compliant)
* DirectSound-compatibile Audio Card
* 32X CD-ROM (installation only)
* 56K Modem or with Internet connection
(broadband internet connection recommended)
* 1GB free hard disc space
* DirectX 9.0 or higher
(USB joystick recommended)
Of je windows install is niet lekker, of het zijn je drivers, of het is het spel zelf. Maar mij kan je niet wijsmaken dat het de hardware is!
Het ligt niet aan m`n install, drivers.
Misschien dat met patch 1.31 een hoop beter wordt. Dit is namelijk het enige echte realistische spel wat er is op oorlog gebied.
[ Voor 16% gewijzigd door Masterkale1 op 16-09-2009 18:10 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Er zit een performance verschil in van 5-10% in voordeel als je beide cores aanzet. Dit is het probleem dus ook niet.Ultraman schreef op woensdag 16 september 2009 @ 18:59:
Zorg ook eens dat je de game maar aan één enkele CPU kern toekend. Ik heb toen dual-cores er nog maar net waren tig performance problemen gezien waarvan een riant deel prima op te lossen was door simpel de game aan één core toe te kennen.
Hoezo melden jullie je niet aan voor de 14 dagen trial haha. Dan kan je het zelf eens testen :-)
Heb je dat zelf gemeten of pluk je dat ergens vandaan?Masterkale1 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 20:24:
[...]
Er zit een performance verschil in van 5-10% in voordeel als je beide cores aanzet.
Dat heb ik zelf gemeten. Met set affiniteit ofzoiets.Ultraman schreef op woensdag 16 september 2009 @ 20:30:
[...]
Heb je dat zelf gemeten of pluk je dat ergens vandaan?
Tegenwoordig zet het spel deze automatisch op 2 cores. In v 1.29 was dit enkel 1 core. Toen moest ik handmatig beide cores aanzetten.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Het leuke is. Ik heb een dual boot. Win7 en winxp.heuveltje schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:29:
Ik neem aan dat je http://wiki.wwiionline.com/index.php/Vista allemaal al gedaan/geprobeerd hebt ?
Ik speel het spel op XP aangezien ik 3d surround op mijn x-fi forte niet goed krijg met dit spel.
Bij beide zie ik geen verschil in peformance.
Ik kan het spel beter spelen dan menig mensen die het spel spelen, dat weet ik zeker.
Ik ben alleen een perfectionist en als spellen al iets drops krijgen wil ik dat veranderen als dat kan.
Als ik jullie zo allemaal hoor dan zal het zeker aan het spel/server liggen. Vind het verschil van fps zo groot dat is het enige wat mij verbaasde.
Hoogste FPS was 220 (open vlakte geen mensen te bekennen) maar hoe meer mensen de lager de FPS wordt. Ik hoor spelers die zitten met 10 FPS in drukke stukken.
Verwijderd
Ik snap er idd ook heeeeelemaal niks van.Neverwinterx schreef op woensdag 16 september 2009 @ 13:43:
Is dit een grapje?
Een E8400 op 3.8Ghz die de bottleneck vormt in een game van 2001 en je hoopt dat een i7 beterschap brengt?
Je FPS zakt tot een ongezien onspeelbaar dieptepunt als 30FPS?
Sorry hoor, ik kom niet meer bij.
Heb ik net heel die meuk gedownd en geinstalleerd, heb je een CC nodigMasterkale1 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 20:24:
[...]
Hoezo melden jullie je niet aan voor de 14 dagen trial haha. Dan kan je het zelf eens testen :-)
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Theoretisch gezien zou de geemuleerde kaart van een VM snel genoeg moeten zijn, en je zou de VM dusdanig bronnen toe kunnen kennen dat ie een single CUP heeft met een hele sloot geheugen, die fysiek over 2 meerdere cores van de host wordt verdeeld.
Of het echt gaat werken weet ik niet...maar worth a try imo
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Sorry, maar dat ie NIET hoe VM's werken.The Eagle schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:33:
* The Eagle is stiekem wel benieuwd hoe dit spel het zou doen als je hem in een VM zet.
Theoretisch gezien zou de geemuleerde kaart van een VM snel genoeg moeten zijn, en je zou de VM dusdanig bronnen toe kunnen kennen dat ie een single CUP heeft met een hele sloot geheugen, die fysiek over 2 meerdere cores van de host wordt verdeeld.
Of het echt gaat werken weet ik niet...maar worth a try imo
Je kunt echt niet 'even' van twee cores een snellere enkele core maken. Ook niet met virtualisation.
Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S
Het probleem is te verwijten aan het netwerk gedeelte in het spel. Met 60 spelers op een klein stukje trekt de server het gewoon slecht denk ik.
Nee is niet mogelijk.Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:46:
Is er een manier om een lokale server te maken? Dan zou je het kunnen proberen of het echt aan de PC ligt door dat lokaal te doen met een dikke Gbit netwerk. Dan heb je dat uit gesloten.
Het lijkt me niet aan je hardware te liggen maar aan het spel. Maar begrijp ik het nou goed dat je dus 3 latjes van 1 gig erin hebt omdat het met 4 latjes niet stabiel te krijgen is? Dan heb je dus geen dual channel, is het dan niet handig om gewoon 2 reepjes van elk 2 gig erin te doen? Dan heb je iig dual channel, zal niet heel veel uithalen voor het spel maar dan loopt het allemaal kwa hardware wel zoals het hoort.Masterkale1 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 14:05:
Nou het probleem met 4 latjes is het moederbord. Dit ding is hartstikke onstabiel met meer dan 2 gig erin. Met 3 gig en een onderclock kon ik hem pas stabiel krijgen.
Hallo
Ja daar heb je wel een punt .... ja met 2 gig wil het geheugen weleens vol lopen. Ik ga anders toch nog even aankloten met 4 reepjes.mach2 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:48:
[...]
Het lijkt me niet aan je hardware te liggen maar aan het spel. Maar begrijp ik het nou goed dat je dus 3 latjes van 1 gig erin hebt omdat het met 4 latjes niet stabiel te krijgen is? Dan heb je dus geen dual channel, is het dan niet handig om gewoon 2 reepjes van elk 2 gig erin te doen? Dan heb je iig dual channel, zal niet heel veel uithalen voor het spel maar dan loopt het allemaal kwa hardware wel zoals het hoort.
In de systeemeisen wordt 512MB als minimum gegeven, 1GB als optimaal. Als je geheugen met 2GB dan toch nog volloopt dan zal dat eerder aan brakke programmering van het spel of op de achtergrond lopende processen liggen. Ik denk niet dat je met hardware wijzigingen veel winst gaat halen, al is meer geheugen natuurlijk nooit weg, zeker omdat je ook andere spellen speelt. Maar houdt er ook rekening mee dat een 32bits applicatie sowieso beperkt is tot 2GB max (ik heb het dan niet over het 'limiet' van 3,5 ~ 3,7GB van een 32bits Windows maar het te alloceren geheugen voor 1 applicatie).Masterkale1 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 18:33:
[...]
Ja daar heb je wel een punt .... ja met 2 gig wil het geheugen weleens vol lopen. Ik ga anders toch nog even aankloten met 4 reepjes.
Wellicht is 2x2GB overigens een optie ?
Ja 4 reepjes gaan niet werken. Mijn mugen zit in de weg. Ja 2x2 is misschien een betere optie. Ik wacht even op de benchmarks van de 5870 icm een 8400 of i7 om te kijken of een upgrade verstandiger is of juist niet.KneoK schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 17:43:
[...]
In de systeemeisen wordt 512MB als minimum gegeven, 1GB als optimaal. Als je geheugen met 2GB dan toch nog volloopt dan zal dat eerder aan brakke programmering van het spel of op de achtergrond lopende processen liggen. Ik denk niet dat je met hardware wijzigingen veel winst gaat halen, al is meer geheugen natuurlijk nooit weg, zeker omdat je ook andere spellen speelt. Maar houdt er ook rekening mee dat een 32bits applicatie sowieso beperkt is tot 2GB max (ik heb het dan niet over het 'limiet' van 3,5 ~ 3,7GB van een 32bits Windows maar het te alloceren geheugen voor 1 applicatie).
Wellicht is 2x2GB overigens een optie ?
In dit geval is 2 zeer waarschijnlijk beter dan 3.
Kijk ook even op de QVL van je moederbord zodat je niet weer incompatibel geheugen koopt.
Ik heb zelfs overigens een P5K-E en geen problemen met 4 stickjes ram.