Pc geeft de geest na Call of duty 2

Pagina: 1
Acties:

• Draakje1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-03-2023
Beste Allemaal,

PC:

Q6600 G0 (@ 3.0 ghz)
Antec Earthwatts 550 watt voeding
Asus p5q-e moederboard
Corsair twinx pc6400 class 4 geheugen.
Zotac GTX275 AMP! edition (met zelf opgebouwde Arctic cooling accelero Xtreme gtx280 cooler)
Seagate 500gb harddisk

Probleem:

Na vandaag enige tijd bezig te zijn geweest met Call of duty 2, kreeg ik opeens middenin een level een wit scherm. Na dit witte scherm viel mijn beeld weg en mijn computer uit. Meteen de pc open gemaakt en daar kwam een niet al te beste geur uit (wat een stank!) ik ruiken en ruiken en ruiken. Toen in eerste instantie mijn videokaart verdacht.. rook aan achterkant niet helemaal lekker beetje elektro luchtje.

Toen bleef de geur toch hangen in mijn pc, toen toch voeding er ook uitgehaald en die bleek te stinken en een beetje bruin te zijn aan de achterkant (lijkt mij geen goed teken)

Weet iemand of het kan zijn dat mijn videokaart ook is doodgegaan door mijn voeding of zou deze de veroorzaker van dit alles zijn? ik durf eigenlijk mijn videokaart niet meer op te starten.... :'(

Is er een mogelijkheid om deze door te meten om te kijken of hij nog werkt?

Graag hoor ik van jullie... ik vind het echt heel erg klote op dit moment :X :'( :'(

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
doormeten kan altijd alleen zegt de geur en kleur meestal genoeg , persoonlijk vind ik 550 watt een beetje krap. vermoedelijk is alleen je voeding kapot en niet je videokaart maart dit is alleeen te testen als je een andere voeding hebt met een 6 a 700 watt

• Draakje1
jayjay1986 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:56:
doormeten kan altijd alleen zegt de geur en kleur meestal genoeg , persoonlijk vind ik 550 watt een beetje krap. vermoedelijk is alleen je voeding kapot en niet je videokaart maart dit is alleeen te testen als je een andere voeding hebt met een 6 a 700 watt
Bedankt voor je antwoord, ik heb trouwens verkeerde informatie over de voeding gegeven zag ik het gaat niet om 550 watt maar slechts om 500 watt :P, de voeding heeft naar mijn idee niet zoveel moeite gehad met het systeem alleen de laatste maand piepte die af en toe een beetje en stond nogal hard te blazen.

Als ik de videokaart in een andere pc zou stoppen kan er dan niets gebeuren met die pc? niet dat ik met mijn onderdeel een pc van een vriend kapot maak ;)

Alvast super bedankt voor je hulp!

Verwijderd

Draakje1 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:06:
[...]

Bedankt voor je antwoord, ik heb trouwens verkeerde informatie over de voeding gegeven zag ik het gaat niet om 550 watt maar slechts om 500 watt :P, de voeding heeft naar mijn idee niet zoveel moeite gehad met het systeem alleen de laatste maand piepte die af en toe een beetje en stond nogal hard te blazen.

Als ik de videokaart in een andere pc zou stoppen kan er dan niets gebeuren met die pc? niet dat ik met mijn onderdeel een pc van een vriend kapot maak ;)

Alvast super bedankt voor je hulp!
Nee hoor, dit kan gewoon zonder problemen!
Dit lijkt me een voeding probleem, dit gebeurt heeel vaak met antec voedingen!

• KneppaH
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

KneppaH

Singleplayer/Co-op

Misschien was het gewoon een defect onderdeel in de voeding die hele voeding heeft meegesleurd naar de eeuwige jachtvelden. Zat je voeding niet vol stof en was er voldoende airflow mogelijk richting de voeding?

AMD X6 1055T @ 3,6Ghz, 2x AMD HD6850 Toxic @ 1Ghz/4,8Ghz, 8GB DDR3, Asrock Extreme III, Anteq HCG 620, Scythe Mugen 2

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-01 13:23
Vanwaar de paniek ivm de videokaart? Je voeding is gesneuveld lijkt me, vervang die en met een beetje geluk draait alles weer. 500 watt moet trouwens ook prima voldoen voor jou systeem hoor...

• houtig
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-12-2025
Draakje1 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:06:
[...]de voeding heeft naar mijn idee niet zoveel moeite gehad met het systeem alleen de laatste maand piepte die af en toe een beetje en stond nogal hard te blazen.
Op moment van piepen en vol blazen van voeding ingrijpen en alles checken. Denk inderdaad dat je voeding de geest heeft gegeven.
En als je een kwaliteit voeding erin gooit moet je met 500 Watt zat redding naar mijn mening :)

[ Voor 10% gewijzigd door houtig op 15-09-2009 15:15 ]

By us.. [Als ik hier ben ben ik niet aan het werk]

• Draakje1
BobbyD82 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:13:
Vanwaar de paniek ivm de videokaart? Je voeding is gesneuveld lijkt me, vervang die en met een beetje geluk draait alles weer. 500 watt moet trouwens ook prima voldoen voor jou systeem hoor...
haha nou schrok er nogal van ... heb slechte herinneringen op dat gebied... aantal jaar terug voeding van dell pc geknald zon beetje bij mn hoofd.. vonken vlogen me letterlijk om de oren... ;) sindien lange tijd last gehad met het omzetten van schakelaars op voedingen etc :P

was er nu wel zo langzamerhand weer vanaf maar schrok hier toch heel erg van... je zit gewoon lekker te gamen en plotseling valt je pc uit zie je het lampje nog branden en komt er een nogal verbrande geur uit....

Thanx voor je bericht!

• Draakje1
Na mijn videokaart wat beter te hebben geinspecteerd lijkt ook deze niet echt helemaal lekker te ruiken... ik had op de memory blokjes een heatsinkje geplakt... deze er net afgehaald en stinkt echt enorm... zou het hier aan kunnen liggen?.. voeding is overigens zo en zo ten dode opgeschreven denk ik.

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
het zou best kunnen dat je voeding ook je videokaart meegenomen heeft, en als ik het zo lees is dat het geval.
door een defect in je voeding kan je videokaart best een opdoffer gekregen hebben, waardoor je geheugen chips doorgebrand zijn / of wat dan ook. voltage regulators, noem maar op. al getest of je mobo / cpu / mem het nog doet?

• Draakje1
thijszor schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 22:48:
het zou best kunnen dat je voeding ook je videokaart meegenomen heeft, en als ik het zo lees is dat het geval.
door een defect in je voeding kan je videokaart best een opdoffer gekregen hebben, waardoor je geheugen chips doorgebrand zijn / of wat dan ook. voltage regulators, noem maar op. al getest of je mobo / cpu / mem het nog doet?
Beste, Ik heb geen idee hoe ik dat kan testen? heb hier niet echt een voeding liggen die mijn systeem nog gaat trekken :S.. als ik mijn moederboard, cpu en geheugen bekijk lijkt er niets aan de hand te zijn... echter de videokaart net losgehaald van zijn cooler en stinkt toch echt wel vrij erg.... neem aan dat dat niet goed zit...

Zou ik dit alles nu op Antec moeten verhalen? aangezien zij degene zijn van wiens voeding kapot is gegaan.

Alvast bedankt voor je bericht!

• Mr.Meeuw
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-01 08:09
Draakje1 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 10:20:
[...]

Beste, Ik heb geen idee hoe ik dat kan testen? heb hier niet echt een voeding liggen die mijn systeem nog gaat trekken :S.. als ik mijn moederboard, cpu en geheugen bekijk lijkt er niets aan de hand te zijn... echter de videokaart net losgehaald van zijn cooler en stinkt toch echt wel vrij erg.... neem aan dat dat niet goed zit...

Zou ik dit alles nu op Antec moeten verhalen? aangezien zij degene zijn van wiens voeding kapot is gegaan.

Alvast bedankt voor je bericht!
Denk dat het verhalen op Antec weinig zin heeft. Die zullen waarschijnlijk zeggen, te lichte voeding op een te zwaar systeem.

Voor het testen van je systeem moet je toch echt een nieuwe voeding kopen. Iets zwaarder alleen deze keer. :)

I'm a bird! I'm a plane! I'm a choo-choo train!

• Draakje1
Mr.Meeuw schreef op woensdag 16 september 2009 @ 10:36:
[...]

Denk dat het verhalen op Antec weinig zin heeft. Die zullen waarschijnlijk zeggen, te lichte voeding op een te zwaar systeem.

Voor het testen van je systeem moet je toch echt een nieuwe voeding kopen. Iets zwaarder alleen deze keer. :)
hmm oke... dus jij zou mij aanraden gewoon een wat zwaardere bijvoorbeeld corsair 650 te kopen en dan te testen? dan kan er ook niks meer misgaan? niet dat ik meteen die voeding opblaas ofzo doordat mijn videokaart kapot is?

Verwijderd

Draakje1 schreef op woensdag 16 september 2009 @ 10:41:
[...]

hmm oke... dus jij zou mij aanraden gewoon een wat zwaardere bijvoorbeeld corsair 650 te kopen en dan te testen? dan kan er ook niks meer misgaan? niet dat ik meteen die voeding opblaas ofzo doordat mijn videokaart kapot is?
Nee hoor, dat gebeurt niet :) De huidige voedingen slaan dan wel af.
Je videokaart is waarschijnlijk ook niet stuk, waarschijnlijk als je nieuwe voeding er in doet werkt het systeem weer naar behoren !:)

• Draakje1
Verwijderd schreef op woensdag 16 september 2009 @ 10:44:
[...]

Nee hoor, dat gebeurt niet :) De huidige voedingen slaan dan wel af.
Je videokaart is waarschijnlijk ook niet stuk, waarschijnlijk als je nieuwe voeding er in doet werkt het systeem weer naar behoren !:)
Goed... dan zit er niets anders op om even in de pricewatch te kijken en een nieuwe voeding uit te zoeken... nog tips?

• Draakje1
-The_Mask- schreef op woensdag 16 september 2009 @ 14:24:
[...]

Ja, koop niet dom een nieuwe voeding maar ga eerst uitzoeken wat er kapot is aan de hand van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)
Heb na veel onderzoek een coolermaster m620 gekocht... zag er goed uit modulair en goed beoordeeld... lijkt mij niet zon goed idee om mijn voeding die bruin aan de achterkant is nogmaals op te starten (heb dit eerder bij kapotte voeding gedaan... vonken vlogen mij om de oren ;) )

Heb uiteraard wel even contact opgenomen met antec... dit is tenslotte de 2e antec die sneuveld in ons huis.

Verwijderd

Is je voeding al 3 jaar oud dan?

Antec heeft een goede service.. je krijgt meteen een nieuwe (mits binnen garantieperiode)...

• Draakje1
Nadat ik heel blij mijn nieuwe coolermaster voeding installeerde en toen met veel moeite de aanknop wist aan te drukken... startte die gewoon op ook bij de videokaart niets raars te zien/ruiken

In windows leek ook alles goed te gaan, totdat ik bij call of duty 2 een server uitkoos en dubbel klikte... na 1 sec de laadbalk te hebben gezien viel de pc uit!

en wat een heerlijke geur kwam er van de videokaart af ;).. die is dus dood verklaart... ikzelf denk dat het memory kapot is van de vid kaart.. en dat dit is gebeurd door de geknalde voeding. Iemand een idee wie ik nu aansprakelijk moet stellen voor de kapotte videokaart?

Denken jullie dat het uberhaupt zin heeft antec aan te schrijven? of gewoon contact opnemen met de leverancier van de kaart? (zotac)

Alvast bedankt voor de reacties!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-01 22:13
De kaart RMA-en met de stock koeler werkt meestal wel.

• Adramalech
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-04-2025
Hoort dit topic dan niet onder overige hardware in plaats van OC &Tweaking?
Pagina: 1