• NEDIX
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-06-2020
Heey, ik ben dus al een tijdje bezig met een nieuw systeempje uitzoeken (moet nog een klein beetje geld verdienen eerst dus k heb tijd zat) en ik zit nu te twijfelen tussen een 4870 van Club3D of van XFX. De XFX is 5Euro duurder dan de Club3D maar de Club3D lijkt een iets betere kloksnelheid te hebben, ik van de Club3D weinig reviews gevonden dus vandaar dat ik mijn vraag hier stel.

Wat is jullie mening? XFX of Club3D?
Thx _/-\o_

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:26

MsG

Forumzwerver

Neem ook kwesties als lengte van fabrieksgarantie in acht, dat is ook wel een puntje van opletten. En dingen als geluidsproductie.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• NEDIX
MsG schreef op woensdag 16 september 2009 @ 08:41:
Neem ook kwesties als lengte van fabrieksgarantie in acht, dat is ook wel een puntje van opletten. En dingen als geluidsproductie.
Garantieperiode is bij beide kaarten 24maanden en over geluidsproductie kan ik niks vinden.

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Kloksnelheid zou ik niet te veel op letten. Die 20 mhz kun je er zo zelf bij klokken in overdrive.

Overigens kost de XFX HD4870 maar 109 euro bij cool-prices (laatst 2 besteld).

EDIT: volgens mij blaast die club3d versie de lucht niet de kast uit? Zou wel kunnen dat die custom koeler ietsje beter is.

[ Voor 26% gewijzigd door cpt.skydiver op 16-09-2009 09:01 ]

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:13
Niet de xfx.. ik heb een soort gelijke koeler gehad op een asus HD4870 wat een drama.. de kaart wordt namelijk erg warm en blaast al deze warmte de kast IN inplaats van deels er UIT.. dus je hele systeem wordt een sauna.. Plus dat die van asus ook nog eens erg veel lawaai maakten.

• NEDIX
Ik kwam net deze en deze kaart tegen, zelf heb ik een zeer goede ervaring met Sapphire maar ik snap niet waarom de 1gb versie zo'n lage RAM snelheid heeft vergeleken met de 512mb kaart. Of is dat een foutje van alternate?

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Moet je nog maal 4 doen (effectief). Zelfde als de ander dus.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ja, het is vervelend dat men soms de effectieve kloksnelheid, en soms de werkelijke adverteert. De werkelijke snelheid ligt in het geval van GDDR5 vier keer lager dan de effectieve.

• NEDIX
Weet iemand hoeveel stroom (Watt) deze kaart verbruikt, en of dit een betere kaart is dan de eerder genoemde kaarten?

[ Voor 46% gewijzigd door NEDIX op 16-09-2009 11:12 ]

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:38
Hetzelfde als de andere 4870s... met een koeler van Sapphire welke waarschijnlijk beter presteert dan de standaard koeler & Sapphire is zeker een beter merk dan de bovengenoemde XFX & Club3D (PS: google "Sapphire 4870 1GB" helpt veel voor dit soort standaard vragen ;)).

• Senghir
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-02-2023
Ik zelf heb de XFX HD4890 XT en ik moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben.
Hier heb ik een review over de kaart geplaatst:
productreview: XFX Radeon HD4890 1024MB DDR5 XT review door Senghir
Met Club3D heb ik overgins hele slechte ervaringen. Heb er een Nvidea kaart van gehad en k baalde als een stekker. Altijd geklooi met dat ding.

En die Sapphire kaart is ook ontzettend goed. Alleen jammer dat dat koelsysteem de lucht in de kast blaast.

Als ik jou was zou ik gewoon voor de XFX gaan ;)

• Paprika
Senghir schreef op woensdag 16 september 2009 @ 20:16:
En die Sapphire kaart is ook ontzettend goed. Alleen jammer dat dat koelsysteem de lucht in de kast blaast.
Het is juist de XFX die de lucht in de kast dumpt... :?
Afbeeldingslocatie: https://www.afuture.nl/img/artikelen/727.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl//pix/prodpic/450x450/j/jcxxun_2.jpg
Aah schijnbaar zorgt 't stukje QP in de naam voor een opening zoals hier:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/1251377570.jpeg

Apart... ;(

[ Voor 20% gewijzigd door Paprika op 16-09-2009 20:26 ]

• Senghir
De xfx die jij laat zien is niet de standaart 4870
De standaart kaart heeft dezelfde koeler als de mijne en die blaast de lucht netjes uit de kast.

See :)Afbeeldingslocatie: http://images.hardware.info/news/xfx-hd4870.jpg

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

ik zie dat je nog even tijd heb om geld te verdienen dan weet ik niet wat je budget is maar ga dan voor de nieuwe hd5xxx serie eind deze maand hd5850 en hd5870 maand erna low budget kaartjes..

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• Paprika
Senghir schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:25:
De xfx die jij laat zien is niet de standaart 4870
De standaart kaart heeft dezelfde koeler als de mijne en die blaast de lucht netjes uit de kast.

See :)[afbeelding]
Klik de link in de TS... http://www.alternate.nl/h...sus+EAH4850+TOP/HTDI/512M

De standaard koeler verkoopt XFX niet meer. ;)

• Senghir
Das best lame zeg :S

Najah dan de 4890 dan maar he :D

• Paprika
Yep, ik kan nergens meer zo'n oude versie vinden met de rode koeler voor een tijdelijk X-fire setje tot de DX11 games komen (ik heb het liefst natuurlijk 2 kaarten die iig dezelfde koeler hebben, sticker boeit me niet).

• mvandervelde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-05 16:02
ikzelf heb hier ook de XFX 4870 maar hahaha GPU-Z doet nogal raar met RDP :D

Afbeeldingslocatie: http://freakz-squad.nl/mvdv25/gpuzwtf.png

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Paprika schreef op woensdag 16 september 2009 @ 21:46:
[...]

De standaard koeler verkoopt XFX niet meer. ;)
Dat is vreemd zeg? Want die zijn hier in NZ en Australie nog volop te krijgen. Zowel mijn 4870 als mijn 4890 (4870 geruild voor 4890 maar had niets met de kaart te maken) hebben de standaard XFX koeler. Beide kaarten blazen netjes de lucht uit de kast,

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Pagina: 1