Toon posts:

Probleem met wireless

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Geschiedenis:
Ik heb vanavond een klusje uitgevoerd bij me oom. Het draadloos netwerk was traag ( max 1 mb / 2 mb) en ik wilde kijken of ik dit hoger kon zetten want men wilt streamen maar daarvoor was dit gewoon te weinig en bleef hij buffferen.

Ik heb al gespeeld met de channels maar dit loste het niet op. Toen veranderde ik een instelling waardoor ik de verbinding kwijt was met de accespoint van linksys. Ik kwam er niet meer op en dus besloot ik om hem te aan en uit te zetten maar dit hielp niet en dus kwam er een reset.
Hier begon alles.

Probleem:
Men heeft een speedtouch modem / router die gebruik maakt van de 10.0.0.xx range.
Nu was de werkende situatie dat er een kabel van de speedtouch naar de linksys liep en deze zat ik de internet poort van de linksys.

Ik kon de linksys ook gewoon bereiken op 192.168.1.1. terwijl de modem functioneert op 10.0.0.xx ?
Omdat na de reset alle instellingen weg zijn heb ik het ip adres van de linksys veranderd in 10.0.0.201 en dhcp uitgezet en de kabbel van de internet poort verplaatst naar lan 1 op de linksys.

Maar ik kan dan niet meer pingen naar 10.0.0.201 vanaf een pc die vebonden is met de speedtouch en die dus in de 10.0.0.xx range zit.

Ik heb het ip adres 192.168.1.1. dus veranderd in 10.0.0.201 want het moet toch in dezelfde range staan als de modem ? Daarnaast heb ik dhcp uitgezet.

Ik vind het raar hoe men het in eerste instantie aan de praat had gekregen aangezien ik via 192.168.1.1. bij de linksys kon komen. Dus deze zat niet in de 10.0.0.xx range ?

Zie plaatje:
http://i614.photobucket.c..._/InstellingenLinksys.jpg

Ze gebruiken overigens een linksys wrt54g2.
Ik vind het zeer lullig dat men nu helemaal geen i-net meer heeft op de laptops. Als ik probeer verbinding te maken dan lukt dat steeds niet.

Ben vanavond ruim 3 uur bezig geweest zonder resultaat. Hebben jullie nog een idee ?

Alvast bedankt

Jeroen

Verwijderd

Topicstarter
Overigens heb ik gisteren ook dit forum geraadpleegd maar het helpt dus niks.
Ik heb wel vaker draadloos i-net aangesloten maar ik vindt dit maar vreemd.

Vanavond wil ik weer verder gaan en misschien hebben jullie nog een mooie input ?

Jeroen

Verwijderd

Speedtouch al 'n keertje gereboot ?

Werkt internet wel als je de linksys er tussenuit haalt en je 'n kabeltje rechtstreeks van de speedtouch naar je laptop aansluit ?

Kom je er wel bij als je 'n kabeltje rechtstreeks aansluit op de Linksys ? Zo ja, probeer deze dan zo in te regelen op 1 laptop en probeer met de ander draadloos contact te maken (zoals het waarschijnlijk ook beschreven staat in je manual).

Met de reset van de Linksys is waarschijnlijk ook je wachtwoord voor wireless enz gereset naar de default dus dat je er dan niet meer opkomt is niet meer dan logisch.

Snelheid kan ook te maken hebben met positionering, verplaats de Linksys 'n metertje naar opzij/omhoog en kijk wat er dan gebeurd.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2009 12:22 ]

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:57
Alle speedtouchen die ik in mijn handen heb gehad (516, 546, 580,581,716) geven allemaal ip's uit in de 192.168.1.*** range. Datie zelf luistert naar 10.0.0.138 En 192.168.1.254 maakt niet uit.

Een harde reset van de linksys doen dus, (30/30/30) zodat ie weer een ip van het modem krijgt, in het modem checken welke dat is, en zo op de linksys inloggen.

En dan weer gewoon met je vingers overal vanaf blijven.

Verwijderd

Topicstarter
Speedtouch al 'n keertje gereboot ?
nee nog niet geprobeerd omdat deze een utp verbinding heeft naar een vaste pc die wel gewoon werkt.

Werkt internet wel als je de linksys er tussenuit haalt en je 'n kabeltje rechtstreeks van de speedtouch naar je laptop aansluit ?
Ga ik wel vanuit. DHCP staat aan op deze en de vaste computer die met een kabeltje is vebonden heeft nog wel internet.

Kom je er wel bij als je 'n kabeltje rechtstreeks aansluit op de Linksys ? Zo ja, probeer deze dan zo in te regelen op 1 laptop en probeer met de ander draadloos contact te maken (zoals het waarschijnlijk ook beschreven staat in je manual).
Ja dan kom ik erbij en zo stel ik het ook in. Echter op de manier hoe jij het beschrijft heb ik nog niet gedaan.

Met de reset van de Linksys is waarschijnlijk ook je wachtwoord voor wireless enz gereset naar de default dus dat je er dan niet meer opkomt is niet meer dan logisch.
Dit snap ik.

Snelheid kan ook te maken hebben met positionering, verplaats de Linksys 'n metertje naar opzij/omhoog en kijk wat er dan gebeurd.
Linksys heb ik niet verplaatst, blijft een optie.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 15:39:
Ga ik wel vanuit. DHCP staat aan op deze en de vaste computer die met een kabeltje is vebonden heeft nog wel internet.
Als er 'n vaste PC op staat aangesloten die wel internet heeft kan je hier idd vanuitgaan en al je aandacht op de Linksys richten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2009 16:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben gisteravond weer geweest bij me oom en het werkt nog steeds niet.
Ik heb de speedtocu verbonden met de linksys en dan ligt er vanaf de dpeedtouch een kabel naar de WAN (internet) poort op de linksys.

Als ik dan op de linksys bij status kijk zie ik dat hij gegevens krijg van de speedtouch. Zie plaatje die ik heb gemaakt.

http://www.systeemopmaat.nl/fun/1.jpg

De instellingen staan nu als volgt op de linksys.

http://www.systeemopmaat.nl/fun/2.jpg

Als ik de ip instellingen handmatig op de client invoer en hem verbind met een kabel vanaf poort 1 van de linksys dan heb ik internet en het werkt snel. Zodra ik echter draadloos ga dan kan hij verbinden met de linksys maar op 1 laptop zegt hij verbinding alleen lokaal en de andere geeft aan verbinding lokaal en internet. Maar het probleem is dat hij niks wil laden en toch elke keer een timeout geeft.

Als ik hem met de kabel verbind kan ik via de linksys gewoon de speedtouch pingen op 10.0.0.138.
Dit zijn de handmatige instelingen.

http://www.systeemopmaat.nl/fun/4.jpg

Ik snap hier niks meer van. Moet ik misschien iets met advanced routing doen zoals hieronder staat ?

http://www.systeemopmaat.nl/fun/4.jpg

Hopelijk kunnen jullie me weer wegwijs maken want ik ga morgen terug om het hopelijk werkend te krijgen. Maar ik zie niet wat ik fout doe.
----

Alvast bedankt

Jeroen

Verwijderd

Topicstarter
wellicht kan er iets mis zijn met de linksys router ?

de reden dat ik erheen ging was omdat het signaal (draadloos) maar 1 tot 2 mb was. Terwijl de linksys in de kamer staat in de meterkast op max 5 meter afstand.

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me hier mee helpen ?

Verwijderd

Wat is er mis met alles op DHCP te zetten want dit gaat zo echt niet werken.

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2009 22:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag even een andere router van linksys geprobeert namelijk de wrt120n en deze werkt in 1 keer op volle snelheid.

Daarna nog even de wrt54g geprobeerd en deze wekrt wel maar haalt maximaal maar 1 mb kwa snelheid.
Ik heb nu dus even de wrt120n in bruikleen gegeven en ik zou de wrt54g thuis even testen of ik dan ook maar 1 mb haal.

Echter als ik hem thuis aansluit werkt deze meteen en haal ik gewoon tussen de 35 - 48 mb, zo hoort het.
Kan het zijn dat hij op de verkeerde plek hing ? Hij hangt normaal aan de muur in de meterkast en dit is in de kamer.

De wrt120n hangt nu op dezelfde plek en deze functioneert daar wel gewoon op volle snelheid. Als je het mij vraagt eeen apart verhaal...

Jeroen
Pagina: 1