Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Sign.Cacciatore
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-06-2021
Hoi,

Ik ben recentelijk mijn HTC touch kwijtgeraakt. Is er een mogelijkheid dat deze mobiel teruggevonden kan worden middels het traceren van de telefoon met de GPS chip?

Zo ja, hoe doe ik dat, moet ik de hulp inroepen van een expert of kan de politie dit ook doen?

Alvast bedankt!!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

De politie doet niets, het gaat om zoveel gevallen dat ze het totaal niet belangrijk vinden. Sommige bureaus doen meer dan andere dat wel. Maar meestal is het gewoon aangifte doen en dat is het. Zelfs al weet je wie het gedaan heeft dan nog doen ze er niets aan.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sign.Cacciatore schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:43:
Hoi,

Ik ben recentelijk mijn HTC touch kwijtgeraakt. Is er een mogelijkheid dat deze mobiel teruggevonden kan worden middels het traceren van de telefoon met de GPS chip?

Zo ja, hoe doe ik dat, moet ik de hulp inroepen van een expert of kan de politie dit ook doen?

Alvast bedankt!!
De HTC Touch heeft geen GPS toch ?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hoi,

Alvast bedankt!!
dat is GPS ontvanger geen zender lijkt me :>

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Je hebt daar geloof ik speciale telefoonsoftware voor. Weet even de naam niet.

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 09:07
Moet je ff aankloppen bij de AIVD.

Modbreak:Kijk eens is waar dit topic staat? Inderdaad, niet in de Huiskamer.... Dan mag je zulke HK-replies dus ook laten

[ Voor 65% gewijzigd door Ginz op 15-09-2009 21:13 ]

Facts don't care about your feelings

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:45:
Je hebt daar geloof ik speciale telefoonsoftware voor. Weet even de naam niet.
Die je zeker moet installeren op de kwijtgeraakte telefoon :>
TS, helaas denk ik niet dat politie hier iets mee gaat doen :(
En bij mijn weten heeft de HTC Touch ook geen GPS.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-11 07:55
Moet idd geinstalleerd worden. Je kan dan d.m.v. een sms, met een code o.i.d, sturen om de gps gegevens ophalen bij de telefoon. Maar ook dat programma is eraf met een hard reset, tenzij het in de ROM zit gebakken...

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Theoretisch kan het, je kan zelfs met de GSM masten ongeveer de positie van de GSM bepalen en met GPS en een aplicatie die de coordinaten doorstuurt zou het ook kunnen, maar dan had je die applicatie op je GSM moeten zetten voor die werd gestolen :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:03
Wil je hier nog echt iets nuttigs mee doen, dan moet je aangifte doen met vermelding van het IMEI nummer. De telefoon kan daarmee geblokkeerd worden op toestelniveau.

Niemand gaat je verder helpen om het toestel terug te vinden, mocht je dat verwachten.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:24

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

politie kan toch zo'n sms bom activeren? Dat zou ze niet zoveel moeite moeten kosten.. :/

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11 22:10
Hoi,

Alvast bedankt!!
Dus hij is niet gestolen maar je bent hem kwijtgeraakt! ;)

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:29

krietjur

Where am I?

Veel moeite of niet: ik zou er niet vrolijk van worden als ik regelmatig een smsbom van de politie kreeg omdat iemand weer eens zijn/haar mobieltje is kwijtgeraakt.

Je telefoon ben je kwijt, volgende keer zuiniger zijn ;)

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-11 07:55
Mr_gadget schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:54:
politie kan toch zo'n sms bom activeren? Dat zou ze niet zoveel moeite moeten kosten.. :/
En dan? Wat zou het verdere effect moeten zijn van een "sms bom"?

• Sign.Cacciatore
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-06-2021
Spijtig maar helaas, die telefoon zie ik niet meer terug, het lot van een chaoot zeggen we dan maar. Bedankt iig!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

ErikCornelissen schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:56:
[...]

En dan? Wat zou het verdere effect moeten zijn van een "sms bom"?
Dat je om de 10 minuten een sms krijgt, of om de vijf waardoor je telefoon niet echt bruikbaar is.

Helaas doet de Nederlandse politie dit niet.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Verwijderd

Aangifte doen, IMEI nummer opgeven.
Op dit moment wordt er alleen nog iets met de IMEI gedaan als er grote partijen verdwijnen. Deze nummers gaan onder andere in de DB van reparatie bedrijven. Als deze zo'n telefoon binnen krijgen krijgen ze het gelijk op het scherm te zien. Ik geloof alleen dat er met "los gejatte" GSM's hier nog niks mee gebeurt.
Pagina: 1