Draadloos netwerkprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Theaumas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 19:07
Hallo,

Ik heb een probleem met het netwerk, en ik snap er helemaal niks meer van.
Ik heb altijd internet gehad via een linksys router, en het ging altijd goed.
Nu is het niet meer mogelijk om met geen enkel draadloos apparaat verbinding te maken met het internet.
Laptops, iPhones, andere wifi-telefoons, helemaal niks.
Op de laptop staat de melding: Beperkte of geen verbindingsmogelijkheden.
Maar als ik het via kabel doe, heb ik weer wel verbinding.
Als ik het probeer te herstellen, krijg ik de foutmelding: Het probleem kan niet worden opgelost omdat de volgende actie niet kan worden voltooid: Het ip adres vernieuwen.

Ik ben er nu al een paar dagen mee bezig, maar ik zit echt met mijn handen in het haar.
Kan iemand mij alsjeblieft helpen?

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-04 15:57
Heb je je router al even helemaal van de stroom afgehad (en eventueel ook je modem)?

• Theaumas
Hoi Henri,

Ja, dit heb ik al verschillende keren geprobeerd.
Om zeker te zijn gewoon heel de aardlek eraf, ong 15-20 seconden wachten, en weer aanzetten. Maar dat werkt ook niet.
Bedankt voor je snelle reactie!

Verwijderd

restore van je router config?
of ff resetten

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:51

franssie

Save the albatross

zoek/download de handleiding en probeer een algehele reset of vervang de firmware. Schrijf wel even je internet instelling (ADSL neem ik aan) op.
Ik heb ook eens zoiets gehad en na uren zoeken in menu's (want ik had iets veranderd maar wist niet precies wat) werkte dat.
Succes, kan zeer frustrerend zijn zoiets.
//edit: ik tijp te langzaam ;)

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 15-09-2009 14:46 ]

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

franssie schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:46:
zoek/download de handleiding en probeer een algehele reset of vervang de firmware. Schrijf wel even je internet instelling (ADSL neem ik aan) op.
Ik heb ook eens zoiets gehad en na uren zoeken in menu's (want ik had iets veranderd maar wist niet precies wat) werkte dat.
Succes, kan zeer frustrerend zijn zoiets.
//edit: ik tijp te langzaam ;)
:)

• Theaumas
Hoe restore ik mijn router config? Of reset?
En hoe moet ik de firmware vervangen? Waar kan ik mijn internet instelling vinden?
Heel erg fijn dat jullie zo snel antwoorden, werkt erg bemoedigend.:)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Misschien is het handig om even de helpdesk te bellen. Dat zijn we hier natuurlijk niet. Daarbij geef je gewoon totaal geen nuttige informatie waarmee we iets kunnen, zoals het type van je modem/router/wifi-ding.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-05 21:18

DarkSide

theres no place like ::1

Theaumas schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:57:
Hoe restore ik mijn router config? Of reset?
En hoe moet ik de firmware vervangen? Waar kan ik mijn internet instelling vinden?
Heel erg fijn dat jullie zo snel antwoorden, werkt erg bemoedigend.:)
Als je dit niet weet (zeker je inlog gegevens voor internet) zal ik dat eerst even uitzoeken voordat je e.e.a vernaggelt of straks niet meer weet wat je moet instellen om weer connectie te krijgen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Theaumas
Sorry, ik was niet op de hoogte dat dat van belang was, omdat ik zelf niet het idee heb dat het aan de router ligt, omdat ik wel bedraad internet heb. Heb ook nooit de indruk willen wekken dat ik jullie als helpdesk zie.

Mvg, Thomas.

Verwijderd

Modbreak:Blijven we even vriendelijk naar elkaar?
Danku :*

ik kan een algemeen antwoord geven als er zit onderop en reset knopje dat je met een pen of uitgevouwen paperclip kunt indrukken en dat 10 sec ingedrukt houden..

Maar je zegt zelf dat je er niets van kent...dus aub lees eerst even de manual voordat je iets gaat doen, anders gooi je strax heel jou router omzeep en ben je verder van huis...

[ Voor 12% gewijzigd door Koffie op 15-09-2009 20:16 ]

• Theaumas
Dit zijn de netwerkgegevens van een vaste computer, die via een draad op de Router zijn aangesloten.
Hebben jullie hier wat aan?

Physical Address: 00-16-0A-17-A2-E9
IP Address: 192.168.1.100
Subnet Mask: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.1.1
DHCP Server: 192.168.1.1
Lease Obtained: 15-9-2009 13:42:18
Lease Expires: 16-9-2009 13:42:18
DNS Servers: 212.54.40.25, 212.54.35.25
WINS Server:

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-05 21:18

DarkSide

theres no place like ::1

Als je laptop een beperkte verbindinig hebt, dan heb je hoogstwaarschijlijk een zg APIPA adres (169.*.*.*).
En krijgt hij geen ip adres van de DHCP server.
Controlleer je DHCP server, je SSID en je MAC filter.
Kijk of je wel je netwerk kunt vinden? Of probeer het op een ander kanaal.
En idd soms moet je hem softresetten wil het weer werken.
Anders kan een hardreset handig zijn. Maar dan moet je wel weten wat je allemaal moet instellen. Anders heb je straks helemaal geen internetmeer ook niet bedraad.
En het kan natuurlijk ook zijn dat het WiFi gedeelte de geest heeft gegeven. Zou zo maar kunnen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Kun je http://192.168.1.1 benaderen (op je bedrade machine)?

Zo ja, zoek dan even naar je wifi-settings en zet je beveiliging (ter test!) uit. Controleer dan eea nogmaals.
Zet je beveiliging daarna weer op WPA of WPA2.

Verwijderd

• Verbind de laptop met WiFi.
  • Laat maar lekker zeuren over beperkte verbindingsmogelijkheden.
  • Open een dos promt (Start-->Run--> cmd)
  • Geef commando: ipconfig /release
  • Geef commando: ipconfig /flushdns
  • Geef commando: ipconfig /renew
  • Wacht even 10-20 seconden.
Geef commando ipconfig Kijk wat het IP address is.... Het moet in de buurt van 192.168.1.100 of hoger zijn... Defualt gateway moet 192.168.1.1 zijn.

Als je die IP adressen niet krijgt, een soft reset. Knop op de achterkant 10 seconden ingedrukt houden. Als Power gaat knipperen, dan loslaten en 1 minuut wachten.

De WiFi kaart uitzetten op de laptop, en weer aanzetten.

• Theaumas
Haik01, bedankt voor je hulp!

Ik heb het net geprobeerd, de cijfers klopten, maar dan komt rechtsonder in beeld het volgende bericht:

Deze verbinding heeft beperkte of geen verbindingsmogelijkheden. U hebt mogelijk geen toegang tot het internet of tot sommige netwerkbronnen. Klik voor meer informatie op dit bericht.

Bij klikken op het bericht kom ik bij het venster Status van Draadloze Internetverbinding en kies ik voor de knop 'Herstellen'. Dit proces blijft hangen op het stuk "IP-adres vernieuwen".

Ik ga nu de soft reset proberen.

Bedankt voor je hulp, Haik01!:)

• Theaumas
Ook de soft reset geprobeerd. Hij vertelt me nu dat hij geen certificaat kan vinden om bij het netwerk te worden aangemeld, o.i.d. (Het verdween heel snel.)
Het netwerk wordt wel herkent in de netwerklijst. Er staat bij Netwerkadres verkrijgen, maar hij blijft zeuren over certificaten.
Mijn vriendin heeft gisteravond wel zitten prutsen bij de eigenschappen van de verbinding.
Opties als Netwerkverificatie, gegevenscodering en netwerksleutel heeft ze veranderd.
Zou het daar aan kunnen liggen? Kan iemand mij helpen dat weer op orde te krijgen? Of gaat dat automatisch? Of maakt het niet uit?

Alle hulp is meer dan welkom!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:47
Theaumas schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:59:
Opties als Netwerkverificatie, gegevenscodering en netwerksleutel heeft ze veranderd.
Zou het daar aan kunnen liggen?
Tja, daar kan het wel eens aan liggen.
Kijk in je modem/router ding wat de netwerksleutel/encryptie type is, voer dat in in je pc, en dan zou het mnoeten werken.

Verwijderd

Theaumas schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 15:59:
Ook de soft reset geprobeerd. Hij vertelt me nu dat hij geen certificaat kan vinden om bij het netwerk te worden aangemeld, o.i.d. (Het verdween heel snel.)
Het netwerk wordt wel herkent in de netwerklijst. Er staat bij Netwerkadres verkrijgen, maar hij blijft zeuren over certificaten.
Mijn vriendin heeft gisteravond wel zitten prutsen bij de eigenschappen van de verbinding.
Zou het daar aan kunnen liggen? Kan iemand mij helpen dat weer op orde te krijgen? Of gaat dat automatisch? Of maakt het niet uit?

Alle hulp is meer dan welkom!
Waarom vermeld je dit niet in je TS??? dit is de meest relevante info, want dit is de oorzaak!!

Kijk wat je hebt ingesteld op je router en geef dat op meestal is dat standaard verificatie...
Maar dan kom ik toch terug op RTFM!

En laat je vriendin afblijven waar ze geen verstand van heeft :)

[ Voor 0% gewijzigd door Koffie op 15-09-2009 20:18 ]

Verwijderd

• WiFi kaart in laptop uitzetten.
  • Laptop met kabel verbinden met router
  • SSID verwijderen, nieuwe aanmaken (in router met een PC aan de kabel).
  • Kies voor maakt niet uit wat voor SSID, als je maar WPA2-AES codering maar aanzet (is hoogst mogelijke).
  • Daarna kabel afkoppelen, en WiFi op laptop aanzetten.
  • Laten zoeken naar netwerken.
  • Indien jouw nieuwe netwerk zichtbaar is, dan zeggen "verbinden".
Komt Windows met "Netwerksleutel", "Wachtwoord" of iets dergelijks....... Dat invulen wat je al had ingevuld in de router.

Voila.... 5 seconden later internet.....

Indien geen internet, heb je een foute code ingevuld.

Advies: Als de laptop aan de router hangt, en je gaat een wachtwoord bedenken doe eerst het volgende:

Open Notepad (Word mag ook)
Tik daar je beoogde wachtwoord in
Selecteer dat en kopieer met Ctrl-C.

Als je de routet gaat configureren, doe je Ctrl-V (plakken) in de beveiligingsinstellingen...
En later als Windows gaat zeuren over netwerksleutel ook Ctrl-V. Dan weet je 100% dat de codes identiek zijn.

ook een tip: Druk die code af op papier, en knip et uit, en plak het onderaan de router. Kan je het nooit kwijtraken.
Pagina: 1