[HTPC] Optimaal video kijken in Windows Media Center

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• PMarcus
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-08 15:14
Ik probeer mijn Windows Media Center (Windows 7) zo in te stellen dat er alles of zo veel mogelijk verschillende video bestanden kunnen worden afgespeeld.

Nou heb ik na veel research het e.e.a. in een Wiki gezet, om zo één compleet verhaal te hebben op internet, wat ook in de toekomst makkelijk kan worden aangepast als er dingen wijzigen (ik kom nu namelijk wel dingen tegen op internet, maar die zijn oud, en daardoor vertrouw ik het niet op alle fronten):

http://www.HoeHetWerkt.nl...n_in_Windows_Media_Center

Ik heb het idee dat het een comleet verhaal is, maar ben benieuwd of er wat mensen met ervaring ook een oordeel over willen geven, hoe hebben jullie het gedaan bijvoorbeeld?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hier lopen al behoorlijk wat topics over HTPC's en de benodigde codecs.. Lees die maar eens door.

Ey!! Macarena \o/

• PMarcus
Ja, ok. Maar ik probeer één juiste manier vast te leggen, zodat er niet veel topics over hoeven te bestaand en blijven komen, maar gewoon heel simpel deze locatie kan worden aangegeven.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dan maak je toch hier een mooi overzicht, nu komt het (bij mij althans) over als: Yo, kijken jullie eens of mijn info goed is, dan mogen jullie iedereen naar mijn site doorsturen.. Gewoon vette spam dus.

Dus dat er hier op GoT veel topics over zijn, en nog komen, staat al per definitie los van jouw site.

Ey!! Macarena \o/

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Als het specifiek op windows 7 gericht is vergeet dan ffdshow, is niet nodig en werkt al helemaal niet onder de 64 bit versie.

het mooie van Windows 7 is dat alles bijna out of the box werkt, hooguit dat je haali moet installeren om h264 te zien. Als je al een ander codec installeert (corevideo bijvoorbeeld) dan werkt tv bij mij al niet meer.

Zoveel mogelijk afblijven van windows 7 MCE..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

PMarcus schreef op woensdag 16 september 2009 @ 13:43:
Ja, ok. Maar ik probeer één juiste manier vast te leggen
Er is geen één juiste manier.
Mijn smaak is anders dan de jouwe, en de gebruikte tools dan waarschijnlijk ook.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• PMarcus
alt-92 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:23:
[...]

Er is geen één juiste manier.
Mijn smaak is anders dan de jouwe, en de gebruikte tools dan waarschijnlijk ook.
Volgens mij is het geen kwestie van smaak. Een juiste manier om zoveel mogelijk videobestanden af te kunnen spelen in Windows Media Center heeft toch niks met verschillende personen te maken? Maar ik kan het mis hebben.

Dat is ook het enige wat ik zoek, en meer mensen die er niet zoveel vanaf weten, maar wel gewoon willen weten wat ze dan het "beste" kunnen doen, zonder 20 forums af te moeten lezen, met ook weer veel meningen die mensen op het verkeerde been kunnen zetten en vaak veel te veel informatie bevatten om voor een leek de juiste info/manier uit te kunnen filteren.

Begrijp me niet verkeerd, maar probeer je maar eens in een leek te verplaatsen die gewoon simpel zijn bijvoorbeeld gedownloaden films met Windows Media Center wil afspelen omdat hij een nieuwe Full-HD TV heeft. Dan komen gesprekken over codecs, containers, h264, Avi, TS, DVIX en srt's voorbij. Dan is volgens mij het werk wat ik probeer te doen een goede uitkomst om mee te werken, zonder je 3 avonden volledig in de materie te moeten verdiepen.

Het idee achter mij topic was om de expert die hier zitten een oordeel te laten geven zodat er een grote zekerheid ontstaan dat het ook ergens over gaat wat er geschreven is, dat kan vervolgens een hoop mensen snel tevreden stellen.
Pagina: 1