Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Woodsy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:49
Momenteel ben ik nog HBO student, maar ben mij aan het oriënteren op een master (moet nog 1 jaar). Nu stuit ik daarbij tegen nogal wat problemen aan. Ik wil mijn Msc namelijk in deeltijd gaan doen. Het aanbod van Msc (IT georiënteerde) opleidingen in deeltijd is nogal summier.

Ik woon en werk in Rotterdam, maar de EUR biedt niets relevants aan (behalve een Executive Master). De universiteit van Amsterdam vraagt om een schakelprogramma, maar die kan weer niet in deeltijd worden gevolgd. De universiteit van Eindhoven biedt ook een mooi MSc programma, maar ook hierbij is het schakeljaar moeilijk te combineren. De Hogeschool Utrecht biedt een master aan, maar dat is een HBO master en geen MSc. Ik heb informatie ingewonnen bij meerdere HRM afdelingen van bedrijven waar ik graag zou willen werken en die hebben te kennen gegeven dat de OU toch minder staat aangeschreven. Ik ben zelf ook iemand die verschrikkelijk veel leert van collega's, gesprekken met docenten - studenten en daar ook de voorkeur aan geeft boven fulltime zelfstudie.

Mijn zoektocht leidde mij vervolgens tot CAI opleidingen. Deze biedt een Msc aan in deeltijd, gebaseerd op meerdere master classes. Ze maken onderdeel uit van de universiteit van Leiden. Het uiteindelijke diploma staat ook op universiteit van Leiden.

Maar heeft iemand ervaring hun? Ik moet zelf nog contact met ze opnemen, maar vind hun website er behoorlijk amateuristisch ogen.

[ Voor 6% gewijzigd door Woodsy op 16-09-2009 11:10 ]

Verwijderd

*knip*

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2010 23:00 ]

Verwijderd

De open universiteit biedt ook een schakeljaar van 1 jaar aan (deeltijd) welke ook toegang verleent tot het masterprogramma bij andere universiteiten.

Wellicht een optie. www.ou.nl

edit:
die opmerking op minder aangeschreven stond er net nog niet..? Anyway, op GoT zijn ook diverse mensen die een studie volgen aan de OU en die zijn volgens mij zeer tevreden. Zie search ;) Sterker nog, het toont ook aan dat je een flinke dosis doorzettingsvermogen en zelfdiscipline bezit.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2009 22:19 ]

• Woodsy
Die DNV had ik ook overwogen inderdaad, maar daar komt een stuk meer praktijk bij kijken. Het probleem is, normale opleidingen zijn in voltijd en daardoor voor mij ontoegankelijk, prive-scholen vragen werkervaring op acadmisch niveau op functies waarvoor die werkgever weer een WO diploma vraagt. Het is een cirkel (kip - ei).

Over het feit dat het motivatie toont om in deeltijd te studeren ben ik helemaal met je eens. Studeer al 3 jaar in deeltijd nu :).

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-10 23:21

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Ik woon ook in Rotterdam en ben deze maand begonnen met een deeltijds universitaire master op de KU Leuven in Belgie. Ik zou zeggen neem een kijkje op de site. In principe kan ik 40uur blijven werken (wil toch terug naar 4x9) en kun je heel veel zelfstudie doen.

Er is aangegeven dat de college's niet verplicht zijn en er een individueel traject wordt samengesteld met een voltijd werkende student.

Ik kan je nog niet veel vertellen, ben er pas 2x geweest. A.s. maandag is de eerste officiele "lesdag", daarna verwacht ik nog 2x langs te moeten voor gesprekken en daarna alleen voor tentamens en examens.

Een overeenkomst met de OU is dat je zelf je studietijd bepaald, je hebt hier alleen een einddatum (examen) en aan de hand daarvan bepaal je zelf hoe hard je wilt studeren. Het voordeel bij deze opleiding is echter dat je ook recht hebt op contactmomenten op een locatie waar dit bij de OU (volgens mij) alleen virtueel is. Dit is voor mij wel een pluspuntje.

Ik ga trouwens voor een master in het Informatiemanagement. (3 jaar inclusief schakeljaar in deeltijd, 1,5 voltijds)

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:59
Geen antwoord op de vraag in de TS, maar je kunt toch ook een regulier schakeljaar doen en er vervolgens zelf voor kiezen om hier langer over te doen? De meeste schakelprogramma's kun je idd officieel niet in deeltijd doen, maar er is geen universiteit die het jou belet om ipv 60, 30 EC in een jaar te halen. Je kunt elke periode een aantal vakken niet doen, om die vervolgens een jaar later op te pakken.

Dit is misschien een betere optie, omdat je dan een master kunt kiezen die je écht leuk vindt, niet één die toevallig praktisch beter haalbaar is.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:24

defiant

Moderator General Chat
RAILGUNNER schreef op zondag 20 september 2009 @ 12:47:
Geen antwoord op de vraag in de TS, maar je kunt toch ook een regulier schakeljaar doen en er vervolgens zelf voor kiezen om hier langer over te doen?
Dat kan inderdaad, maar ik zou dan zeer goed naar de precieze invulling van het curriculum kijken. Een hoop studies hebben toch aardig wat vakken met een hoog aantal contacturen en reguliere deadlines. Je mist dan al snel de nodige flexibiliteit die je vaak nodig hebt om studie en werk te combineren.
Woodsy schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:08:
Mijn zoektocht leidde mij vervolgens tot CAI opleidingen. Deze biedt een Msc aan in deeltijd, gebaseerd op meerdere master classes. Ze maken onderdeel uit van de universiteit van Leiden. Het uiteindelijke diploma staat ook op universiteit van Leiden.
Van wat ik van de website heb begrepen, haal je eerst een Master op HBO niveau (MS) en daarna stroom je in op Universitair niveau (MSc). Ik zou me alleen afvragen wat de meerwaarde is om het via CAI te doen, aangezien het ook een traject is wat jezelf kan afleggen waarschijnlijk en een stuk goedkoper is met regulier collegegeld.

Het ligt er ook aan wat je ambities zijn, hoe langer je al werkt en hoe ouder je wordt, des te minder impact zal een universitaire studie hebben. Andere zaken zoals je eigen netwerk, prestaties, carrièrekansen worden steeds belangrijker, een Master wordt meer een onderdeel van je totale profiel. Met andere woorden, het moet passen.
Het aanbod van Msc (IT georiënteerde) opleidingen in deeltijd is nogal summier.
Dat klopt helaas.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-11 23:09
http://www.eur.nl/ese/inf.../informatica_en_economie/

Is informatica en economie niet wat voor je? Een beetje een vage constructie tegenwoordig, maar misschien maakt dat het juist leuk.

• Woodsy
defiant schreef op zondag 20 september 2009 @ 15:30:
[...]
Van wat ik van de website heb begrepen, haal je eerst een Master op HBO niveau (MS) en daarna stroom je in op Universitair niveau (MSc). Ik zou me alleen afvragen wat de meerwaarde is om het via CAI te doen, aangezien het ook een traject is wat jezelf kan afleggen waarschijnlijk en een stuk goedkoper is met regulier collegegeld.
Zover heb ik niet gekeken. Ik heb mijn HBO namelijk al. Het gaat puur om de aansluiting van HBO naar Msc. Helaas zijn er echter weinig scholen die hem met regulier schoolgeld aanbieden in deeltijd. Dat zijn twee scholen (TU eindehoven, Universiteit van Amsterdam) die geen mogelijkheid bieden het schakeljaar in deeltijd te doen. Daarnaast is Leiden gewoon wat dichterbij. Niet echt een doorslaggevende factor, alleen ik wil het wel meenemen. Eindhoven is voor mij rond de 1,5 uur rijden (heen en terug). Voor mij is het onhaalbaar om wekelijks te doen (moet al tot minimaal 5 uur werken).
PHiXioN schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:01:
http://www.eur.nl/ese/inf.../informatica_en_economie/
Is informatica en economie niet wat voor je? Een beetje een vage constructie tegenwoordig, maar misschien maakt dat het juist leuk.
Zo iets doe ik nu ook (bedrijfskundige informatica). Die Msc is ook ICT in business (economie en bedrijfskunde erbij). Het is ook de kant die ik op wil, alleen is het een bachelor. Ik zoek echt een master of science.

Ondertussen heb ik ook wat informatie ingewonnen bij CAI. De lessen worden verzorgt door hoogleraren van de universiteit Leiden. Het is vrijwel gelijk aan hun ICT in business in voltijd (alleen vanuit de school zelf is deeltijd niet mogelijk). Ik mocht een avond komen proefstuderen in oktober. Een avond is kort, maar ik hoop een goede algemene indruk te kunnen opbouwen.

• StefZ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-08-2024
Deze maand studeer ik af van de master ICT in Business aan de Universiteit Leiden. Bij ons zat er wel een deeltijd student die een speciale regeling heeft getroffen met de coordinator. De colleges duren een halve dag (3.5uur) en hij volgde gewoon maar een of twee vakken per semester. Je kunt het dus even navragen.

Van CAI heb ik nog nooit gehoord :o

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
CAI, dat doe ik ;) Cognitive Artificial Intelligence.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

• Woodsy
StefZ schreef op maandag 21 september 2009 @ 10:42:
Deze maand studeer ik af van de master ICT in Business aan de Universiteit Leiden. Bij ons zat er wel een deeltijd student die een speciale regeling heeft getroffen met de coordinator. De colleges duren een halve dag (3.5uur) en hij volgde gewoon maar een of twee vakken per semester. Je kunt het dus even navragen.

Van CAI heb ik nog nooit gehoord :o
Dank je voor je suggestie. Ik had zoiets begrepen inderdaad van de universiteit Leiden, maar ik wil juist lessen en college's bijwonen. Zonder begeleiding (of minimale lessen) kan ik hem ook bij de OU volgen. Ik hecht veel waarde aan klassikaal les.

Maar verder vind ik wel heel interessant hoe de opleiding jouw bevalt (want CAI biedt diezelfde opleiding, maar dan via een externe partij, maar met gelijke vakken / docenten en onderzoek is aan de UL). Kan ik je een mailtje sturen?

• StefZ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-08-2024
Over het CAI traject weet ik vrij weinig maar je kan wel me wel een e-mail sturen op xeo @ quicknet.nl. Als het algemene vragen zijn over de studie kunnen die misschien het best hier gesteld worden.
Pagina: 1