Toon posts:

studentenkorting

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het valt mij op dat ik in verschillende winkels verschillende studentenkorting krijg.

Bezoek ik bv de volgende drie winkels in Eindhoven dan levert een wandeling van 10 minuten mij de volgende kortingen op.

YouMac 5%
A-Mac 6%
Appleshop 7%

Wat kan hier de oorzaak van zijn? Apple studentenkorting is toch Apple studentenkorting?
Vraag ik om uitleg dan krijg ik twee dezelfde opmerkingen en een voor de hand liggende.

Grom, brul, ja maar.
Wij zijn Apple en maken geen onderscheid tussen de online store en onze shops.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2009 11:23 ]

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:46
De Macinside in Deventer geeft zelfs maar 3%. Het zijn resellers he, dus ze kunnen de korting zelf sturen.
De meeste korting krijg je overigens via Surfspot, dus online via de Apple Store. Ik dacht dat je dan rond de 9 tot 13% uit komt, afhankelijk van de onderwijsinstelling. Moet je alleen wel even uitrekenen of de verzendkosten (bij bestelling < €100) dit dan nog wel interessant houden.

• raytje192
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-02 07:52
Dat komt omdat de winkels dit niet of nauwelijks vergoed krijgen van Apple en dit dus eigenlijk als service aanbieden als ik het goed begrepen heb.

Verwijderd

Topicstarter
internetinfo schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:37:
De Macinside in Deventer geeft zelfs maar 3%. Het zijn resellers he, dus ze kunnen de korting zelf sturen.
De meeste korting krijg je overigens via Surfspot, dus online via de Apple Store. Ik dacht dat je dan rond de 9 tot 13% uit komt, afhankelijk van de onderwijsinstelling. Moet je alleen wel even uitrekenen of de verzendkosten (bij bestelling < €100) dit dan nog wel interessant houden.
Helaas is het voor een persoon die geen HBO studie doet, dus dat zal niet gaan.
Ik denk dat ik gewoon naar de Appleshop ga, relaxe dude en studierichting maakt daar niet uit.
Is ook altijd alles op voorraad en krijg ik ook nog eens een cadeaubon van €50,- omdat ik er AppleCare bij koop.
Door AppleCare hoef ik me ook niet druk te maken over eventuele garantiebla via de shop zelf.
Keuze is gemaakt, maar blijft maf dat er willekeur is.

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:47
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:46:
[...]

Helaas is het voor een persoon die geen HBO studie doet, dus dat zal niet gaan.
Ik denk dat ik gewoon naar de Appleshop ga, relaxe dude en studierichting maakt daar niet uit.
Is ook altijd alles op voorraad en krijg ik ook nog eens een cadeaubon van €50,- omdat ik er AppleCare bij koop.
Door AppleCare hoef ik me ook niet druk te maken over eventuele garantiebla via de shop zelf.
Keuze is gemaakt, maar blijft maf dat er willekeur is.
En als iemand die wel een HBO studie doet de bestelling doet? Dat een optie?

Overigens is de edu site van Apple ook rechtstreeks bereikbaar. Al weet ik niet of ik de link hier mag plaatsen.

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-02 16:05
MC Taz Man schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:23:
[...]

Overigens is de edu site van Apple ook rechtstreeks bereikbaar. Al weet ik niet of ik de link hier mag plaatsen.
Die link mag vast wel, aangezien deze ook gewoon op de Apple-site staat. Ga naar store en dan staat helemaal links, halverwege de pagina "store voor onderwijs". Dan kom je uit op deze pagina.

Overigens kan de onderwijskorting verschillen per onderwijsinstelling. Ga naar Surfspot.nl en log daar in en kies voor de partnershop van Apple. Heb je daar geen inlogcode (dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord als op jouw onderwijsinstelling) voor, dan is jouw onderwijsinstelling er meestal niet bij aangesloten en zul je dus via de Apple Store voor onderwijs moeten bestellen.

Overigens geeft AM Bridge in Sittard dezelfde krotingen als in de Apple Store voor onderwijs.

• stefan_ajax
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15-01 14:12
Krijg je bijv ook korting bij aankoop van een apple toetsenbord?

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:43
stefan_ajax schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:32:
Ja.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:53
Die studentenkorting is inderdaad een "gunst" van de reseller. Apple komt hier geen cent in mee. ;)

• MC Taz Man
LuukNouwen schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:30:
[...]

Die link mag vast wel, aangezien deze ook gewoon op de Apple-site staat. Ga naar store en dan staat helemaal links, halverwege de pagina "store voor onderwijs". Dan kom je uit op deze pagina.

Overigens kan de onderwijskorting verschillen per onderwijsinstelling. Ga naar Surfdpot.nl en log daar in en kies voor de partnershop van Apple. Heb je daar geen inlogcode (dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord als op jouw onderwijsinstelling) voor, dan is jouw onderwijsinstelling er meestal niet bij aangesloten en zul je dus via de Apple Store voor onderwijs moeten bestellen.

Overigens geeft AM Bridge in Sittard dezelfde krotingen als in de Apple Store voor onderwijs.
Ik doelde eigenlijk op de link van mijn onderwijsinstelling :X . Viel me al op dat de edu site van apple hogere prijzen hanteert dan wat ik heb betaald O+

Verwijderd

Topicstarter
MC Taz Man schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:23:
[...]

De bon wordt op naam gezet en de ontvanger wil graag dat dat zijn eigen naam is.
De link naar de studentenstore is bekend, die is dus het zelfde als in de Appleshops.

• MC Taz Man
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:48:
[...]

De bon wordt op naam gezet en de ontvanger wil graag dat dat zijn eigen naam is.
De link naar de studentenstore is bekend, die is dus het zelfde als in de Appleshops.
Dat klopt. Bij mijn bestelling was er geen controle op de onderwijsinstelling. Het zou een optie kunnen zijn....

Al weet ik niet hoe "blij" Apple daar van wordt ;)

Verwijderd

stefan_ajax schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:32:
Alleen als het totale bedrag boven de 150 euro uitkomt, meen ik.

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-02 10:28
Achteraf korting (maand geleden MacBook gekocht), kan zeker niet? :(
Pagina: 1