Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop mij wezeloos te zoeken en heb toch even jullie hulp nodig.

De volgende situaties doet zich voor:
Een locatie staat een hardware apparaat die SMSjes kan versturen op het moment van een storing.
Dit gaat via een analoge lijn.

Het probleem is dat er tegenwoordig alleen op de nieuwe locaties geen analoge lijn meer ligt, maar een ADSL verbinding.

Is er ook een mogelijkheid om SMSjes via ADSL / internet te gaan versturen?

De SMSjes moeten worden verstuurd naar monteurs en de kosten moeten dan voor die desbetreffende partij zijn.

Ik heb het nu tijdelijk opgelost door dat apparaat een mailtje te laten sturen naar een bepaald e-mail adres. In dit mailtje staat een projectnummer en de storing.
Met behulp van een stuk VBA code vervorm ik dit mailtje naar het juiste formaat met gegevens en stuur ik door naar Mollie.nl.

Dit werkt op zich prima, maar dan haal ik mijn kosten op mijn hals wat ik helemaal niet wil. Voor tijdelijk oke, maar ik moet op zoek gaan naar een andere oplossing.

Iemand hier ervaring mee of een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-09 22:18

Koelkasten

har har koelkast op je knar

heb je niet gewoon een sms gateway nodig die web enabeld is en je via een http(s) api kan aansturen?

een voorbeeld is bijvoorbeeld:
http://mollie.nl/informatie/sms/connectie

Enige puntje wat je dan mist is de kosten doorberekenen aan de ontvanger. maar goed die kun je ook opnemen in service kosten of zo. de prijs van 1 sms bericht is ook weer niet zo spannend om daar heel lang over na te denken of ingewikkelde systemen voor te maken.

[ Voor 42% gewijzigd door Koelkasten op 15-09-2009 14:02 ]

Sommige mensen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:36
Kosten eens per maand door de monteurs laten betalen, lijkt me dat het geen honderden euro's is? Of anders een fee heffen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nadeel is als je op die manier werkt dat je altijd bezig blijft met administratie.
Het apparaat wordt geleverd en alles qua installatie afgerond. Zit bijv. 1 jaar garantie op, maar dat is alles. Gewoon afleveren, installeren en klaar. Geen maandelijkse kosten ofzo, dus vandaar dat het op die manier moet.

Het is ook geen punt om bij die locaties een GSM Gateway neer te zetten, maar daar zit weer een abbo aan vast.

"Vroeger" met de analoge telefoonlijn was het simpel. De kosten waren gewoon voor de eindgebruiker.

Deze situatie moet eigenlijk weer mogelijk worden, maar dan met de afwezigheid van de analoge telefoonlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als een SMS-gateway geen punt is, waarom doe je het dan niet?

Gewoon de klant een sim-only abo'tje laten regelen bij z'n bedrijfsbundel gebeuren, en klaar ben je. "Vroeger" betaalde je toch ook de analoge kosten niet?

De eis die jij steld is dat er voor support-sms'jes GSM of analoog aanwezig moet zijn. Analoge lijn kan ook gewoon, er ligt tenslotte koper.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 14:34:
Als een SMS-gateway geen punt is, waarom doe je het dan niet?

Gewoon de klant een sim-only abo'tje laten regelen bij z'n bedrijfsbundel gebeuren, en klaar ben je. "Vroeger" betaalde je toch ook de analoge kosten niet?

De eis die jij steld is dat er voor support-sms'jes GSM of analoog aanwezig moet zijn. Analoge lijn kan ook gewoon, er ligt tenslotte koper.
Maar de vraag is, zijn er geen andere manieren dan via analoog een sms te versturen?

Een GSM gateway kost weer enkele 100en euro's.
Pagina: 1