Toon posts:

vraag ivm met graka en mijn pc onderdelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ergisteren was ik COD4 aan het spelen. Opeens kreeg ik ongewone lag en na 1min artifacts. :'( Ik dacht, het gaat zo wel vanzelf over (nooit artifacts gehad in meer dan 2j tijd). Na 2de keer opstarten kreeg ik hetzelfde probleem en daarna viel de pc vanzelf uit, sinds dan geen beeld meer. :X Ik denk dat ik nu beter nieuwe graka en voeding koop, sinds mijn oude al kapot is (Nvidia 7600GT).
Mijn vraag is nu:
Zou ATI 4890 met mijn andere pc onderdelen werken?

Pc specs:
- AMD Dual Core 4600+
- RAM: MDT 2GB 800mhz
- Mobo: Asus M2N-E (pci-e 1.0)
- Acer 19 inch 1440x900 Widescreen monitor
-Voeding: Xilence 400watt vervangen met OCZ ModXtream Pro 600Watt
- Graka: Nvidia 7600GT vervangen met ATI Radeon 4890

Voorlopig graka en voeding vervangen en op het eind van september ofzo:
- AM3 cpu 3.2gzhz Quad Core
- RAM: Buffalo DDR3 1333 mhz
- Mobo: Gygabite GA-MA790XT-UD4P AM3

Dank alvast :)

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ja, het werkt sowieso als je een pci-e x16 slot hebt en een goede voeding (600W OCZ is dus prima in orde, Xilence ken ik niet maar als het een kwaliteitsvoeding is kan die 400W ook nog wel). De CPU wordt wel de grote bottleneck natuurlijk maar aangezien de graka in een nieuwe pc gaat is het wel een goede keuze.

(overigens vind je de nieuwe Ati serie misschien interessant die 22/23 september uitkomt... De 5850 gaat waarschijnlijk 200-250 euro kosten en verslaat een 4890, kijk maar in het Ati-nieuwsdiscussietopic voor meer info)

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als mijn cpu bottleneck vormt dat zal de graka niet goed werken ofzo?Gaat het dan kapot? Of haalt de cpu niet alle kracht uit de graka?

Ja, ik weet dat er nieuwe serie kaarten komen, maar ik zal wel genoeg aan 4890 hebben, ik speel niet echt zware games zoals Far Cry 2 en Crysis.

Binnenkort heb ik dus nieuwe: cpu, mobo, graka, voeding + RAM.
Als ik de huidige HD gebruik waarop al Windows geïnstalleerd staat, moet ik dan Windows toch herinstalleren ofzo?

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Verwijderd schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 22:46:
Dus als mijn cpu bottleneck vormt dat zal de graka niet goed werken ofzo?Gaat het dan kapot? Of haalt de cpu niet alle kracht uit de graka?
Dat laatste. Er gaat niks stuk maar je graka loopt misschien een beetje uit je neus te vreten terwijl je CPU topsport aan het bedrijven is :P. Maar dat maakt dus niet uit.
Ja, ik weet dat er nieuwe serie kaarten komen, maar ik zal wel genoeg aan 4890 hebben, ik speel niet echt zware games zoals Far Cry 2 en Crysis.
De HD4890 is ook al behoorlijk zwaar geschut hoor. Niet dat je hem niet moet kopen van mij, maar een HD4850 bijvoorbeeld trekt de meeste spellen ook best goed. Ik zou eens benchmarks gaan kijken. Als je de spellen die jij wilt spelen, op 1680x1050 al goed kunt spelen met een HD4850 is het natuurlijk zonde om daar ~60 euro te veel voor uit te geven. Of als je niet zoveel hoge eisen stelt aan de hoogste settings. (Als je dat wel doet is een HD4890 wel een goede natuurlijk)
Binnenkort heb ik dus nieuwe: cpu, mobo, graka, voeding + RAM.
Als ik de huidige HD gebruik waarop al Windows geïnstalleerd staat, moet ik dan Windows toch herinstalleren ofzo?
Waarschijnlijk wel. Je kan het proberen zonder herinstallatie, maar ik denk dat windows dat niet leuk gaat vinden.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:19
bwerg schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 23:23:
[...]
Waarschijnlijk wel. Je kan het proberen zonder herinstallatie, maar ik denk dat windows dat niet leuk gaat vinden.
Vanaf dat je je moederbord vervangt door een exemplaar van een ander merk/type dan is de kans groot dat het nodig is. Ik heb onlangs een moederbord vervangen door een exemplaar van hetzelfde type en dat werkt wel perfect.
Ook een overstap van Nvidia drivers naar Ati drivers gaat niet altijd lekker, zelfs niet met driver cleaner om de restjes weg te gooien. Een herinstallatie is dan wel aanbevolen.
[...]
Dat laatste. Er gaat niks stuk maar je graka loopt misschien een beetje uit je neus te vreten terwijl je CPU topsport aan het bedrijven is :P. Maar dat maakt dus niet uit.
Leuke uitdrukking :)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-05 11:13
Foutje, bedankt :+

[ Voor 89% gewijzigd door GoldenBatt op 15-09-2009 23:48 ]

Specs!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Hij vervangt ook zijn mobo door een AM3 mobo :X dus dat zit dan wel goed. fout al ontdekt, alsjeblieft :P

[ Voor 21% gewijzigd door bwerg op 15-09-2009 23:50 ]

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik gebruik dezelfde OCZ ModXtream Pro 600 watt PSU en een XFX 4890 1GB en dat gaat prima samen met de rest van mijn systeem (Q9550 op een P5Q SE2 met 8GB RAM, 4x SATA HD, 1x SATA DVD en een berg case fans varierende van 230mm tot 120mm.) Loopt als een zonnetje op 1920x1200.

Ik weet niet of die OCZ voeding geschikt is om Crossfire te draaien maar dat was ik niet van plan en heb daar ook geen rekening mee gehouden bij het shoppen.

Het duurde wel even voordat ik door had dat die 8-pins PCIe connector aan de OCZ eigenlijk een 6+2 pins was en dat ik dus wel de benodigde 2xPCIe 6-pin connectors had voor de 4890.

Komende van een stokoude P4 met AGP was deze technology mij natuurlijk volledig onbekend :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
[...]

[...]

De HD4890 is ook al behoorlijk zwaar geschut hoor. Niet dat je hem niet moet kopen van mij, maar een HD4850 bijvoorbeeld trekt de meeste spellen ook best goed. Ik zou eens benchmarks gaan kijken. Als je de spellen die jij wilt spelen, op 1680x1050 al goed kunt spelen met een HD4850 is het natuurlijk zonde om daar ~60 euro te veel voor uit te geven. Of als je niet zoveel hoge eisen stelt aan de hoogste settings. (Als je dat wel doet is een HD4890 wel een goede natuurlijk)

[...]

Nee,Ik blijf nog mijn Acer 19inch gebruiken. Ik wil wel de games die ik nu speel op het hoogste settings spelen maar dan zonder AA :9
Ik heb alle benchmarks gezien van alle grakas en toch wil ik 4980 ;). IK heb een paar games die ik nooit kon spelen met mijn Nvidia 7600GT; CoD:WaW, NFS:ProStreet etc.

Hopelijk gaat het werken zonder windows herinstallatie.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2009 13:57 ]

Pagina: 1