Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Donatelloo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-11 18:45
Ik ben in het bezit van een Samsung U600 met Vodafone Abbonnement. Hierbij heb ik de internet blox van 9,50/maand. Nu heb ik eens gegoogled en geprobeerd, en nu is het mij gelukt om via Samsung PC studio mijn telefoon als modem te gebruiken voor mijn laptop. Nu heb ik dus bijvoorbeeld de 1,5 uur in de trein iedere dag de kans om voor mijn studie te werken.

Ik vraag mij alleen een aantal dingen af. Volgens mij mag het officieel niet toch? Hoogste consequentie waar ik eens van heb gehoord is dat je gewoon wordt afgesloten van de internet blox.

Verder. Als ik via mijn telefoon op internet surf op mijn laptop (en ik heb dus die internet blox). Krijg ik straks dan niet een extra hoge rekening van internetten buiten de bundel?

Zou vodafone er makkelijk achter kunnen komen dat ik hem als modem gebruik? Ik zal hoogstens wat googlen en mijn mail ophalen.

• Donatelloo
Alhoewel ik nu op de site deze link zie?

http://help.vodafone.nl/c...created=&p_accessibility=

Dus het mag gewoon?

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Nee, je hebt een speciaal abonnement nodig, dat staat ook in de link die je geeft (overigens niet heel duidelijk):
een abonnement of prepaidkaart voor Mobiel internet op je laptop
Daarmee bedoelen ze dus dit:
http://www.vodafone.nl/pr...el_internet_op_je_laptop/

Dat is dus een ander abo dan internet op je mobiele telefoon.
Officieel mag je dus niet tetheren met dat abonnement.

• Donatelloo
Oké.. maar als ik het doe zal vodafone dat niet merken denk ik? Of ze moeten net al mijn gegevens even checken.

En extra kosten krijg ik sowieso niet toch?

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-11 18:41
Ik weet niet over wat voor middelen providers beschikken om te kijken waar je de kaart voor gebruikt maar het zal geen hoofddoel voor ze zijn om iedereen na te checken gok ik zo. Ze weten wel in wat voor telefoon je hem gebruikt maar niet of jij hem met een kabeltje aan je pc hebt hangen in principe. Uiteraard zullen ze wel opkijken als jij straks 3Gb aan Youtube filmpjes en grote pages geopend hebt van -gewone- websites ipv een youtube applicatie of mobile pages.

Sowieso sturen ze je eerst 1 of 2 waarschuwingen voordat ze tot handelen overgaan, maar officeel is het verboden. Vodafone geeft aan dat het onbeperkt internetten is maar in feite maken zij (net zoals zowat alle andere providers) gebruik van FUP. Dat wil zeggen: Fair Use Policy. Dit houd in dat je maximaal 10 keer de hoeveelheid data mag ontvangen/versturen van de gemiddelde vodafone gebruiker.

Voorbeeld: de gemiddelde gebruiker met internet blox gebruikt 50Mb per maand. Dan mag jij dus maximaal 500Mb gebruikt hebben. Daar leggen zij hun grenzen ;) Als jij daar dus elke maand overheen gaat (wat best gemakkelijk gaat met een laptop) krijg je na de waarschuwingen zeker extra kosten. En dat zal niet weinig zijn volgens mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Wackoz op 16-09-2009 20:42 ]

één is geen, twee is één

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:28

Pogostokje

* twiet *

Volgens mij kun je jouw situatie heel simpel samenvatten:
Het mag niet volgens de voorwaarden. Je weet niet of ze het checken. Je kunt dus je kansen afwegen en het toch doen. Als je het doet en ze komen er toch achter moet je ook de gevolgen dragen zonder te klagen.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Donatelloo
Ik geloof inderdaad dat het opvalt als ik ga youtuben etc, maar het enige waar ik het voor wil gebruiken is af en toe de treinreis van en naar mijn studie. Hoogstens wat googlen, op fora zitten etc.

Als ik afgesloten zou worden boeit mij sowieso niet zoveel, aangezien ik anders mijn abbo sowieso opzeg, maar als ik dan wat aan mijn studie kan werken in de trein wil ik daar best dat tientje voor neerleggen.

Draait me er eigenlijk alleen om of ik dan niet op een andere server aan het internetten ben en daardoor een super hoge rekening krijg (lijkt me zelf niet?).

GSM is gewoon per kabel verboden aan de laptop.
Pagina: 1