Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een netwerk met een Server en 5 clients waarvan 4 met xp en 1 met Vista.
Het netwerk draait als de xp machines aan staan prima. Maar zodra de client met vista of een laptop met vista naar de server connect dmv netwerklocaties of een netwerkschijf naar de server dan word de verbinding tussen de server en de xp clients geblokeerd met de melding dat de xp clients geen machteging hebben tot het netwerk.

Op de server staat vista business met een werkgroep de D schijf is gedeeld met iedereen en met wachtwoord beveiligen is uitgeschakeld.

Ik heb geprobeerd accounts op de server te maken die overeenkomen met de accounts op de xp clients maar dit helpt ook niet.

Na een herstart werkt het netwerk overigens wel weer. Maar zodra de vista machine weer op een netwerkschijf komt gebeurd het weer.

En ik heb eenzelfde setup draaien bij een kennis en hier werkt het perfect.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2009 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 07:14
Eerste wat in mij opkomt hierbij is mogelijk dat de vista client het IP van de server overneemt? ( zelfde ip ) hierdoor kun je deze foutmeldingen krijgen, echter wat geeft het logboek van de server en het logboek van de vista client aan? staat hier wat zinnige informatie in over dit probleem?

Verwijderd

Topicstarter
De ip adressen zijn niet hetzelfde(de server heeft overigens een vast ip) en in het logboek heb ik eerlijk gezegt ook niet iets zinnigs kunnen vinden aangezien er tussen de vista client en de server eigenlijk niks mis gaat. Bij de xp machines staat alleen de melding dat de systemen geen machtegingen hebben om op de netwerkschijf te komen.