Toon posts:

Computer start niet meer-- geen stroom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Toen ik net thuis kwam wilde mijn pc niet meer starten. Na een aantal dingen te hebben geprobeerd doet hij het nog niet. De powerswitch reageerd op helemaal niks, andere manieren van opstarten werken ook niet.

Ik vermoed dat mijn voeding kapot is en misschien ook mijn moederbord.

Moederbord: MSI K9N Neo-F (AM2)
Processor: AMD Athlon 64x2 6000 (3ghz dualcore)
Voeding: Antec SmartPower 450W (zit standaard in mijn Antec Sonata II case)
Graka: Saphire ATI Radeon 4870 512MB
Geheugen: 2x Kingston 1g ddr2
HDD: Maxtor 160G

Gisteren toen ik mijn PC uitzette toen deed hij het nog gewoon en vandaag toen ik thuis kwam toen deed hij het niet meer. Ik hoorde wel dat er een stop doorgeslagen was op de groep waar ook mijn computer op zit.

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-12-2025
Wel alle stoppen en kabels gecontroleerd? Wellicht dat iemand de stekker uit heeft gehaald :P

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:40
Je zegt dat je dingen geprobeerd hebt, wat heb je exact gedaan dan..?

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:08

mjl

Ugh

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 16:25:
Hey,

Toen ik net thuis kwam wilde mijn pc niet meer starten. Na een aantal dingen te hebben geprobeerd doet hij het nog niet. De powerswitch reageerd op helemaal niks, andere manieren van opstarten werken ook niet.

Ik vermoed dat mijn voeding kapot is en misschien ook mijn moederbord.

Moederbord: MSI K9N Neo-F (AM2)
Processor: AMD Athlon 64x2 6000 (3ghz dualcore)
Voeding: Antec SmartPower 450W (zit standaard in mijn Antec Sonata II case)
Graka: Saphire ATI Radeon 4870 512MB
Geheugen: 2x Kingston 1g ddr2
HDD: Maxtor 160G

Gisteren toen ik mijn PC uitzette toen deed hij het nog gewoon en vandaag toen ik thuis kwam toen deed hij het niet meer. Ik hoorde wel dat er een stop doorgeslagen was op de groep waar ook mijn computer op zit.
Klinkt als een defecte voeding ... kortsluiting of zoiets. De kortsluiting kan natuurlijk in het moederbord zitten of een ander onderdeel zitten ...

1x zoeits gehad, bij het aansluiten van de voeding knalde de stop er uit. Enige wat verder defect bleek (door de defecte voeding) was de grafische kaart.

Eerst even de stekker eruit halen en een minuutje wachten en dan weer aansluiten kijken of ie het dan doet. Check ook even of je voltage niet op 110 volt staat (indien zo'n schakelaar er op zit natuurlijk) en of de schakelaar van de voeding aan staat (achterop zit soms ook een switch).

Indien het dan nog niet werkt is het een kwestie van proberen een andere voeding aan te sluiten. Probeer eerst eens een goedkoopie in geval het het moederbord of iets anders is ;)

[ Voor 10% gewijzigd door mjl op 15-09-2009 16:32 ]

-------

Verwijderd

Topicstarter
rscheper schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 16:28:
Je zegt dat je dingen geprobeerd hebt, wat heb je exact gedaan dan..?
Bijvoorbeeld stroom eraf en dan 30 seconden powerknop indrukken. Ander stopcontact. Andere stroomkabel.
Andere voeding heb ik niet bij de hand..

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Wees zo compleet mogelijk in ieder geval. Werk verder Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.

Check oa ook eens alle kabels na in de computer en trek ze los. En zo zijn er nog meer dingen zoals "zo kaal mogelijk starten.

CSL -> PMG

Verwijderd

Topicstarter
ik ben hem nu 'kaal' aan het draaien dus alleen mijn voeding + moederbord maar zelfs dan gebeurd er niks.
Ik gok dat ik een nieuwe voeding moet kopen...

Verwijderd

Voeding getest met een paperclip? Zoals beschreven in de:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verwijderd

Topicstarter
Niks lijkt te werken, ik zal wel een nieuwe voeding kopen.
Misschien wil ik dan ook tegelijk een nieuw moederbord kopen want ik heb zo mijn twijfels bij de betrouwbaarheid van dit bord na 3 jaar.
Ik moet dan wel een moederbord kopen waar een AMD athlon 64 X2 6000+ op past. Dat zijn de AM2 en AM2+ borden, toch?
(sorry voor deze offtopic vraag erbij)

Verwijderd

hallo
zelfde probleem :( batterij vervangen op moederboard
start nu weer op ;)

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Staat er spanning op het stopcontact? Je hebt niet toevallig zo een verdeelstekker met een zekering in, die dan ook toevallig gereset moet worden omdat die gesprongen is. Testen met een gloeilampje.
Pagina: 1