• rubenverhoef
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-01 20:57
hallo allemaal,

wie kan mij helpen.
ik weet niet watik het best kan doen.
ik heb een floppydtv voor reparatie terug gestuurd naar salland.eu( winkel).
ik kreeg een mail van salland met het volgende:

Geachte heer/mevrouw Verhoef

Naar aanleiding van uw RMA wordt uw Digital Everywhere DVB-C FloppyDTV vervangen, helaas moeten wij u mededelen dat het product door de betreffende fabrikant uit productie is genomen en derhalve niet langer leverbaar is.

Op dit moment kunnen wij u twee opties aanbieden:

1) Reparatie
Het product door laten sturen naar de fabrikant voor reparatie/vervanging. Dit traject duurt gemiddeld 4 tot 6 weken. Dit is de gebruikelijke manier van garantieafhandeling.

2) Creditwaarde
Een creditwaarde voor het product. Dit bieden wij aan als extra stukje service richting u. De creditwaarde wordt berekend aan de hand van aanschafbedrag, garantietermijn, compleetheid en gebruikte periode en is enkel te gebruiken om een ander product aan te schaffen. Terug storten van dit bedrag is niet mogelijk. De creditwaarde bedraagt: €117,45.

Mocht u besluiten om gebruik te gaan maken voor de creditwaarde, dan kunt u een vervangend artikel uitzoeken in onze webwinkel. Het sallandnummer hiervan mag u mailen als reply op deze mail. Wij zullen het product dan in bestelling zetten en verrekenen voor u, zodat u zelf geen order hoeft te plaatsen. De creditwaarde blijft 3 maanden geldig.

Wij zien uw reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

RMA department
Salland Automatisering

opzich ben ik wel voor de creditwaarde omdat ik het toch wel op me bankrekening krijg via me vader die wel wat wilt kopen.
alleen vind ik de 117,45 een beetje weinig :/ ( ik heb hem voor 150 ex verzend gekocht)
maar als ik voor optie 1 kies en ik krijg een gerepareerde/ (nieuwe) terug kan ik die via tweakers.net/marktplaats verkopen i.c.m. mijn alphacrypt module.
alleen gaat het verkopen van die dingen ook niet meer echt goed :
http://link.marktplaats.nl/279304858
kan iemand mij advies geven? :?

ik wil hem echt kwijt en voor zoveel mogelijk geld!
het liefst wil ik voor de floppydtv en alphacrypt module 200 euro binnenslepen

mvg, _/-\o_
Ruben Verhoef

Edit;
mail naar salland

Beste Salland,

ik ben aan het kijken welke stap ik zal ondernemen ik denk (reparatie) omdat ik het bedrag van optie 2 iets te laag vind.

maar ik heb een vraag over optie 1.
weet u zeker dat ik het product gerepareerd/vervangen terug krijg? hier twijfel ik namelijk over omdat ik het nieuws ook heb ontvangen van digital everywhere :
(Dear digital everywhere customers,
after several months struggling with difficult market conditions, digital everywhere decided to stop its activities.

Manufacturing of products has been stopped and support has been reduced to the minimum.

digital everywhere wants to thanks all its customers and all the users which with their efforts and feedback greatly help in continuosly improving the FireDTV / FloppyDTV.)

bron: www.digital-everywhere.com

ik heb nog 1 vraag voor de zekerheid.
als stap 1 (reparatie) niet gaat lukken welke stappen worden er dan ondernomen?

u hoort nog van mij welke stap ik zal ondernemen.

m.v.g.
Ruben Verhoef

[ Voor 21% gewijzigd door rubenverhoef op 16-09-2009 11:21 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ze spreken over vervanging, maar dat het niet meer gemaakt wordt. Dat is niet jouw probleem.

Ze zijn zelfs verplicht een ander 'gelijkwaadrig' merk/model/type aan te bieden.

Ik zou dus even polsen welk dat zou gaan worden, misschien ga je er wel op vooruit.

Ey!! Macarena \o/

• rubenverhoef
het gaat hier over vertragen ja omdat digital everywhere de floppydtv niet meer levert zie Engelse tekst in 1e post.
alleen is mijn vraag nu kan ik er meer geld uitslepen als ik een gerepareerde/(niewe) tv kaart verkoop

hier is nog een mailtje van salland.

Geachte heer/mevrouw,

Wij kunnen helaas niet garanderen of reparatie/vervanging gaat lukken. Mocht dit onverhoopt niet lukken zullen wij overgaan tot creditering. Deze creditering komt mogelijk op het zelfde bedrag als wat wij u hebben aangeboden. Het bedrag kan ook hoger zijn, de kans hierop is echter klein.

Met vriendelijke groet,

*knip*
RMA Department

Namen van medewerkers moge achterwege blijven. Sowieso hoef je echt geen complete mails hier te copy/pasten. Kort aangeven wat de reactie van de shop was kan ook.

[ Voor 13% gewijzigd door Orion84 op 16-09-2009 12:08 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:55

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Het topic staat niet helemaal op de juiste plaats. Mij lijkt het beter om dit in Shopping Forum te bespreken :)

Dit topic wordt dan ook bij deze naar Shopping Forum gemoved.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-01 14:46

mace

Sapere Aude

Waarom kunnen ze niet gewoon een andere DVB-C kaart leveren, zoals een KNC-One i.c.m. een CI-module?
Eventueel met bijbetaling natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door mace op 16-09-2009 11:26 ]

• rubenverhoef
DaMarcus: ok bedankt wist ook niet echt waar ik deze zou moeten plaatsen.

mace: ze kunnen het vast wel maar kiezen niet voor deze optie wat ik ook niet erg vind omdat ik eigenlijk gewoon zoveel mogelijk geld wil hebben voor de aankoop van een humax iHDR 5050-c

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Hoe oud is het device? Vind de dagwaarde namelijk nog redelijk hoog, 80%...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• rubenverhoef
hij is ongeveer een half jaar oud (zit dus nog een half jaar garantie op)

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Of je geeft aan dat je een vervanger wil of een vergelijkbaar iets, ik zou naar de AnySee E30TC neigen.

• rubenverhoef
is een goede optie maar ik wil geen vervanger.
ik wil geld om een humax iHDR 5050-c te kopen
dus mijn vraag kan ik beter voor de 117 euro gaan ( via me vader die iets koopt krijg ik het geld) en dan de alphacryt module los verkopen of zou ik hem via reparatie laten repareren en dan icm mijn alphacrypt module verkopen>?
als het repareren van de floppydtv kaart niet kan/lukt dan zou ik wel voor het creditgeld moeten gaan.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

Daar kunnen wij toch geen antwoord op geven. In het ene geval heb je direct alvast 117 euro en moet je even kijken wat die alphacrypt los op kan leveren.

Zo te zien is een normale vraagprijs van die combi (goed werkend) rond de 150. Dus je mist dan 33 euro, maar hebt wel zekerheid van het geld en zou moeten probeen voor 33 euro de alphacrypt module te verkopen.

In het andere geval moet je en afwachten of het uberhaupt gerepareerd kan worden en moet je ook nog eens je kaart zien te verkopen (dan mis je dus de 117 euro die je nu sowieso zou hebben). Dan moet je dus twee onzekerheden incalculeren.

Je wilt nu van ons weten wat je beter kunt doen? Voor de zekerheid en minimaal 117 euro of voor wachten, onzekerheid, en potentieel verkopen voor 150 euro....

Volgens mij kan je dat beter zelf beslissen.

[ Voor 26% gewijzigd door JvS op 16-09-2009 11:41 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Het lijkt me niet dat een defect binnen de garantieperiode de klant geld moet kosten mocht het product niet door de leverancier vervangbaar zijn. Als ze hem niet kunnen repareren of vervangen kun je gewoon de koop ontbinden en je volledige aankoopsom terugkrijgen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
FirePuma142 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:49:
Het lijkt me niet dat een defect binnen de garantieperiode de klant geld moet kosten mocht het product niet door de leverancier vervangbaar zijn. Als ze hem niet kunnen repareren of vervangen kun je gewoon de koop ontbinden en je volledige aankoopsom terugkrijgen.
Helemaal mee eens maar of dit ook in de praktijk zo werkt, geen idee.
Volgens mij werkt de garantie namelijk via de fabrikant en niet via de verkoper.
De verkoper heeft zijn verplichting tot een bepaald maximum.
Ik vind dat ze al erg coulant zijn met de creditregel.

• rubenverhoef
the killer:
kan ik dan dus gewoon mijn volle 150 euro terug krijgen als hij niet gemaakt/vervangen kan worden?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

@The Killer
Dit bieden ze ook aan. Maar rubenverhoef schrijft dat hij geen vergelijkbare vervanger wil.

De winkel is juridisch en service-technisch gezien dus prima bezig en biedt daarnaast ook nog eens als een extra optie aan om de koop te ontbinden tegen dagwaarde. (hiervoor hoef je natuurlijk niet te kiezen).

@rubenverhoef
Dti zal pas gelden als blijkt dat de kaart niet gerepareerd kan worden én er met geen mogelijkheid een vergelijkbaar product geregeld kan worden. De winkel zal altijd proberen dat laatste te regelen.

[ Voor 25% gewijzigd door JvS op 16-09-2009 11:58 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-01 14:46

mace

Sapere Aude

En ze kunnen makkelijk een vervangend product regelen want er is tegenwoordig heel wat meer op de markt dan toen de floppdtv net nieuw was.

Ik denk dan ook dat je eieren voor je geld moet kiezen en voor de 117 euro moet gaan. Die alphacrypt kan je makkelijk voor 33 euro verkopen, waarschijnlijk wel voor meer nog.

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

JvS schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:52:
@The Killer
Dit bieden ze ook aan. Maar rubenverhoef schrijft dat hij geen vergelijkbare vervanger wil.

De winkel is juridisch en service-technisch gezien dus prima bezig en biedt daarnaast ook nog eens als een extra optie aan om de koop te ontbinden tegen dagwaarde. (hiervoor hoef je natuurlijk niet te kiezen).
Ze kunnen vervanging/reparatie niet garanderen en dan is het volgens mijn informatie niet toegestaan om tegen dagwaarde te crediteren maar moet het volledige aankoopbedrag worden terugbetaald. Het product is nog binnen de originele garantieperiode dus enige afwaardering lijkt mij niet van toepassing.

Verwijderd

eXisTa schreef op woensdag 16 september 2009 @ 11:52:
[...]

Helemaal mee eens maar of dit ook in de praktijk zo werkt, geen idee.
Volgens mij werkt de garantie namelijk via de fabrikant en niet via de verkoper.
De verkoper heeft zijn verplichting tot een bepaald maximum.
Ik vind dat ze al erg coulant zijn met de creditregel.
Sorry hoor, maar je beseft dat je adviezen geeft die mensen mogelijk voor waar aannemen en ernaar handelen? Als je dan tips wil geven, zorg ten minste dat je zeker bent van je zaak, en zo niet, zoek eens de diverse topics na over dit onderwerp. Verder had je er namelijk niet naast kunnen zitten...

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

FirePuma142 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:36:
[...]

Ze kunnen vervanging/reparatie niet garanderen en dan is het volgens mijn informatie niet toegestaan om tegen dagwaarde te crediteren maar moet het volledige aankoopbedrag worden terugbetaald. Het product is nog binnen de originele garantieperiode dus enige afwaardering lijkt mij niet van toepassing.
Wat een onzin. Een winkel mag gewoon een alternatieve optie aanbieden.

De winkel is verplicht om weer voor een werkend apparaat te zorgen. Dus te repareren of een vervangend model te leveren. Reparatie kunnen ze niet garanderen, maar dat kan geen enkele winkel. Als reparatie niet lukt, zullen ze een vergelijkbaar product moeten proberen te leveren. Pas als dat niet lukt, heb je het recht om de koop te ontbinden. Nergens wordt gesteld dat vooraf garanties moeten worden gegeven dat vervanging of reparatie gaat lukken.

Het staat de winkel gewoon vrij om een ander aanbod te doen zoals de koop ontbinden en de dagwaarde van het product bieden. Het staat je als consument weer vrij om daar niet op te reageren en gebruik te maken van het recht op reparatie/vervangen. (pas als dat dan niet lukt, kan je de originele koop ontbinden, maar de winkel zal liever een alternatief product aanbieden, wat de TS niet wil...).

In dit geval vindt de topicstarter het alternatieve bod nog eens interessant ook. Ik zou echt niet weten door wie het de winkel niet wordt toegestaan om een alternatieve oplossing te bieden. Als beide partijen daar gelukkig van worden, is het toch juist een perfecte oplossing. :)

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

JvS schreef op woensdag 16 september 2009 @ 17:16:
[...]

Wat een onzin. Een winkel mag gewoon een alternatieve optie aanbieden.

De winkel is verplicht om weer voor een werkend apparaat te zorgen. Dus te repareren of een vervangend model te leveren. Reparatie kunnen ze niet garanderen, maar dat kan geen enkele winkel. Als reparatie niet lukt, zullen ze een vergelijkbaar product moeten proberen te leveren. Pas als dat niet lukt, heb je het recht om de koop te ontbinden. Nergens wordt gesteld dat vooraf garanties moeten worden gegeven dat vervanging of reparatie gaat lukken.

Het staat de winkel gewoon vrij om een ander aanbod te doen zoals de koop ontbinden en de dagwaarde van het product bieden. Het staat je als consument weer vrij om daar niet op te reageren en gebruik te maken van het recht op reparatie/vervangen. (pas als dat dan niet lukt, kan je de originele koop ontbinden, maar de winkel zal liever een alternatief product aanbieden, wat de TS niet wil...).

In dit geval vindt de topicstarter het alternatieve bod nog eens interessant ook. Ik zou echt niet weten door wie het de winkel niet wordt toegestaan om een alternatieve oplossing te bieden. Als beide partijen daar gelukkig van worden, is het toch juist een perfecte oplossing. :)
Ja, de winkel kan dat aanbieden, maar de klant kan daar niet akkoord mee gaan als het niet het origineel aangekochte product betreft. Dan kan de koop dus gewoon worden ontbonden en moet de aanschafwaarde worden uitbetaald, niet de dagwaarde.
Ik zeg helemaal nergens dat de winkel niet een vervangend artikel mag aanbieden. Dat is pas onzin.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

De winkel mag ook gewoon een alternatief gelijkwaardig product aanbieden als het originele niet meer te repareren en leverbaar is. Waar haal je de wijsheid vandaan dat dit niet zo is?

De winkel is hier gewoon goed en nog eens extra meedenkend bezig.

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

JvS schreef op woensdag 16 september 2009 @ 18:04:
De winkel mag ook gewoon een alternatief gelijkwaardig product aanbieden als het originele niet meer te repareren en leverbaar is. Waar haal je de wijsheid vandaan dat dit niet zo is?

De winkel is hier gewoon goed en nog eens extra meedenkend bezig.
Juist. Dat mag de winkel. Maar de klant is geenszins verplicht dit gelijkwaardige product ook te accepteren.Waar jij in vredesnaam vandaan haalt dat ik denk dat de winkel dat niet mag is mij een raadsel.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als een winkel een gelijkwaardig alternatief aanbiedt en de klant accepteert het niet, dan gebeurt er verder gewoon niets. Je dan niet ineens het recht om de koop te ontbinden ofzo hoor...

Dan heb je dus alleen een defect product. Ook fijn :).

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

JvS schreef op woensdag 16 september 2009 @ 20:04:
Als een winkel een gelijkwaardig alternatief aanbiedt en de klant accepteert het niet, dan gebeurt er verder gewoon niets. Je dan niet ineens het recht om de koop te ontbinden ofzo hoor...

Dan heb je dus alleen een defect product. Ook fijn :).
Als de winkel een gelijkwaardig alternatief biedt zonder bijbetaling, nee, dan kun je de koop niet zomaar ontbinden en je geld terug krijgen. De winkel biedt geen vervangend gelijkwaardig product aan maar biedt de keuze tussen een onzeker reparatie- danwel vervangingstraject of een creditering van mindere waarde dan de aanschafwaarde.

In dat geval mag de klant de koopovereenkomst ontbinden en zijn volledige aankoopsom terug verwachten. Gezien de levensduur van de het artikel (7 maanden) lijkt waardevermindering mij niet redelijk. Ook is het niet toegestaan de terugbetaling alleen als winkelkrediet te verstrekken, geld retour is verplicht.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat jij "een onzeker reparatie- danwel vervangingstraject" noemt, noem ik gewoon het normale traject wat je altijd ingaat als een product defect is. Wellicht zit daar het verschil. Dat andere is naar mijn idee gewoon een extra geboden optie.

Hoe had het naar jouw idee dan eigenlijk anders gemoeten? Als winkel bied je toch altijd eerst aan om het te repareren?

• rubenverhoef
ik heb een mail naar salland gestuurd met het volgende:

Beste salland,

Blijkbaar is een vervangende floppyDTV kaart niet meer direct leverbaar door u.
Uiteraard wil ik u de mogelijkheid geven tot reparatie of vervanging bij/via de fabrikant.
Hoewel ik mijn twijfels heb over de service die de fabrikant, Digital Everywhere nog kan leveren. (Zie de quote hieronder vanaf de website van Digital Everyewhere www.digital-everywhere.com)
Als dat niet lukt dan ben ik van mening dat er niets anders op zit dan de koop te ontbinden.
Waarbij deze ontbinding nog ruimschoots plaatsvindt binnen de termijn dat ik nog recht heb op volledige fabrieksgarantie.
Derhalve is er dan wat mij betreft maar een optie aan de orde en dat restitutie van het volledige aankoopbedrag.

Met vriendelijke groet,

Ruben Verhoef

nu maar afwachten

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is denk ik wat te voorbarig. Je zal een winkel eerst de kans moeten geven te laten repareren of een gelijkwaardig product te bieden.

Dat doe je niet, dus de winkel zal het er niet mee eens zijn. Juridisch maak het je jezelf ook niet echt makkelijk door de winkel niet eens de kans te geven een gelijkwaardig product te bieden.

Verwijderd

Het is wel zaak in acht te nemen dat reparatie (uitvoering garantie) dient plaats te vinden zonder ernstige overlast voor de consument. Dat betekent mogelijk een probleem als de fabrikant nog maar mondjesmaat service verleent (zoals vemeld).

Aan de ene kant heeft de winkel het recht een aanbod te doen, en als de klant dat niet accepteert het reparatietraject in te gaan. Bij dat laatste lijkt het mij verstandig dat de winkel afweegt wat de reëele reparatiekansen zijn, de termijn en of die redelijk is en de bijkomende kosten van dat alles - het staat je als klant dus ook volledig vrij een tegenvoorstel te doen van compensatie van het volledige aankoopbedrag of zonder ernstige overlast het reparatietraject in te gaan. Een keuze zou dan zijn een alternatief product, maar dat is ook een getouwtrek omdat er altijd dingen zullen zijn die een product minder doet - of het moet een product zijn wat meestal toch al duurder uitvalt. Dat traject is ook kostbaar.

Ik kan de situatie van de fabrikant niet, maar als daar weinig meer mee te doen is dan zit de winkel op een gegeven moment klem tussen zelf kiezen voor ontbinden, of alsnog ernstige overlast veroorzaken (waarbij bij herhaaldelijk manen alsnog ontbinding afgedwongen zal kunnen worden).

Per saldo zal ontbinding voor de winkel de keuze zijn die het minste kosten oplevert (tenzij je direct akkoord gaat met het 'schikkingsvoorstel' waarmee ze mazzel hebben). De vraag is alleen, omdat je hebt aangegeven liever geld te hebben, wie het beste poker speelt :P (Je hebt rechten maar wil niet dat wat je recht is).

[edit]
PS; je noemt wéér een naam van een medewerker ondanks dat een mod eerder heeft aangegeven dat dat om privacyredenen niet toegestaan is... Mensen nemen hier de moeite uitgebreid te reageren, heb dan andersom ook het respect de richtlijnen hier te respecteren, zeker als je er al eens op gewezen bent.

Voor de rest vind ik de mail niet zo gek; de winkel zal zelf met het voorstel van een vervangend artikel kunnen komen. We hebben het hier niet over mails heen en weer met 'onder voorbehoud van alle rechten en weren' maar 2 partijen die er gewoon normaal uit proberen te komen. Beide partijen zullen dus een voorstel doen wat in hun straatje ligt.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2009 22:03 ]

• rubenverhoef
/Floppus

[edit]
PS; je noemt wéér een naam van een medewerker ondanks dat een mod eerder heeft aangegeven dat dat om privacyredenen niet toegestaan is... Mensen nemen hier de moeite uitgebreid te reageren, heb dan andersom ook het respect de richtlijnen hier te respecteren, zeker als je er al eens op gewezen bent.
-----------------
hier ben ik het helemaal mee eens ik heb het gelijk aangepast!
ik heb me dat niet gerealiseerd en ik heb de edit van de mod niet gezien! dus heb het meteen aangepast bedankt dat je me even op mijn vingers tikt!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

JvS schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:40:
Wat jij "een onzeker reparatie- danwel vervangingstraject" noemt, noem ik gewoon het normale traject wat je altijd ingaat als een product defect is. Wellicht zit daar het verschil. Dat andere is naar mijn idee gewoon een extra geboden optie.

Hoe had het naar jouw idee dan eigenlijk anders gemoeten? Als winkel bied je toch altijd eerst aan om het te repareren?
Onzeker omdat de fabrikant dat zelf aangeeft. De andere optie die geboden wordt (het online tegoed) vind ik aan de karige kant. Het bedrag is veel te laag en het wordt niet contant geboden. Goed, het levert een tijdsbesparing op voor de klant, dat is het dan. Ik zou er in ieder geval niet blij van worden.
Als winkel biedt je niet altijd eerst aan om te repareren, veel fabrikanten hebben een crediteringsregeling. Het oude product wordt teruggenomen en gecrediteerd zodat je de klant direct een nieuwe mee terug kunt geven. Zonder bijbetaling of waardevermindering binnen de fabrieksgarantieperiode. Mocht er geen vervangend product leverbaar zijn, betaal je het aankoopbedrag cash uit. Althans, dat was de gewoonte in de 10 filialen van de wit-/bruin-/grijsgoed gigant waar ik bijna 8 jaar heb gewerkt.

[ Voor 3% gewijzigd door FirePuma142 op 16-09-2009 22:13 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:15
Niet om je te kleineren of iets dergelijks, maar misschien is het handig als je het ook aan je ouders voorlegt en met hun samen de mail aan Salland stuurt of een van hun laat bellen.

Zelf denk ik namelijk dat je nog wat te jong overkomt om een 'goede' en redelijke reactie te kunnen geven.

Overigens ben ik van mening dat wanneer je je geld terug wilt, je gewoon akkoord gaat met die 117,50 (oid), omdat het toch een net bedrag is voor een nette kaart.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 18:47

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

alex3305 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 23:50:
Niet om je te kleineren of iets dergelijks, maar misschien is het handig als je het ook aan je ouders voorlegt en met hun samen de mail aan Salland stuurt of een van hun laat bellen.

Zelf denk ik namelijk dat je nog wat te jong overkomt om een 'goede' en redelijke reactie te kunnen geven.

Overigens ben ik van mening dat wanneer je je geld terug wilt, je gewoon akkoord gaat met die 117,50 (oid), omdat het toch een net bedrag is voor een nette kaart.
Ik ben wel geen jurist en kan het dan ook niet juridisch onderbouwen, maar 117,- euro voor een produkt dat een half jaar geleden nog 150,- euro heeft gekost waarvan de garantie niet verlopen is en waarvan je mag verwachten dat de levensduur velemalen langer is lijkt mij erg karig helemaal als je meerekend dat het een online tegoed is. (dit laatste betwijfel of dat wel is toegestaan)

Wat ik wel zeker weet is dat de leverancier een vergelijkbaar produkt aan zal moeten bieden als reparatie of vervanging niet mogelijk is, waarbij het aangebodene niet minder mag zijn dan het orginele produkt. Een credietregeling zoals nu aangeboden lijkt mij daar niet onder te vallen. Persoonlijk zou ik er in iedergeval niet mee accoord gaan.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• rubenverhoef
de brief die ik naar salland heb gestuurd (de laatste) heb ik samen met mijn vader gemaakt.
en ik ben het helemaal met _dune_ eens nu maar wachten en als ze niet akkoord gaan ga ik andere stappen ondernemen.
mischien als zei zeggen dat ze alles goed doen met het online lage tegoed neem ik wel contact op met consuwijzer.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:58
_Dune_ schreef op donderdag 17 september 2009 @ 00:12:
[...]

Ik ben wel geen jurist en kan het dan ook niet juridisch onderbouwen, maar 117,- euro voor een produkt dat een half jaar geleden nog 150,- euro heeft gekost waarvan de garantie niet verlopen is en waarvan je mag verwachten dat de levensduur velemalen langer is lijkt mij erg karig helemaal als je meerekend dat het een online tegoed is. (dit laatste betwijfel of dat wel is toegestaan)

Wat ik wel zeker weet is dat de leverancier een vergelijkbaar produkt aan zal moeten bieden als reparatie of vervanging niet mogelijk is, waarbij het aangebodene niet minder mag zijn dan het orginele produkt. Een credietregeling zoals nu aangeboden lijkt mij daar niet onder te vallen. Persoonlijk zou ik er in iedergeval niet mee accoord gaan.
Het maakt helemaal niet uit wat zij als alternatief bieden, alles is wat dat betreft toegestaan(ook een online tegoed). Zolang Salland volledig geld retour geeft bij het ontbinden van de koopovereenkomst of een gelijkwaardig alternatief aanbied(als reparatie niet mogelijk blijkt te zijn) staan ze in hun recht.
Ik zou gewoon eieren voor m'n geld kiezen en het aanbod accepteren, moet zeggen dat het best een redelijke tegemoetkoming vind

• rubenverhoef
Salland stuurt de tv kaart op naar de fabriek.
ik wacht het af.
ik denk namelijk dat ze hem niet kunnen maken.
Pagina: 1