Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:00
Hallo allemaal,

Ik ben aan het plannen om in m'n nieuwe huis te gaan werken met een media-center server en clients (extenders) bij alle TV's in het huis.

Nou weet ik dat dit een heel mooi concept is, waardoor je met z'n laten we zeggen 5'en TV kan kijken op die ene server in de kelder. Dat scheel dus 5 HTPC's.

Ik heb enkel wat vragen:

#1: Zijn er uberhaubt, naast de Linksys'jes nog Windows Media Center (dus géén eigen firmware) Extenders op de markt in NL, Ik kan nérgens wat vinden :|
#2: Als ik 5 tuners in de server stop, kan ik neem ik aan op 5 Tv's tegelijk TV-kijken?
#3: Zijn er mensen met ervaring over de stabiliteit van 't systeem? Dat ik niet elke paar dagen in die kelder aan de slag moet omdat hij 't weer begeven heeft?

Alvast bedankt!
Torrentus

Edit:. Ik ben me ervan bewust dat je de 'o zo geweldige' Xbox 360 hebt, die ook als Media Center Extender kan dienen, maar ik doel eigenlijk op de goedkopere modellen (zonder game mogelijkheden;) ). Tenzij die alternatieven er niet zijn natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Torrentus op 15-09-2009 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Pssst:
Themaforum: Mediaspelers
Ga daar eens rondsnuffelen? :)

WOS >> TMP

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:53
Volgens mij is dit nooit van de grond gekomen. Kan me ook herinneren dat er een post op engadget was waarin werd aangegeven dat de laatste fabrikant van dit soort apparaten aangaf deze niet meer te produceren.

Mislukt concept dus ;)

http://www.engadget.com/2...ders-hardly-anyone-notic/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:00
Alt92. Sorry, Ik kwam via de zoek-optie in dit subforum terecht bij een ander oud, soortgelijk topic. Daarom heb ik hem maar hier gepost. Dit is inderdaad beter, Dankjewel ;)

Ik denk toch dat mislukte concept nodig te hebben, Of zijn er alternatieven die ik hier beter voor kan gebruiken?
Eigenlijk zegt je linkje dat ik maar beter een Xbox kan ophangen, omdat hij niet veel duurder is, en ik er dan een 'super-b' console bij heb, maar volgens mij was de bedoeling van zo'n kastje nou juist weg te zijn van kabels, ratelende harde schijven en een stofzuigende, lawaaimakende fan. 3 kenmerken die de Xbox juist (veel) bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Het is idd nooit een succes geweest.
Die van Linksys zijn al een paar jaar oud en niet zo heel geweldig, ze werken volgens mij ook niet met Windows 7.
Daarom heb ik een Xbox 360 gekocht voor in de woonkamer, kan ik af en toe een spelletje doen en toch opgenomen dingen bekijken.
Alleen om 5 van die dingen te kopen is nogal duur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Torrentus schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 19:23:
Alt92. Sorry, Ik kwam via de zoek-optie in dit subforum terecht bij een ander oud, soortgelijk topic. Daarom heb ik hem maar hier gepost. Dit is inderdaad beter, Dankjewel ;)

Ik denk toch dat mislukte concept nodig te hebben, Of zijn er alternatieven die ik hier beter voor kan gebruiken?
Eigenlijk zegt je linkje dat ik maar beter een Xbox kan ophangen, omdat hij niet veel duurder is, en ik er dan een 'super-b' console bij heb, maar volgens mij was de bedoeling van zo'n kastje nou juist weg te zijn van kabels, ratelende harde schijven en een stofzuigende, lawaaimakende fan. 3 kenmerken die de Xbox juist (veel) bezit.
Een goed alternatief is GBPVR. Je kunt daar namelijk een Network Media Tank als client voor gebruiken, waarmee je de volledige GUI van GBPVR naar je TV haalt. Zelf heb ik een Popcorn A-100 als client en dat werkt geweldig. Voor meer info: http://gbpvr.com/
Pagina: 1