SSD & Realtek audio

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Sinds gister heb ik een nieuwe INTEL X25-M SATA SOLID-STATE DRIVE (80gig).

Nu was ik begonnen met een nieuwe schone windows XP pro installatie maar stuit ik op het volgende probleem.
Wanneer de installatie compleet is, inclusief SP 2.

Begin ik met het installeren van de moederbord driver gevolg door de ethernet driver, en dan de audio driver.
Ik heb dit meerdere malen eerder gedaan, en weet precies de volgorde van de vorige keer.

Echter nu bij het installeren van de de audio driver, krijg ik de melding, dat de Co-installatie programma ongeldig is.

Mijn moederbord is de MSI K9A2-CF met aanboord een soundkaart.
Het gaat om de Realtek HD Audio driver, de versie op mijn cd die bij het moederbord hoort is
Realtek High Defination Audio Driver R1.73

Is er misschien een verband met de SSD drive?
Ik heb geen idee, op een andere HDD kan ik het wel gewoon installeren.

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Installeer je die driver vanaf de installatieCD/DVD of heb je hem gedownload? Als ik dit zo hoor dan zou je bijna zeggen dat het datacorruptie is.
Kijk eens of je winrar kunt installeren, gooi wat rar's op die SSD en check vervolgens eens of ze corrupt zijn of niet (winrar heeft een testarchive optie daarvoor), als dat ook fout gaat dan is het hoogstwaarschijnlijk datacorruptie zodra je iets naar die schijf schrijft. (er zijn vast testtooltjes voor zo'n SSD zoals die er ook voor een HDD zijn, dus dan zou je daar eens naar moeten kijken).

offtopic:
Maar ben nu wel nieuwsgierig wie jij bent van x-life :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah, na heel veel zoeken en googlen is het probleem opgelost.

De oplossing was: Om naar Hardware tegaan
vervolgens onder systeem apparaten de UAA bus driver op disable zetten.

Daarna kon ik de drivers van de cd installeren, vervolgens de computer gereboot, en de UAA bus driver verwijderd. En weer een reboot.

En daarna had ik eindelijk geluid.

Al snap ik niet waarom de UAA bus driver het probleem was.
En waarom het alleen op deze nieuwe SSD gebeurd is.

Groeten, Gatecrasher van x-life

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik zou in het vervolg drivers van het internet halen, bij Realtek zelf en dergelijke, in plaats van verouderde drivers van CD installeren.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Drivers van internet werken dan vaak ook niet.. omdat de HD driver van ms geactiveerd is je kunt die MS driver het beste gewoon verwijderen en dan de driver installeren werkt ook :)

*heeft vaker met deze bijl gehakt*

is overigens alleen bij realtek

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2009 08:37 ]

Verwijderd

Topic starter was ik, alleen onder een andere account die reeds gedelete was,

Anywayz.
@redfoxert, wat dutch_com schreef klopt,
De standaard driver voor Realtek HD van was al geinstalleerd van windows zelf uit.
Hier door kon er geen nieuwe driver door geinstalleerd worden, en moest eerste de oude UAA bus gedeactieveerd worden, deze kan je eerst nog niet verwijderen omdat de pc verder geen andere driver had.

Pas de installatie van de nieuwe driver, en een reboot, kon de oude (nog steeds uitgeschakelde) verwijderd worden.

Alleen waarom dit probleem nu pas gebeurde op het systeem dat niet veranderd is sinds de laaste keer dat ik XP installeerde, behalve dan een niewe SSD. Is nog de vraag.
Pagina: 1