Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Thunderbird] migratie va outlook

Pagina: 1
Acties:

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Gegroet mede tweakers,

Vanwege problemen die ik ondervond met het gebruik van outlook, heb ik besloten mijn mail tegenwoordig in thunderbird te gaan beheren. Nadat imap op de exchange server geactiveerd is, lijkt mijn mail netjes binnen te druppen. Mijn bestaande berichten wilde ik absoluut niet missen, daarvoor bleek een mooie import functie beschikbaar. Na een goed uur wachten, stonden alle berichten van outlook in thunderbird (juj)
Maar [..] bij het aanklikken/openen van een bericht wordt deze ingeladen in pure html code (bericht zelf hierdoor lastig te lezen)
Wat kan ik doen om deze berichten leesbaar te maken?

Maak gebruik van Thunderbird; 3.0b3

:w

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
himlims_ schreef op woensdag 16 september 2009 @ 09:37:
Maar [..] bij het aanklikken/openen van een bericht wordt deze ingeladen in pure html code (bericht zelf hierdoor lastig te lezen)
Even voor mijn begrip: je ziet dus de <html> tags in plaats van opgemaakte tekst?
En heb je dit alleen met uit outlook geïmporteerde e-mails, of ook met nieuw ontvangen e-mails?
Eigenlijk de enige verklaring die ik hiervoor kan verzinnen, is dat er een
code:
1
content-type: text/plain
in een mime-header staat die eigenlijk
code:
1
content-type: text/html
moet zijn. In outlook merk je dat niet, omdat MS niet voetstoots aanneemt dat de content-header correct is, maar een analyse op de eerste zoveel regels van de e-mailbody uitvoert. Als het lijkt op html, behandelt hij het als html, ook al zegt het content-type dat 't text/plain is.
Je kunt dit verifiëren door het bestand waar thunderbird zijn e-mails opslaat met een textviewer te openen.

Een verkeerd content-type kan verschillende oorzaken hebben:
  • de oorspronkelijke verzender heeft foutieve e-mails verstuurd (met een verkeerd content-type)
  • outlook heeft de e-mails ooit verkeerd opgeslagen
  • er iets fout is gegaan bij de import in thunderbird
Probeer eens wat te spelen met [View]->[Message as]->[Plain text | Simple HTML | Full HTML].

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
De headers zijn alsvolgt
<html xmlns:v="urn:schemas-microsoft-com:vml" xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office" xmlns:w="urn:schemas-microsoft-com:office:word" xmlns:x="urn:schemas-microsoft-com:office:excel" xmlns:m="http://schemas.microsoft.com/office/2004/12/omml" xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40">

Ik heb al lopen spelen met die view instellingen (plain/simple/full etc.) maar dat maakt voor het bericht geen verschil. Ik krijg sterk de indruk dat het met 't'importeren verkeerd is gegaan, omdat er enkele tussen zitten die wel werken

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
himlims_ schreef op woensdag 16 september 2009 @ 14:23:
[...]
Ik krijg sterk de indruk dat het met 't'importeren verkeerd is gegaan, omdat er enkele tussen zitten die wel werken
Je zou kunnen proberen de import via de imap-server uit te voeren.
Ik neem aan dat je "bestaande berichten" lokaal op je machine in een pst-file staan.
Je kunt in outlook de lokale e-maildirectorystructuur terug slepen naar de server.
Daar kun je met thunderbird de e-mails weer benaderen en downloaden.
't Is een beetje omslachtig, maar het werkt wel.

De import-faciliteit van thunderbird is denk ik gebaseerd op de kennis van de TB-ontwikkelaars van het outlook pst-formaat, en dat is een gesloten formaat, zodat ze het best bij het verkeerde eind kunnen hebben.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit past beter in OFF, let hier zelf in het vervolg even op :)

CSA > OFF

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate