[PHP] Google Analytics Applicatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delusion
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:39
Ik ben bezig met een webapplicatie waaruit gegevens van Google Analytics gehaald moeten worden.
De gebruiker mag alleen inloggen op de website via het systeem.
Nu moet ik ervoor zorgen dat de gebruiker de data van Analytics op het begin scherm ziet, zonder nog een keer in te loggen op Analytics.

Dit is dus een obstakel, nu heb ik een paar API's gevonden.Ze moeten de data van meerdere maanden terug kunnen zien.
Het moet veilig zijn en vooral ook gemakkelijk voor de gebruiker.

Er is ook nog een Flowchart
Gemaakt door een collega, die geen verstand heeft van scripten oid. Maar het geeft ongeveer een beeld.

Nu vraag ik mij af of dit echt helemaal realiseerbaar is.

Heeft er iemand tips/uitleg/ervaring etc. om dit te realiseren? Ik hoor het graag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:37

TeeDee

CQB 241

Misschien kan je hier meer informatie uit halen.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Delusion
TeeDee schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:48:
Misschien kan je hier meer informatie uit halen.
Ja daardoor wel iets meer aan info gekomen. Bedankt :)

Verder nog mensen?

• Delusion
Kickje, verder niemand anders? :P

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:31

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Heb je ondertussen al iets geprobeerd dan? We kunnen wel een hoop zoekwerk voor je gaan doen, maar dat schiet natuurlijk niet op.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:16
Een collega van mij heeft een PHP API geschreven waar ik persoonlijk ook gebruik van maak: http://www.phpfreakz.nl/library.php?sid=27267

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wat wil je nou helemaal? Dat we het hier helemaal voor je gaan uitwerken? Wat is je precieze vraag/probleem? Wat begrijp je niet, of waar verwacht je problemen mee? Je geeft eigenlijk alleen maar aan wat je hebben wil en dat je API's hebt gevonden, maar in welke zin kun je daar niet mee verder? In het kort: waar heb je ons voor nodig? :?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Delusion
Excuses voor mijn onduidelijkheid.

Mijn opdracht is simpel gezegd, ik moet data uit analytics halen en op een scherm dumpen.
Er is 1 analytics account, waarop meerdere klanten opstaan. Dus ik moet het per klant kunnen opvragen.
De klant moet ook makkelijk data uit vorige maanden terug kunnen zien.
Nu heb ik verder geen verstand van analytics, er is mij gewoon de opdracht gegeven om de gegevens eruit te halen.
Ik heb verder nog niet veel uit kunnen proberen, ivm andere opdrachten die binnenkwamen.
Wat ik dus vraag of iemand al ervaring heeft met zo'n applicatie en of het überhaupt realiseerbaar is.
Advies is welkom etc.
Ik vraag verder niet om een script etc, ik wil gewoon goed te werk gaan :P

Dus kort samengevat:
Is het mogelijk om gegevens uit één analytics account van meerdere gebruikers (website's) per klant eruit te halen.
De opzet is dat de gebruiker op de website inlogt (Dus niet op Google), in dat inlog proces, worden de gegevens ingeladen van de klant DMV een API.

En nog bedankt voor de reacties, ik hoop dat ik zo wat duidelijker ben. :)

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:16
Delusion schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:31:
Excuses voor mijn onduidelijkheid.

Mijn opdracht is simpel gezegd, ik moet data uit analytics halen en op een scherm dumpen.
Er is 1 analytics account, waarop meerdere klanten opstaan. Dus ik moet het per klant kunnen opvragen.
De klant moet ook makkelijk data uit vorige maanden terug kunnen zien.
Nu heb ik verder geen verstand van analytics, er is mij gewoon de opdracht gegeven om de gegevens eruit te halen.
Ik heb verder nog niet veel uit kunnen proberen, ivm andere opdrachten die binnenkwamen.
Wat ik dus vraag of iemand al ervaring heeft met zo'n applicatie en of het überhaupt realiseerbaar is.
Advies is welkom etc.
Ik vraag verder niet om een script etc, ik wil gewoon goed te werk gaan :P

Dus kort samengevat:
Is het mogelijk om gegevens uit één analytics account van meerdere gebruikers (website's) per klant eruit te halen.
De opzet is dat de gebruiker op de website inlogt (Dus niet op Google), in dat inlog proces, worden de gegevens ingeladen van de klant DMV een API.

En nog bedankt voor de reacties, ik hoop dat ik zo wat duidelijker ben. :)
Bekijk de broncode eens van de klasse waarop ik je zojuist heb geattendeerd, daar kan je deze actie volgens mij precies mee uitvoeren.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:33

BCC

Is het niet eenvoudiger om per klant een analytics account te regelen? Of nog makkelijker: laat ze lekker zelf een tracking cookie instellen.

[ Voor 33% gewijzigd door BCC op 17-09-2009 20:18 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Delusion
BCC schreef op donderdag 17 september 2009 @ 20:18:
Is het niet eenvoudiger om per klant een analytics account te regelen? Of nog makkelijker: laat ze lekker zelf een tracking cookie instellen.
Ja, dat is een stuk eenvoudiger, maar daar ga ik niet over. Helaas, het moet zo van de opdrachtgever.
Ze moeten na het inloggen meteen het overzicht zien op de website, ivm gebruiksgemak.

@HendrikN7
Bedankt, ik zal er naar kijken. ;)
Pagina: 1