Harde schijf gezocht voor iMac

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:06
Hallo

Ik ben op zoek naar een harde schijf om in mijn iMac 7,1 model te stoppen. Ik heb geen enkel idee van wat er op de markt is en waarnaar er gekeken moet worden bij de aanschaf ervan. Daarom had ik graag jullie hulp ingeroepen.

Wat ik zou willen is een 1,5 Tb harde schijf die op 7200 toeren draait en daarbij ook nog eens zo stil mogelijk opereert (ik weet dat deze eigenschappen moeilijk te verenigen zijn). Deze disk moet natuurlijk ook compatibel zijn met mijn iMac. Momenteel zit er een "WDC WD3200AAJS-40RYA0" in. Welke schijf zouden jullie me aanraden?

Bedankt!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:14
Wat heb je zelf al gevonden ?

Je zou eerst moeten uitzoeken wat voor interface je kan gebruiken en vervolgens wat de (max) ondersteuning is voor je iMac en de OS versie.

Door te googlen op je model en de huidige hdd moet je al heel wat wijzer kunnen worden.
Ik betwijfel verder wel of jouw topic aan de eisen op dit forum voldoet..

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou me geen zorgen maken over welke harddisk er in kan.

Als je dat zelf op het internet niet kan vinden dan ben ik bang dat hem erin zetten helemaal een probleem wordt, aangezien het niet zo simpel is als een klepje openschroeven.

om je een indruk te geven, dit is deel 1 van een video die laat zien hoe het moet:

http://www.youtube.com/watch?v=2YsCTNVEYt8

En zie als je klaar bent die glasplaat maar weer zonder stof terug te plaatsen.

clue van het verhaal: ik zou het door apple zelf laten doen, wel wat duurder, maar niet de ellende.

[ Voor 40% gewijzigd door Magic op 15-09-2009 21:56 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je weet welke disk erin zit dan kun je toch vrij eenvoudig naar de specs daarvan zoeken zodat je weet wat je erin moet doen.
Als ik naar de ellende in het filmpje kijk van Magic dan ben ik het vrij eens met de quote die daar staat
why the fuck do apple have to grow iMacs and iPods in a bloody test tube, can't there just be a flap or panel or something rather than magically prising off every imaginable piece of fragile looking architecture with a 'non marring pry tool bastard' just to change the f*ing hard drive...ARGH

guess I'm just getting an eternal drive to clutter up my desktop
Als je niet weet waar naar te kijken is dat natuurlijk ook altijd een oplossing. Anders zou ik je willen aanraden toch wat meer eigen moeite te doen om je vraag te beantwoorden, daar zie ik namelijk niets van terug in je topicstart. Dit topic gaat daarom ook dicht.

Dit topic is gesloten.