Flikkerend beeld bij 7800GT

Pagina: 1
Acties:

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-04 15:23
Bedankt voor het lezen :)

Ik heb op dit moment een redelijk out-dated systeempje dat ik deels als meukserver / office machine gebruik.

Dit is een AMD Athlon 3200+ (1x 2GHz) met een NVidea 7800 GT.
Mijn beeldscherm(en) zijn
A ) een iiyama monitor @ maximaal 1600x1200
B ) een HP triniton monitor @ maximaal 1280x1024.

Het iiyama scherm flikkerde/trilde erg, dus ik heb het omgewisseld met het HP scherm (dat probleemloos werkte op de andere pc hier). Het probleem bleek echter niet aan de monitor te liggen, want de iiyama werkt feilloos op de andere PC en de HP flikkert nu op deze.

Als ik het beeld aansluit en instel op 1280x1024 @ 60Hz flikkert mijn beeld, voornamelijk in de hoek linksonder.
Ik heb daarom de resolutie omlaag gehaald naar 1280x960 om de refresh rate omhoog te kunnen gooien naar 85Hz (kan hij niet aan op max. resolutie) en dit verhelpt het probleem grotendeels.

Het probleem ligt dus als ik mij niet vergis bij mijn videokaartje. Klopt dat, of kunnen er nog andere factoren meespelen?

Ik heb geen advies voor een alternatieve videokaart nodig aangezien deze pc de deur uit gaat zodra ik mijn nieuwe besteld heb, maar het gaat er meer om of er nog iets softwarematig te verbeteren is tot het zover is.

Drivers zijn up-to-date. Het kan ook maar zo dat hij gewoon versleten is, deze hele pc heeft namelijk sinds begin 2006 overuren gedraaid O-)

Alvast bedankt!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ja, lijkt me dan dat het ergens in je pc fout gaat he. Of in de kabel/aansluiting. Kan je een andere aansluiting van je graka proberen? Of een andere kabel? Alleen één hoek die flikkert is een beetje raar namelijk, dus een kapotte graka of rare drivers lijkt me niet aannemelijk, eerder slecht signaal.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het kan goed zijn dat de aansluiting of de kabel niet zo goed meer is. Als je een andere kabel hebt, zou ik die even proberen.

• cPT.cAPSLOCK
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-04 15:23
De kabel is ook omgewisseld bij het verwisselen van de monitoren, en (wat ik vergeten was om in de OP te zetten) ik had de andere uitgang van de GPU al geprobeerd. Bij die twee punten ligt het probleem dus ook niet.