WD MyBook World Edition 500 GB

Pagina: 1
Acties:

• Rafael
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Hoi

Ik heb sinds mei 2007 een Western Digital MyBook World Edition van 500 GB. Dit is nog de oude versie, met de 2 blauwe ringen. Link naar de pagina van WD

Werkte allemaal goed, enkel begint deze sinds een maand of 2 regelmatig te 'knarsen/piepen'. Gewoon een irritant geluid te produceren. Wanneer ik dan de schijf lichtjes schuin zet (door er een dun boekje onder te steken aan 1 kant) stopt dit, of verergert dit, hangt af van de zijde. Als het gestopt is, is het een paar minuten stil, en begint het opnieuw. Enige oplossing is dan de schijf uit te zetten, een paar uur wachten, en opnieuw te proberen.

Garantie heb ik volgens de website van WD nog (controle met serie nummer), maar ik heb deze destijds gekocht in de Carrefour (België), en ik vrees dat dat een ramp gaat worden. Vrienden van me zijn zo hun spullen al eens een half jaar kwijt geweest, en daar zie ik tegenop. Elders inleveren gaat volgens bechtle.be ook, maar niet bij hen, want zij doen geen zaken met particulieren :)

Enige probleem; de schijf werkt nog altijd perfect :s Ik kan nog altijd aan al mijn documenten er op (ook al heb ik deze elders nog maar eens geback-upped voor de zekerheid). Probleem is ook dat het knarsen niet altijd is, ondertussen staat ze al een half uur aan zonder irritant geluid. Wat als dat net bij de tests in het fabriek ook zo is?

De schijf zelf vervangen gaat bij dit model niet volgens de handleiding, en vind ik ook dom aangezien ik garantie heb tot juli 2010.

Mensen met ideeën? Hoelang kan zo'n knarsende schijf het nog uithouden?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
Blijkbaar tot nu dus.

Schijf begint nog te draaien bij het opzetten, "tikt" een keer of 5, en schakelt zichzelf weer uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 19:30
Je kan RMA aanvragen via Western Digital. Ik heb een paar weken geleden ook mijn MyBook opgestuurd met hetzelfde probleem. De nieuwe MyBook is inmiddels onderweg. Ik heb hem toen naar Duitsland moeten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
Daar had ik ook van gehoord, alleen kost dit me € 20 transport met TNT. Wel wat balen dat je zelf moet betalen voor garantie, maar het blijft goedkoper dan een nieuwe... Jammer dat je ze niet mag binnenbrengen in Duitsland, ik ben daar toch regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:03

Q

Au Contraire Mon Capitan!

De schijf is waarschijnlijk in orde, de print en voeding er omheen niet. Ik heb met vergelijkbare schijven al twee defecte voedingen gehad. Als je een andere voeding regelt heb je best kans dat alles weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Rafael schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:05:
Daar had ik ook van gehoord, alleen kost dit me € 20 transport met TNT. Wel wat balen dat je zelf moet betalen voor garantie, maar het blijft goedkoper dan een nieuwe... Jammer dat je ze niet mag binnenbrengen in Duitsland, ik ben daar toch regelmatig.
Je zou kunnen kijken hoeveel het verzenden in Duitsland kost, volgens mij moet dat ook gaan (op het RMA formulier vul je gewoon je huisadres in).

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafael
  • Niet online
Q schreef op zondag 28 februari 2010 @ 15:40:
De schijf is waarschijnlijk in orde, de print en voeding er omheen niet. Ik heb met vergelijkbare schijven al twee defecte voedingen gehad. Als je een andere voeding regelt heb je best kans dat alles weer werkt.
Ik weet het niet? Elke keer de voeding er in zit, begint de schijf wel te draaien, duidelijk hoorbaar. Alleen beginnen de lichtjes niet te branden, wat ik vergelijk met dat het systeem niet opgestart wordt.

Soms start het wel op, en tracht ik dan een backup te nemen, loopt dat goed voor een paar minuten, waarna de schijf blokkeert. De lichtjes blijven branden, en de schijf tikt herhaaldelijk.
Nitroglycerine schreef op zondag 28 februari 2010 @ 15:46:
[...]

Je zou kunnen kijken hoeveel het verzenden in Duitsland kost, volgens mij moet dat ook gaan (op het RMA formulier vul je gewoon je huisadres in).
Das eigenlijk wel een goed idee! Bedankt!
Pagina: 1