• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
Ik heb een Acer-laptop met daarop Windows XP Media Center (versie 2005) die ik wil herinstalleren. Omdat ik niet 100% gerust ben over een herinstallatie vanaf de verborgen partitie zou ik dit graag vanaf CD willen doen. Maar het probleem voel je al aankomen: Acer levert geen installatie-cd's mee en voor zover ik weet is er ook geen mogelijkheid om die alsnog (dan wel via Acer, dan wel via een andere partij) te bestellen. Via allerlei p2p-kanalen worden wel iso's aangeboden van XP MCE (niet van de NL-editie trouwens) maar daar heb ik toch een wat minder goed gevoel over. Ook zijn er wel aanbieders van cd's met licentie, maar die zijn nogal prijzig terwijl ik eigenlijk alleen de installatie-cd nodig heb.

Mijn vraag is dus: hoe kom ik aan een "officiële" installatie-cd van Windows XP MCE? Zijn er legitieme partijen waar deze (tegen vergoeding) te verkrijgen zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door beantherio op 16-09-2009 13:14 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
beantherio schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:12:

Mijn vraag is dus: hoe kom ik aan een "officiële" installatie-cd van Windows XP MCE? Zijn er legitieme partijen waar deze (tegen vergoeding) te verkrijgen zijn?
Niet meer vrees ik, want MCE is al in extended support en wordt niet meer geleverd door MS.
Microsoft Support Lifecycle

Je zal dus echt tegen een partij aan moeten lopen die die dingen toevallig nog op de plank heeft liggen.

Maar Acert heeft wel degelijk een service (nou ja) waar je OS/Installatiemedia kunt bestellen voor dit soort doeleinden. Alleen niet gratis.

Overigens is je vraag beter op z'n plek in Shopping Forum als je wil weten waar en hoe je dat kunt kopen.

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 16-09-2009 13:42 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je wilt sowieso een OEM versie hebben omdat een Retail niet werkt met jouw key.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Kijk even in je omgeving of je iemand kent met een MSDN of Technet account, deze kan vast wel OEM installatiemedia leveren.

Daarnaast is daarna je best-bet de bekende P2P netwerken.

• beantherio
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-09 13:28
alt-92 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 13:41:
[...]

Maar Acert heeft wel degelijk een service (nou ja) waar je OS/Installatiemedia kunt bestellen voor dit soort doeleinden. Alleen niet gratis.
Ik kan er op de Acer-website niet direct iets over vinden. Is het iets dat je via de site zou moeten kunnen bestellen of moet je ze daar over bellen?

edit: ik ben er nog niet achter waar je die cd zou kunnen bestellen, maar ik lees al op meerdere andere sites dat het 60 euro zou kosten en dat je dan enkel een recovery-cd krijgt en geen reguliere installatie-cd. Voor dat geld kan ik dan waarschijnlijk beter een OEM-installatie-cd met licentie kopen want dat scheelt qua prijs niet zo veel.
Snake schreef op woensdag 16 september 2009 @ 13:46:
Je wilt sowieso een OEM versie hebben omdat een Retail niet werkt met jouw key.
Nou, ik heb op een andere Acer-laptop ooit wel eens een OEM-versie van Windows XP Home geïnstalleerd o.b.v. de Acer-key (de key die op de sticker op de laptop staat bedoel ik dan). Ik moest er alleen wel even voor met Microsoft bellen toen dat in eerste instantie niet lukte. Ik had trouwens het idee dat dat meer veroorzaakt werd door het feit dat ik de harde schijf vervangen had, en niet omdat er iets bijzonders met de Acer-key aan de hand was.

[ Voor 14% gewijzigd door beantherio op 16-09-2009 14:55 ]