• martijnsnoek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-05-2023
Hallo allemaal,

Zoals al uit mijn andere topic is af te leiden wat hier momenteel loopt, is dat ik bezig ben om op de zaak OSX te gebruiken met de huidige netwerkopstelling en instellingen.

het netwerk werkt deels, op het benaderen van de netwerkschijf na. Internet werkt vloeiend zowel bedraad als wireless.

Ik kan alle computers in het netwerk gewoon zien, en de XP pc's kan ik zelfs gewoon benaderen. Enkel de Vista pc's en de Netwerk schijf niet.

Ik weet uit ervaring van thuis dat het met Vista altijd gezeur is om te netwerken met OSX.
Wat het vreemde nu is, is dat de server van ons gewoon op XP draaid, en dus verder normaliter geen configuratie behoeft om hem te benaderen. Het is gewoon een publieke schijf die open staat voor iedereen die met het netwerk verbonden is.

Mijn vraag luid dus, wat moet ik doen om hem te kunnen benaderen? We hebben al flink google afgestruind maar niets werkends kunnen vinden.

Ik hoop dat een van jullie mij verder kunnen helpen.

Groet,

Martijn

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ondersteunt OSX wel iets als CIFS/SMB dat zijn namelijk MS protocollen en ik weet niet of OSX die standaard in zich heeft.

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:11
TrailBlazer schreef op woensdag 16 september 2009 @ 08:48:
Ondersteunt OSX wel iets als CIFS/SMB dat zijn namelijk MS protocollen en ik weet niet of OSX die standaard in zich heeft.
Mac OS X ondersteund zeker SMB, en netwerken is prima mogelijk. Er is zelfs een speciale website aan gewijd:

http://www.mac-connect.com/

Verwijderd

TrailBlazer schreef op woensdag 16 september 2009 @ 08:48:
Hij verteld toch dat hij andere XP machines wél kan benaderen.........

• Pompiedom
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 20:13

Pompiedom

Don't panic

Al geprobeerd de vista computers en schijf direct te benaderen?

Findermenu => Go => Connect to Server

smb://xxx.xxx.xxx.xxx

of

smb://computernaam

als er geen login gespecificeerd is kan je als loginnaam guest gebruiken en password leeg.

We create our own reality

• martijnsnoek
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-05-2023
Ja dit hebben we ook al geprobeerd, maar hij weigert continu de login. Heel vreemd:S
Pompiedom schreef op woensdag 16 september 2009 @ 10:22:
Al geprobeerd de vista computers en schijf direct te benaderen?

Findermenu => Go => Connect to Server

smb://xxx.xxx.xxx.xxx

of

smb://computernaam

als er geen login gespecificeerd is kan je als loginnaam guest gebruiken en password leeg.
Pagina: 1