audio cd rippen loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElineK
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-05 19:58
geheugen, harde schijf en de dvd brander vervangen, probleem blijft.

Als ik een audio cd in mijn systeem stop moet hij meteen gaan rippen in MS Mediaplayer. Dit vangt mijn systeem ook braaf aan, maar bij het eerste of tweede nummer loopt het rippen helemaal vast. DVD brander zat op sata 2 die heb ik op sata 3 gezet en de harde schijven op sata 1 en 2. Ook met real player proberen te rippen, maar dit laat zelfs mijn hele systeem vastlopen. Als ik met een externe usb brander dit proces uitvoer loopt het meestal vlekkenloos ( wel vaak dat hij cd niet goed herkend, dus verkeerde titels).

Ik heb een mobo M2N-CM-DVI, amd x2 6000+ (3,1 ghz), 4 Gb dual channel geheugen (vervangen) en een samsung 1 TB sata schijf (ook vervangen). De geprobeerde DVD branders zijn van Samsung en LG

Wie weet wat hier loos is, ik weet niet of de machine het ooit goed gedaan heeft, ik heb hem in januari in elkaar gezet. Vista installatie van dvd ging prima. Op Windows 7 ook geprobeerd te rippen, zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-05 22:40
Slechte cd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElineK
Nee, het komt voor bij alle cd's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-05 00:08
Probeer eens de storage/chipset drivers te updaten omdat je juist het probleem alleen zich voor doet op sata controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-05 22:40
Probeer eens cdex of nog andere software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElineK
THE_FIREFOX schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 21:08:
Probeer eens de storage/chipset drivers te updaten omdat je juist het probleem alleen zich voor doet op sata controller
alle drivers zijn up to date. De temperatuur van de chipset beweegt zich tussen de 72 en 79° C, het koelblokje is niet aan te raken. Kan hier de oorzaak inzitten?

• THE_FIREFOX
ElineK schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 22:10:
[...]

alle drivers zijn up to date. De temperatuur van de chipset beweegt zich tussen de 72 en 79° C, het koelblokje is niet aan te raken. Kan hier de oorzaak inzitten?
lijkt mij niet. Welke modus draait je sata controller? RAID/AHCI/IDE ?

• ElineK
THE_FIREFOX schreef op woensdag 16 september 2009 @ 09:15:
[...]

lijkt mij niet. Welke modus draait je sata controller? RAID/AHCI/IDE ?
alle modus geprobeerd. Mobo vervangen en problemen opgelost. Mobo 9 maanden oud en gaat terug naar asus.

• THE_FIREFOX
Is het door hetzelfde type moederbord vervangen? Dan zou ik nog even naar de bios versies kijken.
Pagina: 1