Toon posts:

krijg geen ip van dhcp @home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een tweede ip adres aangevraagd en alles goed ingesteld . pc's zijn met hub aam kabelmodem aangesloten. maar als ik dhcp naar ip laat zoeken krijg ik geen ip adres (dus geen contact met internet). als ik ip en alles met hand invoer wel, maar ik wil liever niet iedere keer alles opnieuw ingeven omdat ik een dynamisch ip heb bij @home.

kan dit aan mijn netwerkkaart liggenn dat die geen dhcp ondersteend ?
ik heb er nu een winbond pci kaart inzitten maar heb het ook met een oude de205 geprobeerd.

Verwijderd

Bij de meeste netwerken wordt er bij het aanmelden bij de DHCP-server gekeken welk adres jouw netwerkkaart heeft. Dit is dus een kaartgebonden hardwareadres. Als het een onbekend adres is wordt er geen IP-adres gegeven.
Ik kan me zo voorstellen dat je dit hardware-adres dus wel moet aanmelden bij @home. Je hardwareadres vindt je trouwens bij winipcfg (te bereiken via startmenu, uitvoeren en dan winipcfg intikken).

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik krijg bij @home in maastricht gewoon met een willekeurige netwerkkaart toegang. wel controleren ze op computernaam (iets wat chello niet doet)

ik denk echter niet dat dat ip van @home zo dynamisch is. blijft meestal wel een aantal jaren het zelfde.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Die van mij is anders al 2 x veranderd binnen 1 jaar.