Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 20:34
Ik heb sinds vandaag erger last van artifacts. Ik heb al drivers opnieuw erop gegooid enzo maar niks helpt. Veilige modus geeft geen problemen. Maar als ik de ubuntu live disk erin doe geeft die ook error met videokaart.

Dus is deze overleden? Of nog te redden..

En als die dood is zou ik graag een keer een ati kaartje proberen. Maar wat staat daar ongeveer gelijk aan een 8600gts met 256mb? Want qua prestaties was het wel voldoende.

Alvast bedankt,
Peter Akerboom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Je kan OCCT gebruiken, een programma'tje waarmee je je graka kan testen. Maar lijkt me dat ie wel overleden is, of daarmee bezig is. Wat zijn de artifacts precies? Strepen/blokjes over het hele beeld? Dan is ie wel overleden.

Een Ati die minstens vergelijkbaar scoort is de HD4650. Is iets van 45 euro.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
Hmm niet heel duur gelukkig dan =)
Maar zou je ati of nvidia adviseren?
En ja blokjes over heel m'n beeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:15
Voor dat geld? Duidelijk ATI. Misschien beter om ietsje meer uit te geven en een 4670 te halen welke ongeveer gelijk presteert aan een 9600GT (= dacht ik 8800GT?). Las net dat die zon 25% sneller was.

Blokjes over je hele beeld is wss je videokaart dood ja :9

[ Voor 13% gewijzigd door cpt.skydiver op 15-09-2009 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Hmm, ik geloof dat ik hier onlangs een of ander topic voorbij zag komen waar dit probleem heel nauwkeurig in is beschreven. Het telde ook meerdere pagina's, en ging specifiek over GPU's met G80-core.

Misschien dat je dat eens kan opzoeken.
OCCT is idd. een aanrader, al kan je ook 3DMark, of Rthdribl gebruiken.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
Haha erg toevallig dat me neef vandaag nog in de bus zei dat videokaarten niet al te lang mee gaan haha.
En ik heb een 350 wat voeding geloof ik dus moet niet te belastend worden. Maar ik zal eens een kaartje uitzoeken =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Je moet niet kijken naar Ati of Nvidia, je moet kijken welke videokaart de beste prestaties kan bieden voor een bepaalde prijs.

Overigens had jou kaart waarschijnlijk de bekende productiefout van Nvidia waardoor hij snel kapot is gegaan. Wat je nog kan proberen is de koeler e.d. eraf halen en dan de kaart 10 minuten bakken op 200 graden. Vervolgens de kaart in de oven helemaal af laten koelen (als je ermee gaat bewegen kunnen dingen loslaten zolang hij nog warm is) Daarna moet je uiteraard de koeling weer opnieuw monteren. Dat zorgt er als je fora moet geloven redelijk vaak voor dat de kaart weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
Hmm, maar is het niet raar dat zoals nu ik in veilige modus zit, alles gewoon normaal eruit ziet? En er geen blokje te zien is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Peter91 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 20:48:
Hmm, maar is het niet raar dat zoals nu ik in veilige modus zit, alles gewoon normaal eruit ziet? En er geen blokje te zien is?
Probeer eens met een LiveCD van bv. Ubuntu op te starten, en installeer daarin de proprietaire Nvidia drivers en bench. Of installeer XP of Vista op een aparte HDD of partitie, en bench daarmee.

In Veilige Modus worden er geen drivers geladen, en dus ook geen D3D functies enz. Waarschijnlijk dat van zodra je je kaart belast, er weer problemen gaan optreden.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

Petervanakelyen schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 20:54:
[...]

Probeer eens met een LiveCD van bv. Ubuntu op te starten, en installeer daarin de proprietaire Nvidia drivers en bench. Of installeer XP of Vista op een aparte HDD of partitie, en bench daarmee.

In Veilige Modus worden er geen drivers geladen, en dus ook geen D3D functies enz. Waarschijnlijk dat van zodra je je kaart belast, er weer problemen gaan optreden.
draai dan gelijk je kast even open en zet er een tafelventilator voor. Het kan zijn dat je kaart te heet wordt en met wat extra lucht is die oorzaak uit te sluiten.

edit: Ow ja, over het alternatief. ATI of NVidia roepen heeft eigenlijk weinig zin als de ts niet zegt waar hij de kaart voor gaat gebruiken. Games --> benchmarks opzoeken en naast de pricewatch lijst houden (waardoor je waarschijnlijk op een bovengenoemde ATI kaart uit komt). Veel met CUDA bezig en je hebt vrij weinig aan een ATI kaart (maar dan had de TS dit eigenlijk ook wel geweten :))

[ Voor 23% gewijzigd door M2M op 15-09-2009 20:58 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Hoe lang zit ie al in je systeem?
Anders de kaart eens uit het systeem halen, fan zuiver maken, ontstoffen en reseatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
Hmm hij word niet boven de 60 graden. En is passief. Zit sinds december in me kast, maar is 2de hands aangeschaft.
Verder kan ik in safemode zelfs phosphor beta draaien zonder problemen.. Beetje raar.
Maar ik zal eens een nieuwe kaart aanschaffen. Ik game af een toe, en photoshop wel eens wat.

[ Voor 11% gewijzigd door Peter91 op 15-09-2009 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

Peter91 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 21:03:
Hmm hij word niet boven de 60 graden. En is passief. Zit sinds december in me kast, maar is 2de hands aangeschaft.
Verder kan ik in safemode zelfs phosphor beta draaien zonder problemen.. Beetje raar.
Maar ik zal eens een nieuwe kaart aanschaffen. Ik game af een toe, en photoshop wel eens wat.
ik zou nog geen nieuwe kaart aanschaffen zonder het goede advies van je medetweakers eens op te volgen. Vaak zijn artefacts (het begin van) het einde, maar lang niet altijd. Oververhitting, zeker bij passief gekoelde kaarten, is geen vreemd probleem. Daarnaast weet je niet zeker of er genoeg airflow is om de kaart koel genoeg te houden.

Ps. in safemode worden geen drivers van de videokaart geladen. De videokaart wordt dus in feite vrijwel niet gebruikt aangezien alles softwarematig gaat. Pas bij initialiseerde drivers wordt de videokaart ook daadwerkelijk belast. (en met welke tool heb je getest of de videokaart 60 graden is, en welke temperatuur is dit dan, de core temperatuur?)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
De videokaart is volgens everest 55 graden idle, en dat is die altijd geweest hooguit 70 ofzo met gamen.
Er hangt wel een 70mm vinnetje op de passieve koeling, dus zou geen probleem moeten zijn. Niet meer echt passief dus..

En heeft volgens de asus website 3 jaar garantie. Iemand enig idee hoe het daar mee gesteld is? Ik heb geen bon of doos meer..

En nog een vraagje, hoe is de ondersteuning voor een tv als 2de monitor bij Ati? Want ik kijk regelmatig films op me tv als 2de monitor.. En met Nvidia ging dat wel uiteindelijk..

[ Voor 42% gewijzigd door Peter91 op 15-09-2009 21:36 ]

• Peter91
Als het goed is krijg ik een kopie van de factuur en is de kaart pas 22 maanden oud ^+^ En zit er 24 maanden garantie op.
Dus ik kijk even of ik wat kan regelen =)

[ Voor 12% gewijzigd door Peter91 op 16-09-2009 09:46 ]

Pagina: 1