Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thomson ST780 Wireless -> Linksys router

Pagina: 1
Acties:

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
Ik heb hier een ADSL lijn met een aantal ip adressen toegewezen.
Nu verloopt de DHCP via de Thomson modem.

Ik wil hier nu de Linksys WRT54GL router op aansluiten en hier vandaan die devices het ip 192.168.1.* meegeven.
Nu hebben de devices een publiek ip adres van KPN toegewezen gekregen van de DHCP van het modem.
Omdat er nu meerdere devices aan worden gekoppeld en ook gebruikt wordt gemaakt van VPN, komen er dus ip-adressen te kort. en om deze er nu bij te gaan huren is ook weer zo wat dus koop ik liever éénmalig een router die dit ook kan regelen en sowieso genoeg ip-adressen kan toewijzen in de 192.168.1.* range.

Is het mogelijk om de router een publiek ip adres toe te kennen en de devices die aan de router zijn aangesloten / verbonden de ip range 192.168.1.* toe te kennen en dan alsnog verbinding te kunnen maken met internet?
Mocht dit mogelijk zijn, dan hoor ik graag ook wat ik hiervoor moet instellen op het modem.
Alvast bedankt!

Heb al het één anders op internet opgezocht maar nog geen antwoord tegen gekomen op mijn vraag.
Het blijft allemaal een beetje vaag op dat gebied met dit modem, dus vandaar hoop ik met mijn vraag hieruit een duidelijk antwoord te kunnen halen.

[ Voor 14% gewijzigd door DaVaRiOuS op 15-09-2009 14:03 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Meerdere ip adressen, speedtouch 780, doet mij denken aan een officedsl lijntje.

Daar heb je idd 5 ips tot je beschikking mee.

Maar goed, hoeveel heb je er dan wel niet nodig? Ik mag toch hopen dat je de pctjes niet allemaal direct een wan-ip hebt gegeven? (of heeft elke pc afzonderlijk een eigen firewall en deel je niets?)

Anyway: Je kan gewoon je linksys aansluiten en een iptje laten gebruiken, je werkstationnetjes hebben gewoon een lan IP en gaan via NAT naar buiten. Alleen apparaten die direct op je wan moeten (en ook dicht zitten) knup je op 1 vd 4 andere IP's.

• DaVaRiOuS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07-2022
DJSmiley schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 19:17:
Meerdere ip adressen, speedtouch 780, doet mij denken aan een officedsl lijntje.

Daar heb je idd 5 ips tot je beschikking mee.

Maar goed, hoeveel heb je er dan wel niet nodig? Ik mag toch hopen dat je de pctjes niet allemaal direct een wan-ip hebt gegeven? (of heeft elke pc afzonderlijk een eigen firewall en deel je niets?)

Anyway: Je kan gewoon je linksys aansluiten en een iptje laten gebruiken, je werkstationnetjes hebben gewoon een lan IP en gaan via NAT naar buiten. Alleen apparaten die direct op je wan moeten (en ook dicht zitten) knup je op 1 vd 4 andere IP's.
Uit je verhaal neem ik aan dat NAT dus gewoon mogelijk is.
dan ga ik hiermee aan de slag!

tnx ;)

• tellmemore
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-01-2024
Nu heb ik ongeveer een vergelijkbare situatie.
Thompson 780 router met daar aan, op ethernet poort 1, een Icidu router (dhcp uit/ op lan ingang aangesloten).
In de Thompson 780 zijn 2 dhcp groepen te vinden namelijk:
192.168.1.*
188.200.61.* (5 totaal)

Nu moet ik de Thompson 780 onveranderd laten en is het wireless bereik ervan te laag om internet te krijgen waar ik dat wil dus dat moet via de Icidu wireless.
Nu werkt alles zoals het hoor alleen hebben de pc die wireless aan de Icidu zitten alleen lokaal internet en een 192.168.1.* ip adres.
1x heeft het goed gewerkt toen ik een 188.200.61.* adres toegewezen kreeg....

Wat gaat er fout iemand een idee? Op internet komen lukt dus niet....