Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Code uitvoeren tijdens openen rapport (VBA/Access 2003)

Pagina: 1
Acties:

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:48
Op dit moment ben ik bezig een bestaande Access-database te verbouwen. Zelf heb ik behoorlijk wat ervaring opgedaan met VBA in Excel maar VBA in Access ligt toch allemaal net wat anders.

Ik zou graag willen dat tijdens het openen van een rapport, er bepaalde codes gedraaid worden. De codes zullen ongetwijfeld werken maar de juiste trigger vinden, is nog even lastig. Met Google ben ik op de MSDN-site uitgekomen en daar stond onder andere deze pagina: klik. Een heel mooi voorbeeld met begeleidende tekst maar werkend krijg ik het nog niet. De volgende code gebruik ik om te testen of de code werkt:
code:
1
2
3
Private Sub Report_Open(Cancel As Integer)
MsgBox "test"
End Sub
Niets speciaals maar hij werkt ook niet, de messagebox blijft uit. Ik heb de code zowel geplaatst in de klassenmodule "Admin" als een nieuwe module "MainModule". Ook heb ik in plaats van Private Sub Report_Open, Private Sub rapport_mutaties_Open (naam van het rapport is rapport_mutaties) geprobeerd maar dat werkt ook niet. Wat doe ik fout?

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:22
Ik maak de functie Report_open normaal altijd door te dubbelklikken bij de eigenschappen (on_open) van het rapport.

Probeer daarnaast eens een tekstveld in het rapport te vullen in plaats van een msbBox, misschien wordt deze niet goed weergegeven.

-

Verwijderd

code voor gebeurtenisafhandeling dient uiteraard aan het object zelf gekoppeld te zijn. je komt automatisch in de juiste module en procedure terecht als je rapport->ontwerpen->eigenschappen->gebeurtenis->bij openen-> [...] -> "opbouwfunctie voor programmacode" kiest.

• Moirraine
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-02-2024
Gebruik in een rapport de Details_Format Event om code te draaien.

In het rapport kies je in ontwerpweergave de eigenschappen van de balk "Details", bij gebeurtenis ga je programmacode opbouwen bij "Bij opmaken"

Code draaien op een rapport kan lastig zijn en je hebt ook niet zoveel methoden beschikbaar als op een formulier, maar dit werkt voor mij in ieder geval wel.

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:48
Hebbes, dat was het begin wat ik even nodig had. Hartelijk dank voor jullie antwoord.