ClipCam driver

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
Hoi!

Ik heb maar eens een oude webcam uit de kast getrokken en geinstalleerd. Alles fijn, alleen ik heb geen driver..
Het is een soort geschenk geweest, dus er staat geen typenummer op. Wel heb ik nog het boekje van het ding kunnen vinden ergens in een lade. Het is een 'ClipCam' van 'Customized originals'. Op de achterkant staat een website, namelijk: www.clip-cam.com. Alleen is deze al verlopen..

Ik heb Google al afgezocht, alleen hier kwam ik ook niet heel veel verder. Eigenlijk hoop ik dat iemand nog de exe van deze webcam heeft. Of de CD even wil rippen..

Voor mensen die liever een plaatje hebben van hoe de webcam eruit ziet:

Afbeeldingslocatie: http://vanbavel.files.wordpress.com/2009/05/clipcam.jpg.

Het kan natuurlijk ook zijn dat hij een hele andere naam heeft, maar het is zo moeilijk zoeken als je geen naam weet :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 15:20

SA007

Moderator Tweaking
Vind het usb vid/pid uit.

Indien linux:
lsusb als root

Indien windows
met dxdiag kan je een dump naar txt uitdraaien, daar staat het ook in.

Die nummer in google gooien en klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwei
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-08 20:59
Toevallig kwam ik dit bericht via Google tegen. Ik weet niet of je inmiddels al een driver hebt gevonden of hier nog belang bij hebt. Ik heb namelijk ook zo'n ClipCam en heb daar ook een driver-CD bij. Dus als je wilt kan ik die wel ergens online beschikbaar stellen. De driver heet USB ClipCam-1.exe en is 2,5 MB klein.

BTW, onder Linux levert het lsusb-commando het volgende op: Microdia VideoCAM ExpressII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10-2022
Xaero schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 21:28:
Hoi!

Ik heb maar eens een oude webcam uit de kast getrokken en geinstalleerd. Alles fijn, alleen ik heb geen driver..
Het is een soort geschenk geweest, dus er staat geen typenummer op. Wel heb ik nog het boekje van het ding kunnen vinden ergens in een lade. Het is een 'ClipCam' van 'Customized originals'. Op de achterkant staat een website, namelijk: www.clip-cam.com. Alleen is deze al verlopen..

Ik heb Google al afgezocht, alleen hier kwam ik ook niet heel veel verder. Eigenlijk hoop ik dat iemand nog de exe van deze webcam heeft. Of de CD even wil rippen..

Voor mensen die liever een plaatje hebben van hoe de webcam eruit ziet:

[afbeelding].

Het kan natuurlijk ook zijn dat hij een hele andere naam heeft, maar het is zo moeilijk zoeken als je geen naam weet :+.
Ik heb de drivers nog, als je ze nog wil, laat me maar ff weten hier.

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou iemand mij de drivers kunnen sturen?
**snip**
dankje wel

Modbreak:1) het is hier geen contactforum. Communicatie graag on-site, niet via email
2) het is sowieso ten zeerste af te raden om je emailadres openbaar op internet te plaatsen. Dat is vragen om spam of erger :o

[ Voor 69% gewijzigd door dion_b op 06-12-2009 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Ik heb de usb clipcam driver even geupload.. Voor de mensen die hem willen:
vanpeltje schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 17:49:
[...]

Ik heb de drivers nog, als je ze nog wil, laat me maar ff weten hier.
Als jij een andere driver hebt, zou ik hem ook graag hebben. Upload ik hem er gelijk even bij! ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Xaero op 03-08-2022 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm icoontje in taakbalk blijft zeggen 'not connected' maar is wel aangesloten (vind wel USB 2.0 Camera door Windows) en via de application blifjt het beeld zwart (net zoals in windows)
weet dat ik zelfde heb als hier genoemd,
had iemand nog een andere driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 17:47:
hmmm icoontje in taakbalk blijft zeggen 'not connected' maar is wel aangesloten (vind wel USB 2.0 Camera door Windows) en via de application blifjt het beeld zwart (net zoals in windows)
weet dat ik zelfde heb als hier genoemd,
had iemand nog een andere driver?
Zelf heb ik hem werkent gekregen met een 'Trust 14823'-driver. Windows ging op zoek naar drivers, en kwam op die uit. Werkt perfect... Misschien ook eens naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog steeds zwart beeld :S
ook op vista

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2009 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
Hier is mijn versie van de USB Clip Cam

USB CLIP-CAM-1_v4.15.0.104

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas nog niks :(
iemand nog een idee? ik heb ook windows zelf al laten zoeken
zegt dat er geen nieuwe stuurprogamma's zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanpeltje
doet ie het niet?

Das raar want bij mij werkt ie uitstekend en ik neem aan dat er maar 1 model is gemaakt.

Vreemd.

vanpeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:59
En niemand die vraagt welke windows versie er wordt gedraaid?... Misschien wordt die cam door de huidige windows versie gewoon niet (goed) ondersteund. Zoals je al zei is de cam al een paar jaartjes oud en bestaat blijkbaar de website en de ondersteuning er niet meer voor.

[ Voor 62% gewijzigd door MicGlou op 30-12-2009 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xp en vista geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Xaero / Hoi Vanpeltje en anderen,

loop tegen hetzelfde probleem aan. zouden jullie zo vriendelijk willen zijn, die links nog live te zetten? Dank je!

Groetjes,
JK
Pagina: 1