Geforce 9800 GTX+ & Twin Turbo temperatuur

Pagina: 1
Acties:

• seph32
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-01 13:38
Hallo,

Ik heb een sinds gisteren een Twin Turbo geinstalleerd op my Geforce POV 9800+ GTX+ maar ik zie niet veel verschil met temperatuur.

Idle in windows is hij ongv. 38 C
Als ik in WoW zit is hij ongeveer 45 C

Volgens screenshots van reviews heb ik gelezen dat hij rond de 26-30 C moet zijn idle in Windows.

Wat meer info over mijn PC:

Case: Antec Nine Hundred Black Steel
Mobo: ASUS P5Q Deluxe LGA 775 Intel P45 Intel
PSU: CoolerMaster SilentPro 600W
HDD: Seagate Barracuda LP ST32000542AS 2TB
RAM: Kingston 8GB 4x2GB DDR2 800
Video cooler: ARCTIC COOLING Accelero Twin Turbo
Cooler: CoolerMaster V8
CPU: QuadCore Q9550 2.8 GHz
Video Card: Geforce POV 9800GTX+

Afbeeldingslocatie: http://i802.photobucket.com/albums/yy308/Sephrius/temp.gif

Specs

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:08

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Vraag 1

Hoe is je airflow ?

Vraag 2

heb je niet te veel koelpasta gebruikt, als je er meer van gebruikt dan zou moeten gaat het ipv beter warmte geleiden isoleren.

Bovendien vind ik het geen erg problematische temps en ik neem aan dat hij ook stiller is dan je stock koeler.

Signature

• seph32
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-01 13:38
Vraag 1

Hoe is je airflow ?
Ik heb 4 case fans, 2 zitten bij de HD en CD/DVD speler, 1 zit boven aan de kast de laatste zit aan de achterkant beetje bovenaan.
Vraag 2

heb je niet te veel koelpasta gebruikt, als je er meer van gebruikt dan zou moeten gaat het ipv beter warmte geleiden isoleren.
De pasta die erop zit zou goed genoeg moeten zijn het is niet van artic cooling, maar van CoolerMaster die bij de V8 zat. De paste die ik op mijn CPU heb gesmeerd voor de V8 blijkt goed te werken maar de temperatuur voor mijn video kaart met de Twin Turbo blijkt teleurstellend te zijn wan hij scheelt maar 1-2 graden vergeleken met de originele cooling-fan. Zoals ik al zei volgens review op internet die ik heb gelezen zou hij veel cooler moeten zijn.

Specs

Verwijderd

Je moet niet kijken wat reviews zeggen, hangt van veel te veel dingen af. Je moet de idle/load delta bekijken tussen je stock en custom koeler. Idle zal je niet veel verschil zien maar je koeler zal veel beter presteren onder load. Pas als die delta niet ferm gedaald is moet je naar problemen gaan zoeken.